Ik breng dit verhaal naar het forum om toch wat betere feedback te krijgen.
Een tijdje geleden deed ik mee met een 4G-experiment van MV dat als vervanging van "vast" internet via traditionele DSL kon dienen, met een 4G Fritzbox (dat ging heel erg goed trouwens, geheel terzijde...). Omdat wij die paar maanden van het experiment niet wilden betalen voor een overbodige ADSL-verbinding, annuleerde ik de Scarlet ADSL-lijn. Dat ging feilloos, mijn VDSL-lijn op een ander adres liep gewoon door, dus tot zover geen problemen.
Na het experiment, of een week na de beëindiging ervan, vraag ik mijn ADSL-lijn terug aan via Scarlet. Dat was eind Januari. Ik betaal de activatiekost, e.d.m. - ik denk, "alles in orde" want technisch is er niets veranderd aan de installatie. Dezelfde modem en alles. Niets veranderd.
Wat nu? Na weken wachten en bellen (want ze beloven activatie na 10 dagen v/d bestelling, wat niet was...) krijg ik nu deze brief:
Die commerciële dienst (0800 84 000) gaf mij vandaag gewoon het nummer van de technische dienst (02 275 27 27) maar daar nemen ze niet op en ik weet niet welke extensie ik moet gebruiken, dus ik druk gewoon op "1" maar het blijft gewoon bellen.Betreft: annulatie bestelling scarlet internet ADSL-abonnement
Beste,
Als gevolg van technische redenen waardoor we geen goede werking van onze diensten kunnen garanderen, kunnen we
tot onze grote spijt geen gunstig gevolg geven aan je scarlet internet ADSL-aanvraag. Je bestelling werd aldus
geannuleerd. Dit betekent dat de oplevering van het abonnement werd stopgezet.
Mocht je in de toekomst nog interesse tonen in één van onze producten of diensten, aarzel dan niet om onze website te
bezoeken op http://www.scarlet.be of onze commerciele dienst telefonisch te contacteren op het gratis nummer 0800 84 000
(van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 20:00 u., op zaterdag van 9:00 tot 7:00 u.).
Met vriendelijke groeten,
Scarlet klantendienst
Er staat verder niets in over terugbetaling van de activatiekost, enz. in de brief, waar ik toch recht op meen te hebben als het uiteindelijk niet lukt.
Hoe kan dat nu? Alles is technisch identiek als voorheen! Heb ook alles nog eens nagekeken, ziet er goed uit. Het is in feite gewoon een her-activatie. Kan er iemand hier duidelijkheid in scheppen want dit overtreft wel alles.... of ben ik hier niet slim genoeg voor?
...wel erg dat dit mijn eerste userbase-post is (maar ik lees het forum wel regelmatig).
EDIT: vergeten te melden dat ik zoals gewoonlijk het nieuw gebruikersnaam & password heb ingegeven in de modem dat Scarlet mailde... alles was "SHOWTIME" maar bij Scarlet activeerde men niet.