op het werk hebben ze een abonnement bij Mobistar, tarief Vlaamse Overheid. We hebben gemerkt dat 1 gebruiker een hoog verbruik voor mworld.be heeft ((rond de 70 euro)
de detail is
Mobile Internet 1230 Kbyte 0,4215 euro
mworld.be 85040 Kbyte 69,2122 euro !!!
Surf 185 Kbyte 0,0000
wat is mworld en kan dat uitgeschakeld worden? en wat zijn de verschillen tussen Mobile Internet, mworld en Surf. De persoon vertelde dat het enige dat hij leest al eens het Nieuwsblad is. Ik vermoed dat er apps zijn die veel data verbruiken in de achtergrond en zo leiden tot een hoge rekening
mworld.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Da's gewoon mobiel internet (die heeel erg hoog getarifeerd wordt)
Deze kost kwam bij mij paar keer bij Mobsitar op een nummer dat in een toestel zat dat enkel kon SMS'en. Dus mogelijk proberen ze hier ook jullie af te zetten.
Deze kost kwam bij mij paar keer bij Mobsitar op een nummer dat in een toestel zat dat enkel kon SMS'en. Dus mogelijk proberen ze hier ook jullie af te zetten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier ook dat VO contract bij Mobistar, ik ben vlootbeheerder voor onze organisatie. Je kan op het toestel zelf de APN wijzigen naar iets "onbestaands" of mobiele data uitschakelen op dit toestel, maar dat kan heel makkelijk terug aangepast worden -al dan niet automatisch na een update- en dan ben je weer vertrokken.bartman schreef:Bedanbkt. Kunnen we zelf een aanpassing aan het toestel doen (is een oneplusone) of moeten we hiervoor bij Mobistar zijn?
Waarom werk je niet met split billing? Dan steek je ze wat betreft data in profiel D2 en komt al hun internetverbruik op hun privéfactuur. Je hebt dan zelfs de mogelijkheid dat gebruikers een internetabonnement hebben dat ze zelf betalen (ook met profiel D2) terwijl het werk het bellen betaalt.
Mogelijk kan Mobistar internetverkeer ook volledig blokkeren voor dit nummer, daarvoor mail je best eens naar de VO helpdesk van Mobistar.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
persoonlijk vind ik 69 euro toch niet weinig en niet echt normaal. zo hadden we met datzelfde type abonn eens een verbruik van meer dan 400 euro voor mworld (voor 1 maand en voor 1 telefoonnummer)
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 96 keer
Maar de vraag blijft, zit er geen data in dat abonnement? Uiteraard is dat veel geld maar op zich is het normaal als er geen data in het abonnement zit maar je dit toch toe laat aan de gebruiker om data te verbruiken. In een wereld waar veel mensen nu met smartphones werken gaat er uiteraard data verbruikt worden. Als jullie niet wensen dat men op zo een abonnement toch data verbruikt op jullie kosten dan moet ik vverbeke gelijk geven in zijn tip om Mobistar dit te laten blokkeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
onze econoom heeft zopas internet geactiveerd voor het betreffende nummer. Blijkbaar laat Mobistar wel toe dat je op het internet kunt zonder activering internet maar dan aan een hoog €/minuut
-
- Elite Poster
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
bollewolle schreef:Maar de vraag blijft, zit er geen data in dat abonnement? Uiteraard is dat veel geld maar op zich is het normaal als er geen data in het abonnement zit maar je dit toch toe laat aan de gebruiker om data te verbruiken. In een wereld waar veel mensen nu met smartphones werken gaat er uiteraard data verbruikt worden. Als jullie niet wensen dat men op zo een abonnement toch data verbruikt op jullie kosten dan moet ik vverbeke gelijk geven in zijn tip om Mobistar dit te laten blokkeren.
aan elke nummer dat in dat tariefplan zit, zit 1 gigabyte per maand maar dat was bij dat nummer nog niet geactiveerd, vandaar de hoge kosten. Is nu via de klantenlogin aangepast
-
- Pro Member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 49 keer
bartman schreef:bollewolle schreef:....
aan elke nummer dat in dat tariefplan zit, zit 1 gigabyte per maand maar dat was bij dat nummer nog niet geactiveerd, vandaar de hoge kosten. Is nu via de klantenlogin aangepast
Ik heb dezelfde ervaring meegemaakt. De 1GB/maand wordt vanaf de acitvatiedatum pro-data berekend tot aan de volgende facturatieperiode.
Bvb. Facturatieperiode op 1ste van de maand, activatie 4G-abo op bvb. de 21ste : je data (bvb. 1GB) zal dan voor de resterende periode (21ste tot 1ste) ook maar 1/4de mogen bedragen (250 MB). Alles wat je boven die 250MB verbruikt zal je mogen betalen (tot aan het begin van de facturatieperiode).
Ik ging er niet mee akkoord maar Mobistar verwees gewoon naar hun algemene voorwaarden en wou niet plooien.