Samsung smart-tv via VPN

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik kijk veel naar Nederlandse VOD-diensten zoals RTL XL, Videoland, NPO en Kijk van SBS. Een deel van de programma's hebben een landbeperking op IP. Daarom heb ik een VPN account waarmee ik op de PC probleemloos alles kan bekijken. Sinds enkele maanden heb ik een smart-tv van Samsung, ik heb hem wijsgemaakt dat hij in Nederland staat en heb op die manier toegang tot de Nederlandse apps op de tv. Echter, ik kan hier natuurlijk geen VPN configureren dus programma's met landbeperking kijken kan hier niet op.

Op zoek naar een oplossing kwam ik bij de TP-LINK TL-R600VPN. Mijn idee is dan om die tussen de tv en de router te plaatsen en in dat toestel een always-on VPN verbinding te configureren.

Kan dit zomaar? Of kijk ik iets over het hoofd?
Ik heb VPN-accounts van Usenetserver.com en privateinternetaccess.com.

Alvast bedankt om mee te denken.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik gebruik de SmartDNS oplossing van ibvpn.com. Enkel DNS setting aanpassen in de Samsung TV en het werkt.
Een paar jaar geleden (totaalpakket) besteld aan -50% en deze aanbieding komt elk jaar wel een paar keer voor.
Victory Not Vengeance
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik kijk zelf vanuit het buitenland met een LG, en het bovenstaande klopt. Ipv een VPN, moet je naar een "Smart DNS" uitkijken. Dat zijn diensten waarbij je enkel de DNS-instellingen op de tv moet veranderen, en dat lukt dus wel.

Zelf heb ik goede ervaringen met Unotelly. Ibvpn werkt ook voor Nederland, maar ondersteunt de Vlaamse zenders niet. Dus daar had ik weinig aan. Prijzen zijn vergelijkbaar, maar aan die -50% van Ibvpn gaan ze niet kunnen. Bij Unotelly kan je wel een gratis proefabonnement krijgen voor een week. Moet je maar eens kijken of het werkt op die tv.

Wat ik zelf echter meestal doe. Programma's eerst downloaden naar de PC, da's heel gemakkelijk, en van daaruit via DLNA streamen naar de tv. Da's makkelijker om voor- en achteruit te spoelen, en je bent verzekerd van een constant debiet. Dan heb je geen problemen als de internetverbinding eens wat hapert.

Voor de applicaties moet ik bij de LG truken uithalen. Eerst moet ik mijn tv op NL zetten. Dan kan ik ze in de Nederlandse applicatiewinkel downloaden, en eenmaal ze op m'n tv staan, kan ik hem weer terug op mijn landcode zetten. En dan blijven die daar ook gewoon staan. Geen idee of dat bij Samsung ook zo werkt.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Het bovenstaande ivm DNS is inderdaad een oplossing, heb dat vroeger ook zo gedaan met mijn Samsung TV om Netflix US te bekijken en dat werkte perfect. Kort daarvoor had ik ook nog een VPN programma op mijn laptop waar mijn TV mee was verbonden via wifi hotspot maar dat werkt enkel als laptop op staat en voor korte afstanden om deftig te bufferen & door-/terugspoelen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
MickelC
Starter
Starter

Ik gebruik een Duitse VPN die prima werkt met Samsung Smart TV. Eerder gebruikte ik Nord VPN maar schakelde ik over naar iviac VPN omdat het een app voor slimme tv's levert.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Werkt dat ook met OpenDNS?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”