Beste,
Ik heb sinds een tijdje een storing op mijn lijn met de landline functie van de fritzbox. Dacht eerst dat het de aansluiting was maar met een andere telfoon getest te hebben is het dat niet. Aansluiting is goed. Dan dacht ik dat het de Fritzbox RJ11 naar RJ45 kabel was, heb deze vervangen maar doet nog altijd hetzelfde. Als ik de hoorn opneem heb ik echt gekraak op de lijn, het rare is wel als ik op dat moment de RJ11 kabel uittrek en terug insteek is mijn signaal normaal en de storing weg, heb dan ook al zo eens gebeld en het signaal blijft goed tot ik de hoorn neerleg en terug wil bellen.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, zou het een optie zijn die nu aanstaat?
Heb alleen de Landline aangesloten op mijn fritbox, de synchro komt van de B-box3.
Met mijn fritzbox aangesloten is volgens proximus mijn waarde tussen A/B minder dan 750Kohm wat helemaal niet goed is, met mijn andere telefoon aangesloten veranderd deze waarden naar 7324Kohm, wat wel goed is.
Storing op vaste lijn met mijn FRITZ!Box 7390 / 7360
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit probleem werd hier al meermaals aangekaart, zoals in deze topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 79#p616811
Proximus is bezig om al zijn analoge telefoonlijnen aan te sluiten op een Huawei "PSTN Emulatie kaart" (PES) in de ROP, en niet meer zoals vroeger op de klassieke telefooncentrale (LEX). Hierdoor kunnen de klassieke telefooncentrales ontmanteld, en de gebouwen verkocht worden.
Waarschijnlijk is jouw telefoonlijn nu ook overgezet van de LEX naar de PES kaart. Jouw lijn is nu eigenlijk een VoIP lijn, die in de ROP terug omgezet wordt naar een klassiek PSTN signaal (POTS). De PES kaart is dus eigenlijk een "ATA", die door Proximus beheerd wordt.
Hoewel het signaal vanuit deze emulatie kaarten hetzelfde POTS signaal is (of zou moeten zijn), is er duidelijk een verschil, waardoor je soms dat enorm storend brom geluid krijgt.
Dit probleem is een tijd geleden opgedoken (met de FritzBox 7390), en komt blijkbaar niet meer voor bij de 7490 (betere ingansfilters?).
Er is wel een uitwisseling geweest tussen AVM en Proximus over dit probleem, maar ik heb geen idee of er een oplossing is (gebruik betere filter/splitter, instellingen door Proximus op de PES kaart)?
Ik zou een ticket sturen naar AVM (en eventueel de woorden "PES" en "AGW" gebruiken. Het probleem is er gekend.
Proximus is bezig om al zijn analoge telefoonlijnen aan te sluiten op een Huawei "PSTN Emulatie kaart" (PES) in de ROP, en niet meer zoals vroeger op de klassieke telefooncentrale (LEX). Hierdoor kunnen de klassieke telefooncentrales ontmanteld, en de gebouwen verkocht worden.
Waarschijnlijk is jouw telefoonlijn nu ook overgezet van de LEX naar de PES kaart. Jouw lijn is nu eigenlijk een VoIP lijn, die in de ROP terug omgezet wordt naar een klassiek PSTN signaal (POTS). De PES kaart is dus eigenlijk een "ATA", die door Proximus beheerd wordt.
Hoewel het signaal vanuit deze emulatie kaarten hetzelfde POTS signaal is (of zou moeten zijn), is er duidelijk een verschil, waardoor je soms dat enorm storend brom geluid krijgt.
Dit probleem is een tijd geleden opgedoken (met de FritzBox 7390), en komt blijkbaar niet meer voor bij de 7490 (betere ingansfilters?).
Er is wel een uitwisseling geweest tussen AVM en Proximus over dit probleem, maar ik heb geen idee of er een oplossing is (gebruik betere filter/splitter, instellingen door Proximus op de PES kaart)?
Ik zou een ticket sturen naar AVM (en eventueel de woorden "PES" en "AGW" gebruiken. Het probleem is er gekend.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Zelfde probleem hier met een 7360.
Dacht eerst dat het aan de DECT toestellen lag, maar als ik deze rechtstreeks aansloot, was er geen probleem.
Naar aanleiding van dit topic een ticket geopend bij AVM.
Dacht eerst dat het aan de DECT toestellen lag, maar als ik deze rechtstreeks aansloot, was er geen probleem.
Naar aanleiding van dit topic een ticket geopend bij AVM.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.
Als Proximus al aangeeft, dat hier een probleem door hun emulatie kaart bestaat, hebben wij
hier helaas geen oplossing voor U.
U kunt dan allen de FRITZ!Box voor het Internetgedeelte gebruiken en de Telefonie dan direct an de de analoge lijn.
Anders zou het zijn, als U gebruik kan maken van de IP Telefonie. Dit is met Uw FRITZ!Box geen probleem.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb het advies uit een vorige vraag (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=47733) gevolgd en heb me een (tweedehands) 7360 aangeschaft.
Begin deze week in gebruik genomen: hij stond snel klaar geconfigureerd voor VDSL, werkt perfect als vervanger van BBox3. Volgende stap was dan het aansluiten van de telefoon, om zo vooral de antwoordapparaatfuncties te gebruiken.
Maar... er zit een vreemde storing op die lijn (aansluiting FON 1). Ik dacht eerst dat het aan de DECT-set (basistation van Philips) lag. Daarna een vaste telefoon aangesloten, zelfde probleem. Bellen werkt, maar de storing zit over alles (wachttoon,...)
Hier video met opname van de vaste telefoon: https://goo.gl/photos/EwKMahra474BXj7u5
Is dit een config probleem (software) of hardware?
[Mod] bericht verplaatst naar bestaande topic
Begin deze week in gebruik genomen: hij stond snel klaar geconfigureerd voor VDSL, werkt perfect als vervanger van BBox3. Volgende stap was dan het aansluiten van de telefoon, om zo vooral de antwoordapparaatfuncties te gebruiken.
Maar... er zit een vreemde storing op die lijn (aansluiting FON 1). Ik dacht eerst dat het aan de DECT-set (basistation van Philips) lag. Daarna een vaste telefoon aangesloten, zelfde probleem. Bellen werkt, maar de storing zit over alles (wachttoon,...)
Hier video met opname van de vaste telefoon: https://goo.gl/photos/EwKMahra474BXj7u5
Is dit een config probleem (software) of hardware?
[Mod] bericht verplaatst naar bestaande topic
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
voor te beginnen eens resetten? (mss. best op voorhand de settings backuppen)
https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... 697340.htm
laatste firmware instoppen
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... 6.20.image
http://www.edpnet.be/nl/support/install ... reren.html
op Annex A gezet?
https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... 697340.htm
laatste firmware instoppen
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... 6.20.image
http://www.edpnet.be/nl/support/install ... reren.html
op Annex A gezet?
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Dit probleem ook al tegengekomen op een FritzBox, helaas geen oplossing.
Heb toen maar ook de analoge lijn geporteerd naar een SIP provider...
Heb toen maar ook de analoge lijn geporteerd naar een SIP provider...
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Is inderdaad hetzelfde. Bedankt voor de info. Antwoord van AVM is maar slappekes. Zeer jammer.axs schreef:Had hier een identiek probleem - helaas geen oplossing.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=46784
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat is onmiddellijk wel een grote stap natuurlijk. Iets te drastisch voor ons momenteel. Eerst rustig opbouwencyberbozzo schreef: Heb toen maar ook de analoge lijn geporteerd naar een SIP provider...
