welke fotocamera met Wifi?

Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Voor het werk moet ik regelmatig foto's nemen van fouten die in onze productie voorkomen. Nu had ik graag geweten welke fotocamera met wifi ik het best zou nemen? De bedoeling is dat ik het apparaat (fotocamera)) met ons bedrijf netwerk verbind en telkens dat ik een foto neem dat die foto dan rechtstreeks op een share map terechtkomt op ons netwerk. Of dat die foto's automatisch op mijn PC komt zonder dat ik een kabel moet verbinden en dan manueel de foto's overzet. Foto's moeten niet van hoge kwaliteit zijn.
Iemand een idee welke camere daar goed voor zou kunnen zijn?

Alvast bedankt
sanderd17
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Ik denk dat je het meeste kans maakt met een smartphone ...

Dan kan je een app installeren die de foto's kopieerd naar je computer. Bijvoorbeeld via dropbox, of de owncloud app en lokale owncloud server voor de privacy gevoeligen ...
Laatst gewijzigd door sanderd17 24 feb 2016, 14:50, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Welke camera gebruik je nu... misschien kan je hem voorzien van http://nl.eyefi.com/products/mobi-pro
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Welke camera gebruik je nu... misschien kan je hem voorzien van http://nl.eyefi.com/products/mobi-pro
Nu gebruiken we een instapmodel van een canon reflex (EOS 1100D) of een klein fotocamera, zo een standaard dingentje van 80€. Zou dit daar mee werken?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Compatibiliteit kan je hier controleren... http://www.eyefi.com/cameras
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

sanderd17 schreef:Ik denk dat je het meeste kans maakt met een smartphone ..
als de fotowwkaliteit goed genoeg is: enkele telefoons/tablet met syncthing en dan hetzelfde op je desktop... Na wat setup geen omkijken meer naar, synct van zodra er er connectie is. Alle gegevens/dataverkeer blijven lokaal. En geen kosten en quasi geen limieten.

En als je nu een 1100d hebt zal je wellicht verschieten van wat moderne smartphones met voldoende licht produceren, ik kan het weten :'(
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

r2504 schreef:Welke camera gebruik je nu... misschien kan je hem voorzien van http://nl.eyefi.com/products/mobi-pro
hopelijk is het product al verbeterd, maar mijn docenten fotografie verhuisden het in de praktijk. En niet alleen voor fotoshoots, ook bij occasioneel gebruik niets dan miserie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Geen idee... was louter een tip... het controleren van reviews moet je zelf doen ;-)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Mijn ervaring met fotocamera's met ingebouwde wifi is dat wat jij vraagt, nl. dat de foto's er automatisch komen te staan, niet bestaat. Je moet voor zover ik weet altijd nog een manuele stap doen om de foto's ook effectief over te zetten naar de PC.

Zoals eerder al gezegd is automatisch synchroniseren iets wat smartphones wel goed doen, maar een camera die dat automatisch doet ben ik nog niet tegengekomen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

gm123 schreef:om de foto's ook effectief over te zetten naar de PC
Misschien is het ook voldoende als ze ergens in de cloud staan zodat de TS eraan kan... trouwens als één van de oplossingen ondersteuning heeft voor OneDrive, Dropbox, ... dan staan ze ook meteen op je PC hé.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
gm123 schreef:om de foto's ook effectief over te zetten naar de PC
Misschien is het ook voldoende als ze ergens in de cloud staan zodat de TS eraan kan... trouwens als één van de oplossingen ondersteuning heeft voor OneDrive, Dropbox, ... dan staan ze ook meteen op je PC hé.
Zou er dan een camera (niet smartphone) bestaan die dan rechtstreeks naar dropbox of google drive kan? Dit zou ook al goed zijn voor mij. Als het echt niet anders kan mischien dan toch een smartphone
freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Misschien een Nikon Coolpix S810c? Is een compactcamera die op Android draait en je zou er apps uit de Google Play Store moeten kunnen op installeren.
sanderd17
Member
Member

Heh, dus een smartphone ... zonder phone :D

Ja, ik was die camera's met Android vergeten.

@Tuneboy2005 Ik begrijp wel niet goed waarom je zo'n voorkeur hebt voor camera's over smartphones. Voor zover ik begrijp is de kwaliteit niet echt belangrijk (en smartphones kunnen zijn ondertussen even goed als het middensegment van digitale camera's). Is er een speciale reden voor? Misschien kunnen we betere dingen voorstellen als we weten waarom smartphones niet gewenst zijn.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Als je een nieuwe camera zoekt, vanaf een Sony RX 100 model 2 en hoger (model 3 en 4 zijn nieuwere modellen) heeft deze WiFi.
Kan je foto's via WiFi naar je PC sturen.

Deze heeft een 1 inch sensor en maakt een van de beste kwaliteits foto's in de compact klasse.
http://www.sony.be/nl/electronics/cyber ... ifications
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member

sanderd17 schreef:Heh, dus een smartphone ... zonder phone :D

Ja, ik was die camera's met Android vergeten.

@Tuneboy2005 Ik begrijp wel niet goed waarom je zo'n voorkeur hebt voor camera's over smartphones. Voor zover ik begrijp is de kwaliteit niet echt belangrijk (en smartphones kunnen zijn ondertussen even goed als het middensegment van digitale camera's). Is er een speciale reden voor? Misschien kunnen we betere dingen voorstellen als we weten waarom smartphones niet gewenst zijn.
Laat ons zeggen dat deze camera door meerdere personen gebruikt ga worden en mijn chef niet wil dat die voor andere dingen gebruikt ga worden dan enkel foto's (lees: internetten, whatsapp, messenger enz)
sanderd17
Member
Member

Ok, in dat geval begrijp ik wel dat je liever geen smartphone hebt.

Je kan er volgens mij nog altijd rond werken via sommige parental-control apps (zie b.v. http://www.pocket-lint.com/news/132686- ... id-devices ), maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

sanderd17 schreef: (en smartphones kunnen zijn ondertussen even goed als het middensegment van digitale camera's)
Daar moet ik toch nog altijd even mee lachen (en als je naar de lens alléén kijkt weet je al genoeg).
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Als je zo'n electrisch oog dat je gebruikt om een poort open te houden neemt als het begin punt en een phaseone als eindpunt Dan zit die GSM best wel dicht bij het middelsegment.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

konda schreef:Als je zo'n electrisch oog dat je gebruikt om een poort open te houden neemt als het begin punt en een phaseone als eindpunt Dan zit die GSM best wel dicht bij het middelsegment.
Haha Toch wel dichter bij het elektronisch oog dan bij phase one.
Met smartphone kan je bij voldoende licht en standaard omstandigheden wel een mooie foto maken.
Maar je moet ook prestaties bekijken bij moeilijker omgevingsfactoren.

Ook moet eens inzomen op een smartphone opname en op eentje van een echte camera met evenveel pixels.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”