Hallo,
ik wil graag een mifi-router (modem) aanschaffen, maar wil hier toch nog graag even wat info vragen. Ik ga binnenkort op vakantie en zou graag een mifi router mee nemen. Maar bestaat er ook een mogelijkheid om onze Fritzbox hiermee van internet te voorzien (als back up). Ik vind geen mifi routers ( of modem) met een ethernet poort aan zodat ik die op dan op de wan (poort 1) van de Fritzbox kan aansluiten. Fritzbox moet DHCP blijven doen i.v.m. een paar vaste IP adressen.
Voor ik iets aanschaf had ik graag eens geweten of hiervoor toch een mogelijkheid is.
bedankt voor de antwoorden.
Mifi router - back up internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Sommige Fritzboxen ondersteunen sommige 3G/LTE sticks. Huawei mifi's kunnen ook gewoon als een LTE stick werken via USB-poort.
Dus misschien is dat wel een oplossing? Thuis hangt die aan USB, onderweg werkt de wifi.
Ik weet dat mijn Mifi (E5372) wel werkt met Asus routers (al staat die niet in de lijst).
Dus misschien is dat wel een oplossing? Thuis hangt die aan USB, onderweg werkt de wifi.
Ik weet dat mijn Mifi (E5372) wel werkt met Asus routers (al staat die niet in de lijst).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Routers die 3G sticks ondersteunen zijn meestal wel picky over welk merk/model.
Er bestaan alleszins *wel* mifi routertjes met een upt connectie. Ik raad dus echt wel zo eentje aan, om compatibiliteitsissues te vermijden.
Dat in combinatie met een dual-wan router voor permanente oplossingen (of gewoon kabeltje wisselen als het enkel een tijdelijke fix moet zijn).
Er bestaan alleszins *wel* mifi routertjes met een upt connectie. Ik raad dus echt wel zo eentje aan, om compatibiliteitsissues te vermijden.
Dat in combinatie met een dual-wan router voor permanente oplossingen (of gewoon kabeltje wisselen als het enkel een tijdelijke fix moet zijn).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Da's wel waar dat ze picky zijn. Want mijn mifi wordt enkel in Merlin ondersteund naar mijn weten, niet met standaard firmware.
Grootste probleem is dan ook dat die lijsten intussen al 5 jaar oud zijn en niet meer geupdate. Dat terwijl er in realiteit een pak meer modems eigenlijk probleemloos werken.
Grootste probleem is dan ook dat die lijsten intussen al 5 jaar oud zijn en niet meer geupdate. Dat terwijl er in realiteit een pak meer modems eigenlijk probleemloos werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Ai, ik heb er al eentje besteld zonder utp connectie... TP-Link M7350
Ik heb er trouwen nog geen gevonden tegen een betaalbare prijs met UTP aansluiting. Heb er maximum €150 tot €175 voor over.
Ik heb er trouwen nog geen gevonden tegen een betaalbare prijs met UTP aansluiting. Heb er maximum €150 tot €175 voor over.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
Coolblue, maar wil wel vrijdagmorgen vetrekken op vakantie. Ben dus een beetje aan de late kant om nog veel terug terug te sturen.
En het is een terug gestuurd exemplaar dat ik besteld heb, tegen verminderde prijs
En het is een terug gestuurd exemplaar dat ik besteld heb, tegen verminderde prijs

- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Heb hier nu die m7350 een week of 2 in gebruik en ben er heel tevreden van. Heeft idd geen utp. En heb gewone telenet modem dus kan het ook niet testen voor je
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Elite Poster
M'n "tweedekans" TP-Link M7350 is aangekomen. Via USB werk het, maar niet helemaal... Het werkt in die zin dat als je in de Fritzbox (7360 hier) USB tethering instelt, dan heeft je netwerk internet via de mifi router.
In de Fritzbox is er ook een functie dat je kan instellen dat ie automatisch overgaat op de mifi router als de DSL verbinding weg valt. Hierbij moet je ook je pin-code van de sim-kaart ingeven via de Fritzbox. Dit werkt dus niet. Toestel niet compatibel.
Als mobiele router werkt die prima. Inloggen op de router, pin-code ingeven en het werkt prima.
Ik veronderstel dat dit dus ook zo werkt op een FB7490, dat test ik dan binnen een paar weken eens.
Bedankt voor de reacties hier!
In de Fritzbox is er ook een functie dat je kan instellen dat ie automatisch overgaat op de mifi router als de DSL verbinding weg valt. Hierbij moet je ook je pin-code van de sim-kaart ingeven via de Fritzbox. Dit werkt dus niet. Toestel niet compatibel.
Als mobiele router werkt die prima. Inloggen op de router, pin-code ingeven en het werkt prima.
Ik veronderstel dat dit dus ook zo werkt op een FB7490, dat test ik dan binnen een paar weken eens.
Bedankt voor de reacties hier!