Sociaal Tarief Proximus?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
LukeSBE
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mijn moeder is sinds enkele maanden in een rusthuis (93 jaar).
Voordien was ze bij Numéricable.
Bij de verhuis heb ik haar nummer laten overnemen door Proximus.

Ik kreeg de (mondelinge) bevestiging van de verkoper dat zij sociaal tarief ging krijgen, met een tussenkomst voor de installatie.
Na wat rondvragen heb ik via email een bevestiging gekregen van het BIPT dat ze inderdaad rechthebbende is.
Le tarif social a été octroyé à Mme De Smet en décembre 2015 chez l’opérateur Proximus fixe et est actuellement renseigné actif.
Veuillez donc prendre contact avec l' opérateur actuel de Mme De Smet afin de faire le nécessaire (application correcte, ligne de tel à son nom ou transfert chez le nouvel opérateur). Vous leur donnerez le numéro de dossier IBPT 675647 afin qu’ils puissent voir que le tarif social lui est accordé.
Le n° de son dossier suffit à l’opérateur pour voir que le TS est octroyé.
Email doorgestuurd naar Proximus, kreeg een 'not-read' melding terug - delete zonder openen?

Resultaat: voor de zoveelste maand een factuur van €21,49, en nog altijd geen tegemoetkoming van de installatiekosten...

Wie kan ik nu nog contacteren?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

u moet via het ocmw gaan
Toekenningsvoorwaarden
Om te kunnen genieten van de optie sociaal tarief moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je bent al Proximus-abonnee of Pay&Go-gebruiker of je wenst het te worden
Je (of de persoon waar u mee samenwoont) geniet nog niet van een sociaal tarief bij een andere vaste of gsm-operator
Er kan maar één begunstigde per gezin zijn
Eén korting op het abonnement en één korting op de gesprekskosten per klant
Je komt in aanmerking voor het sociaal tarief
Gsm-abonnement: de optie sociaal tarief is verenigbaar met alle privé-abonnementen (met uitzondering van Mobile 5-abonnementen) indien de klant aan de nodige voorwaarden voldoet. Niet beperkt tot een specifiek gebruikstype, maar niet verenigbaar met business-tariefplannen
Herlaadkaart: de vooraf betaalde optie sociaal tarief is verenigbaar met Pay&Go-tariefplannen indien de klant aan de nodige voorwaarden voldoet. Niet beperkt tot een specifiek gebruikstype, maar niet verenigbaar met de optie sociaal tarief voor gsm-abonnementen
Vaste lijn of internet: je moet titularis van de lijn zijn
Begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW. Het voordeel geldt voor een periode van 6 maanden. De aanvraag moet om de 6 maanden opnieuw ingediend worden, steeds via het OCMW
Proximus moet op de hoogte worden gebracht van elke wijziging in de toestand die tot gevolg heeft dat de toekenningsvoorwaarden niet meer vervuld zijn.
De optie sociaal tarief moet schriftelijk opgezegd worden.
de koe zegt boe
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

LukeSBE schreef: Wie kan ik nu nog contacteren?
de instantie die haar recht op sociaal tarief geeft moet jou een officieel document opsturen

bvb
ocmw, fod sociale zaken, pensioendienst, ziekte- invaliditeit, ziekenkas, gehandicaptendienst, ...
zij sturen een document op dat je aan je operator moet bezorgen en de operator past dat tarief dan toe
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Gewoon 0800 22 800 (of 0800 33 800 voor Franstalig) bellen en sociaal tarief aanvragen. Zij doen rechtstreeks een check bij het BIPT en indien zij daar recht heeft, zal het toegekend worden op de eerste dag van de volgende maand.
1207 schreef:
LukeSBE schreef: Wie kan ik nu nog contacteren?
de instantie die haar recht op sociaal tarief geeft moet jou een officieel document opsturen

bvb
ocmw, fod sociale zaken, pensioendienst, ziekte- invaliditeit, ziekenkas, gehandicaptendienst, ...
zij sturen een document op dat je aan je operator moet bezorgen en de operator past dat tarief dan toe
Provider kijkt alleen na via het BIPT of de klant in aanmerking komt of niet en zal direct een antwoord krijgen (JA/NEE/MISSCHIEN). Afhankelijk van het antwoord zal het toegekend worden of zullen er effectief nog documenten nodig zijn die de klant dan rechtstreeks naar het BIPT moet sturen en NIET naar de provider. Nadien zal de provider een nieuwe aanvraag kunnen doen om te zien of het dossier al werd goedgekeurd of niet.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”