Beste,
Onlangs koppelde ik een domeinnaam naar mijn lokaal ip (example.com -> 91.181.*.*). Via dit domein kan ik mijn server thuis bereiken (Dit werkt).
Echter wanneer ik wanneer ik thuis ben en surf naar example.com krijg ik geen reactie. Pingen toont dat example.com naar 91.181.*.* wordt omgezet. Echter intern kan ik dit adres niet bereiken. Ik weet dat ik vroeger met Telenet dit probleem niet had. Is er een methode om dit op te lossen op mijn bbox 3?
Ik heb al geprobeerd met 2 A - records te koppelen aan example.com (91.181.*.*, en 192.168.1.*) in die hoop dat die beide adressen probeert. Echter werkt dit niet. (adressen worden random doorgegeven)
Bbox 3 - geen route naar extern ip
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Split DNS gebruiken.
Kun je in de DHCP instellingen van je BBOX instellen dat er een andere DNS server gebruikt moet worden?
Even opmerken dat Telenet dit probleem ook heeft met de vorige generatie HGW-modems. De nieuwste (witte) hebben dit niet meer.
Kun je in de DHCP instellingen van je BBOX instellen dat er een andere DNS server gebruikt moet worden?
Even opmerken dat Telenet dit probleem ook heeft met de vorige generatie HGW-modems. De nieuwste (witte) hebben dit niet meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Split dns ?
is dit niet NAT loopback ?
is dit niet NAT loopback ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Dit is inderdaad de NAT Loopback. Ik had hier vroeger met mijn bbox2 ook problemen mee, maar ik dacht dat de bbox3 dit wel kon?
Ik heb even zitten zoeken in de instellingen van mijn modem. Echter lijkt het niet mogelijk dns instellingen aan te passen. Ik vind het ook omslachtig om overal handmatig dns te veranderen.
Wat wel mogelijk is om dhcp uitzetten. Dus ik zou op mijn server een dhcp server kunnen opzetten en daarmee ook een andere dns doorgeven. Hoe zorg ik ervoor dat mijn TV decoder ook blijft werken ? Krijgt deze ook een gewoon een ip adres zonder extra ?
Wat wel mogelijk is om dhcp uitzetten. Dus ik zou op mijn server een dhcp server kunnen opzetten en daarmee ook een andere dns doorgeven. Hoe zorg ik ervoor dat mijn TV decoder ook blijft werken ? Krijgt deze ook een gewoon een ip adres zonder extra ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Als je thuis bent het interne IP gebruiken van je server. Meer kan je hier niet aan doen, tenzij je dan manueel op je PC je eigen interne DNS server instelt (die ook opgezet moet worden) met een A record naar je server IP adres.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Idd NAT loopback. De router gaat interne traffiek met als bestemming zijn eigen externe IP adres niet vertalen naar het interne IP van je server, zoals hij dat met externe traffiek wel doet.
Sommige routers/firewalls kunnen dat wel, maar lang niet allemaal.
Een oplossing is idd intern direct naar je interne IP surfen, als de webserver niet moeilijk doet over toegelaten IP adressen.
Sommige routers/firewalls kunnen dat wel, maar lang niet allemaal.
Een oplossing is idd intern direct naar je interne IP surfen, als de webserver niet moeilijk doet over toegelaten IP adressen.
Ik heb ondertussen het probleem opgelost door zelf dhcp server te spelen met een eigen dns. Hierdoor kan ik gebruik maken van split dns.
Tv decoders blijven gewoon werken, heb hiervoor niets speciaal moeten doen.
Tv decoders blijven gewoon werken, heb hiervoor niets speciaal moeten doen.