Naar aanleiding van een ander topic (Media Markt wil uw EID voor marketing, spam & datamining - http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=46180) start ik hier maar eens een nieuw topic over wat een winkel nu exact mag weigeren, en wat niet. Er zijn namelijk talloze manieren waarop men discrimineert in allerhande bedrijven en waar niemand van opkijkt. Vandaar de vraag of dit kan... Sluit min of meer aan bij het bovenstaande topic maar leek me beter dit even af te splitsen.
Bijvoorbeeld:
- Mag een winkel weigeren om bepaalde goederen te verkopen als je niet hun procedures volgt (zoals het al dan niet tonen van een EID voor garantie)?
- Indien neen : mag men je in bijvoorbeeld discotheken dan wel weigeren omdat je sportschoenen aan hebt, omdat je geen hemd aan hebt of omdat je "smoelwerk" de plaatselijke buitenwipper niet aan staat? Lijkt me namelijk hetzelfde?
- Vooral in het uitgangsmilieu (of cinema, ...) zie je dikwijls aparte prijzen voor dames en voor heren. Dit lijkt me dus discriminatie op basis van geslacht. Kan dit dan wel zomaar?
Wat mag een winkel nu wel...en niet?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Petzl, waarom ben ik nu ni verbaast dat je daar mee af komt? ![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Goh, vroeger kon je dat vinden in diverse discotheken, en zelfs sommige cocktailbars (vrouwen 50% korting tussen x en y uur).
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Goh, vroeger kon je dat vinden in diverse discotheken, en zelfs sommige cocktailbars (vrouwen 50% korting tussen x en y uur).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Die discotheken zijn dan ook meestal 'privéclubs' en dan moeten ze ineens veel minder.
Maar een winkel mag volgens mij wel weigeren je iets te verkopen om welke reden dan ook.
J.
Maar een winkel mag volgens mij wel weigeren je iets te verkopen om welke reden dan ook.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Dit zie ik hier nog wel af en toe gebeuren op lokale fuiven. Bv. "inkom + drank à volonté: dames 15 EUR, heren 20 EUR". Heel weinig, maar ik zie het nog wel.krisken schreef:Vooral in het uitgangsmilieu (of cinema, ...) zie je dikwijls aparte prijzen voor dames en voor heren. Dit lijkt me dus discriminatie op basis van geslacht. Kan dit dan wel zomaar?
Ik ken ook nog minstens 1 discotheek waar de inkomprijs verschillend is.
In principe zal het misschien allemaal niet mogen, maar wie gaat er een advocaat op zetten om ze te doen stoppen?