Handleiding https://www.regelvisie.nl/pdf/specs/CMT ... chrift.pdf
Beste lezeressen,lezers
heb dit met jullie hulp verleden jaar aangesloten gekregen ter vervanging can de gewone kamerthermostaat Siemens.
Volgens de handleiding , voor gas, ongeacht of er warmte gevraagd wordt of niet, springt de ketel 6cycli/uur van 1 minuut op.
Dus 6*24hr is 144 min of bijna 2,5hr per dag......Waarom is dit zo ingesteld standard ? In tegenstelling tot de oude thermostaat lijkt mij dit toch serieuze verspilling ......
De oude kamerthermostaat stuurde signaal naar de ketel wanneer hij moest opspringen, dus kon zijn dat hij op 24 uur niet opsprong.
Kan of mag de thermostaat ingesteld worden zodat hij werkt zoals de oude thermostaat ? Of vergis ik me hier serieus.
Hartelijk dank voor de antwoorden.
Vriendelijke groeten,
Jos
Draadloze kamerthermostaat Honeywell CM927RF
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Dat lijkt mij idd vreemd moest dat zo zijn.
Indien het een brander is met elektronische ontsteking is, gaat die toch sneller stuk gaan.
Heb je effectief ook al gezien dat ie om de 10 minuten opspringt?
Indien het een brander is met elektronische ontsteking is, gaat die toch sneller stuk gaan.
Heb je effectief ook al gezien dat ie om de 10 minuten opspringt?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Starter
Beste,
inderdaad, om de 10 minuten gaat hij 1 minuutje branden........
inderdaad, om de 10 minuten gaat hij 1 minuutje branden........
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Lijkt mij van de pot gerukt, maar inderdaad als je in de handleidingen van honeywell gaat kijken, zie je dat dikwijls terug.
Ik zou kunnen vermoeden dat er 6 schakelmomenten per uur zijn van minimum 1 minuut als er warmtevraag is. Maar niet als er geen warmtevraag is.
Misschien de vraag eens aan honeywell stellen.
Ik zou kunnen vermoeden dat er 6 schakelmomenten per uur zijn van minimum 1 minuut als er warmtevraag is. Maar niet als er geen warmtevraag is.
Misschien de vraag eens aan honeywell stellen.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."