Hallo,
vrij recent heb ik een pak updates van microsoft ontvangen en geëinstalleerd (windows 7).
Nu lukt het mij niet meer om .exe bestanden te openen (onder andere Utorrent)
Steeds opnieuw krijg ik de melding 'Bestand openen - beveiligingswaarschuwing - Kan de uitgever niet bevestigen, weet U zeker dat U deze software wil uitvoeren".
Indien ik "uitvoeren" antwoord gebeurt er niets, wanneer ik opnieuw op de snelkoppeling druk krijg ik steeds opnieuw dezelfde melding. Ongeacht ik "altijd waarschuwen voodat dit bestand wordt geopend" af - of aangevinkt is.
Ook blijkt het onmogelijk om dit programma "Utorrent" de desintalleren.
Ik heb de "UAC" reeds op het laagste niveau gezet, maar dit doet niets ter zake, het probleem blijft.
Wat is de oorzaak en nog belangrijker:hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)
Bestand openen - beveiligingswaarschuwing - "Kan de uitgever niet bevestigen"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
System restore proberen?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb system restore uitgevoerd in veilige modus én teruggezet op een moment voor alle microsoft update's (anders lukte het niet).
Als ik dan Utorrent opende gaf AVG direct een virusmelding en heeft hij de boel verwijderd.
Ik heb nu terug bittorrent genomen en voor mij geen MS update's meer voor een tijdje.
Tot zover microsoft virusvrij zeker......
Bedankt voor de tip.
Johan
Als ik dan Utorrent opende gaf AVG direct een virusmelding en heeft hij de boel verwijderd.
Ik heb nu terug bittorrent genomen en voor mij geen MS update's meer voor een tijdje.
Tot zover microsoft virusvrij zeker......
Bedankt voor de tip.
Johan
-
- Elite Poster
Gewoon bij AVG in de whitelist zetten had ook kunnen werken, maar enfin... ça marche
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Het is heus niet van de windows updates dat je dit hebt, deze updates zijn echt wel nodig, je moet het probleem ergens anders zoeken zoals bvb Avg of andere programmas die je op de pc hebt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
Alsof windows updates uw systeem niet kunnen verkl**** zeker?
Vergeet dat maar. Zonder deze eeuwige discussie (updates wel/niet installen) te willen verderzetten, blijft het een kansspel om updates uit te voeren.
Case in point:
Net ne W7 reinstall gedaan. Na de updates erop: group policies naar de botten, constant errors erbij. De error tekst googlen leert (er waren maar 3 links gevonden) dat het mogelijk een probleem met IE11 betreft. En die hits waren al van 2014; ik verwacht dus geen oplossing.
Gevolg: binnenkort opnieuw reinstall, en deze keer geen updates. (tis al erg genoeg dat w7 sinds w10 uit is een uur of 2 in "looking for updates" blijft steken, dus dat is een weekje werk geweest om na de uren heel de zwik te searchen, downloaden, installeren, en dan de config restart)
Vergeet dat maar. Zonder deze eeuwige discussie (updates wel/niet installen) te willen verderzetten, blijft het een kansspel om updates uit te voeren.
Case in point:
Net ne W7 reinstall gedaan. Na de updates erop: group policies naar de botten, constant errors erbij. De error tekst googlen leert (er waren maar 3 links gevonden) dat het mogelijk een probleem met IE11 betreft. En die hits waren al van 2014; ik verwacht dus geen oplossing.
Gevolg: binnenkort opnieuw reinstall, en deze keer geen updates. (tis al erg genoeg dat w7 sinds w10 uit is een uur of 2 in "looking for updates" blijft steken, dus dat is een weekje werk geweest om na de uren heel de zwik te searchen, downloaden, installeren, en dan de config restart)