Titel zegt het al grotendeels: iemand een idee hoe ik een datalimiet kan opzetten via DD-WRT?
Reden is dat ik binnenkort een paar dagen over een mobiel netwerk zal moeten surfen, en dit zal ik laten doen via m'n router.
Om niet voor verrassingen te komen staan, zou ik dus een limiet willen instellen hiervoor.
DD-WRT datalimiet opzetten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
-
- Elite Poster
Niemand?
-
- Elite Poster
Wat jij mij geeft, is iets dat ik zelf ook gevonden had.
2 zaken die ik niet vraag met andere woorden.A DD-WRT router can give real time usage, hourly usage, or daily data usage.
Another feature of a DD-WRT router setup is it can limit bandwidth usage per a device.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Maar die je er wel voor kan gebruiken
.
Als het 1 toestel is -> NetLimiter
Als het meerdere toestellen zijn, kan je toch de info uitlezen? Dat is geen block als je meer dan 100Mb gebruikt, maar dan kan je wel zien hoeveel het al is.
Lijkt me een prima workaround

Als het 1 toestel is -> NetLimiter
Als het meerdere toestellen zijn, kan je toch de info uitlezen? Dat is geen block als je meer dan 100Mb gebruikt, maar dan kan je wel zien hoeveel het al is.
Lijkt me een prima workaround

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Misschien kan je router ook wel https://www.gargoyle-router.com/ draaien, vergelijkbaar met dd-wrt maar meer aangepast voor bandbreedtebeheer en configureerbaar in de GUI.
Nadeel is dat er minder routers ondersteund worden dan bij dd-wrt maar misschien kan het wel voor uw toestel.
Voor dd-wrt zelf zal je inderdaad wat verder moeten zoeken maar zoals heist aangeeft, er is wel wat te vinden via google:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=47014
Nadeel is dat er minder routers ondersteund worden dan bij dd-wrt maar misschien kan het wel voor uw toestel.
Voor dd-wrt zelf zal je inderdaad wat verder moeten zoeken maar zoals heist aangeeft, er is wel wat te vinden via google:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=47014
-
- Elite Poster
Zo te zien staat mijn router in die lijst.
Wil het gewoon niet zelf in de gaten hoeven te houden, maar effectief, laten we zeggen, na 900MB de uplink dichtknijpen zodat ik niet voor een verrassing kom te staan.
Wil het gewoon niet zelf in de gaten hoeven te houden, maar effectief, laten we zeggen, na 900MB de uplink dichtknijpen zodat ik niet voor een verrassing kom te staan.
-
- Elite Poster
Nog eens reageren hier.
Gargoyle is dus ondersteund op mijn router, waar nu DD-WRT op draait.
In de documentatie lees ik dit:
Use factory.bin to install Gargoyle over the original manufacturer's firmware
Use sysupgrade.bin to upgrade an existing Gargoyle/OpenWrt installation
Ik veronderstel dus dat ik factory.bin nodig zal hebben hiervoor? Of zou ik eerst de originele firmware moeten herflashen, en dan dit uitvoeren?
Gargoyle is dus ondersteund op mijn router, waar nu DD-WRT op draait.
In de documentatie lees ik dit:
Use factory.bin to install Gargoyle over the original manufacturer's firmware
Use sysupgrade.bin to upgrade an existing Gargoyle/OpenWrt installation
Ik veronderstel dus dat ik factory.bin nodig zal hebben hiervoor? Of zou ik eerst de originele firmware moeten herflashen, en dan dit uitvoeren?