Pagina 1 van 1

Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 14:13
door kimme
Onlangs ben ik overgestapt van Base49 naar Panter55 wegens beter 4G-netwerk en goeie promo in cominatie met nieuwe iPhone.
Gisteren viel me op dat second call niet actief was op mijn GSM. Daarnet dus even naar de helpdesk gebeld om het te laten activeren.

Nu willen ze daar 2,98eur voor aanrekenen!!

Dit is ronduit schandalig imo wanneer je al 55eur per maand aan vaste abonnementskosten betaalt!

Mijn vriendin zit nog bij Base en zij heeft dat standaard in haar abonnement van 12eur per maand!

Slechte punten m*!

Heeft iemand dit ook al opgemerkt en erdoor gekregen dat het gratis werd geactiveerd? Indien ja: hoe?

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 14:30
door nickz
Bij Proximus is dit ook automatisch inbegrepen bij alle abonnementen. Bij Mobistar blijkbaar inderdaad € 2,98 per maand. Afzetters he... :evil:

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 14:47
door fryelectro
beetje zoals hun "onmogelijk om voicemail uit te schakelen" beleid op hun prepaid kaarten (of ze zouden dat recent moeten gewijzigd hebben).

On topic: dit soort diensten is vandaag de dag toch commodity en ik snap ook niet waarom ze er per se geld voor willen vragen aangezien een 2e oproep voor hen toch alleen maar potentieel meer interconnect oplevert?

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 16:11
door Feestbeest
Ik vind het ook niet netjes en duur.
Maar bedenk wel als je geen 2de lijn hebt/wisselgesprek dan spreekt die ander de voicemail in of je krijgt sms gemist gesprek en dan moet de klant betalen.
Bij wissel of 2de lijn missen ze de min die jij moet terug bellen of voicemail afluisteren.

Wel slim maar niet netjes en van deze tijd.

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 16:37
door butskristof
Werkt dit bij elk Proximus abonnement? In MyProximus zie ik het bij mijn Smart+15 precies niet staan bij 'Options' of 'Services'?

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 17:06
door nickz
Bij Proximus heet dat 'ProxiComfort' en dat is standaard geactiveerd op alle abonnementen, zie http://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimi ... ment-.html

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 17:18
door ITnetadmin
fryelectro schreef:On topic: dit soort diensten is vandaag de dag toch commodity en ik snap ook niet waarom ze er per se geld voor willen vragen aangezien een 2e oproep voor hen toch alleen maar potentieel meer interconnect oplevert?
Al ns gezien wat Telenet op hun vaste lijnen vraagt qua prijs voor caller-id? 5 euro afgerond iirc.

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 17:32
door nickz
Dat is niet helemaal correct. Bij Telenet betaal je € 4,50 per maand extra voor het pakket 'Top-lijn' en daarin zitten de volgende diensten:
  • Telenet berichtendienst
  • Ken-je-beller
  • Signaal tweede oproep
  • Oproepdoorschakeling
Bij Belgacom heb je een gelijkaardig pakket (Slimme Diensten), wat zelfs € 4,99 kost.

In vele andere landen (bv. Duitsland) zijn dergelijke diensten echter standaard actief op alle vaste lijnen (zowel PSTN als ISDN) zonder extra kosten. Als men het gebruik van vaste lijnen wil promoten zou men dat hier beter ook doen.

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 18:34
door proximusboyke
ik weet niet of je een btw nr nodig hebt om een abo zelfstandig te nemen (vroeger niet).
Daar zou de dienst gratis zijn

http://business.mobistar.be/nl/professi ... cond-call/

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 18:39
door ITnetadmin
Ok dan, I stand corrected :-)

Blijft wel natuurlijk dat caller-id allang inbegrepen zou moeten zijn als standaard service.

Ik gebruik mijn vaste lijn (die ik enkel heb vanwege triple play) nooit voor incoming, die gaan rechtstreeks naar voicemail omdat ik niet opneem als ik niet weet wie het is.

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 18:48
door proximusboyke
is ook zo hoe goedkoper ze worden hoe meer ze wegdoen van opties

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 28 jan 2016, 21:58
door fvhbrugge
Second call = totaal overbodige "feature" vind ik persoonlijk.

Het is onbeleefd om iemand in wacht te zetten.

Is iets dat uitgevonden is ten tijde van dure minuutprijzen om veel geld te verdienen. Nu niet meer interessant voor de operatoren want veel minuten inbegrepen in ieder abonnement.

Re: Second Call betalend??

Geplaatst: 29 jan 2016, 06:30
door sirWard
Sinds ik werk gebruik ik het opvallend meer eigenlijk, al valt dat dan meestal in de werkuren op de werkgsm voor (2 simkaarten en toestellen met 1 oproepnummer - kwestie van mijn smartphone niet om zeep te helpen in het veld).

We zijn per ploeg met twee en zitten niet altijd op dezelfde locatie waardoor we vaak met de gsm communiceren. Als dan een telefoontje binnenkomt van de coach/dispatching of een andere collega... Enkel de klant zet ik niet in de wacht. :-)