Telenet Wi-Free in thuisnetwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds kort Wi-Free ingesteld, en best gemakkelijk dat hij automatisch een connectie maakt bij Telenet-verbindingen extern. Probleem echter nu is, dat mijn iPhone automatisch verbindt op Wi-Free wanneer ik thuis ben. Is er een mogelijkheid om dat te omzeilen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Voor zover ik weet niet.
iPhone laat het niet toe om voorkeursnetwerken te kiezen.
Dat is ook de reden dat ik Wi-Free terug eruit gegooid heb alvast, tot Apple dit in een nieuwe iOS update zou implementeren.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Er zijn work arounds:
*Via alfabet
*Via het configuratieprogramma
zie https://www.neilturner.me.uk/2013/07/25 ... phone.html
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Via alfabet is vreemd, want mijn voorkeur SSID heet 'draadloos' en dan van Telenet heet 'Telenet Wi-free'
Ik heb intussen gelezen, dat de voorkeuren kunnen worden ingesteld via de OSX, en dat zou dan worden gesyncd over uw icloud account en alle andere toestellen
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Alfabet helpt niet, want de iPhone vindt het WPA2-enterprise netwerk "telenet-wifree" veiliger dan je waarschijnlijk max WPA2-personal netwerk "draadloos".
Via het configuratieprogramma werkt het wel, dan zet je het automatisch verbinden van telenet wifree uit. Dan onthoudt de iPhone wel je gebruikersnaam en wachtwoord van wifree, maar moet je manueel verbinden.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Kenniey schreef:Alfabet helpt niet, want de iPhone vindt het WPA2-enterprise netwerk "telenet-wifree" veiliger dan je waarschijnlijk max WPA2-personal netwerk "draadloos".
Via het configuratieprogramma werkt het wel, dan zet je het automatisch verbinden van telenet wifree uit. Dan onthoudt de iPhone wel je gebruikersnaam en wachtwoord van wifree, maar moet je manueel verbinden.
Daarvoor heb je geen configuratieprogramma nodig. Kun je ook gewoon instellen op je iPhone zelf.
JosKiekesmos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2016, 14:00
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

pina schreef:Sinds kort Wi-Free ingesteld, en best gemakkelijk dat hij automatisch een connectie maakt bij Telenet-verbindingen extern. Probleem echter nu is, dat mijn iPhone automatisch verbindt op Wi-Free wanneer ik thuis ben. Is er een mogelijkheid om dat te omzeilen?
Wie weet lost het probleem zichzelf wel op over een week of twee :wink: .
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

JosKiekesmos schreef:
pina schreef:Sinds kort Wi-Free ingesteld, en best gemakkelijk dat hij automatisch een connectie maakt bij Telenet-verbindingen extern. Probleem echter nu is, dat mijn iPhone automatisch verbindt op Wi-Free wanneer ik thuis ben. Is er een mogelijkheid om dat te omzeilen?
Wie weet lost het probleem zichzelf wel op over een week of twee :wink: .
Hoezo?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Volgens mij kan het ook als volgt :
Even je eigen wifi netwerk 'vergeten', en daarna weer inloggen. Vanaf dan geeft hij terug de voorkeur aan je eigen wifi netwerk.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Klopt het dat de snelheid van WiFree altijd beperkt is tot 20/2, ook al is jouw abonnement en dat van de zender hoger?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bababa schreef:Klopt het dat de snelheid van WiFree altijd beperkt is tot 20/2, ook al is jouw abonnement en dat van de zender hoger?
Inderdaad... exacte snelheden weet ik wel niet.

Ik gebruik het al lang niet meer om de reden van deze thread alsook het feit dat 4G veel beter werkt en sneller is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”