Second Call betalend??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Onlangs ben ik overgestapt van Base49 naar Panter55 wegens beter 4G-netwerk en goeie promo in cominatie met nieuwe iPhone.
Gisteren viel me op dat second call niet actief was op mijn GSM. Daarnet dus even naar de helpdesk gebeld om het te laten activeren.

Nu willen ze daar 2,98eur voor aanrekenen!!

Dit is ronduit schandalig imo wanneer je al 55eur per maand aan vaste abonnementskosten betaalt!

Mijn vriendin zit nog bij Base en zij heeft dat standaard in haar abonnement van 12eur per maand!

Slechte punten m*!

Heeft iemand dit ook al opgemerkt en erdoor gekregen dat het gratis werd geactiveerd? Indien ja: hoe?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij Proximus is dit ook automatisch inbegrepen bij alle abonnementen. Bij Mobistar blijkbaar inderdaad € 2,98 per maand. Afzetters he... :evil:
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1862
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

beetje zoals hun "onmogelijk om voicemail uit te schakelen" beleid op hun prepaid kaarten (of ze zouden dat recent moeten gewijzigd hebben).

On topic: dit soort diensten is vandaag de dag toch commodity en ik snap ook niet waarom ze er per se geld voor willen vragen aangezien een 2e oproep voor hen toch alleen maar potentieel meer interconnect oplevert?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Feestbeest
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jan 2016, 17:18
Bedankt: 1 keer

Ik vind het ook niet netjes en duur.
Maar bedenk wel als je geen 2de lijn hebt/wisselgesprek dan spreekt die ander de voicemail in of je krijgt sms gemist gesprek en dan moet de klant betalen.
Bij wissel of 2de lijn missen ze de min die jij moet terug bellen of voicemail afluisteren.

Wel slim maar niet netjes en van deze tijd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1548
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Werkt dit bij elk Proximus abonnement? In MyProximus zie ik het bij mijn Smart+15 precies niet staan bij 'Options' of 'Services'?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij Proximus heet dat 'ProxiComfort' en dat is standaard geactiveerd op alle abonnementen, zie http://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimi ... ment-.html
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

fryelectro schreef:On topic: dit soort diensten is vandaag de dag toch commodity en ik snap ook niet waarom ze er per se geld voor willen vragen aangezien een 2e oproep voor hen toch alleen maar potentieel meer interconnect oplevert?
Al ns gezien wat Telenet op hun vaste lijnen vraagt qua prijs voor caller-id? 5 euro afgerond iirc.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat is niet helemaal correct. Bij Telenet betaal je € 4,50 per maand extra voor het pakket 'Top-lijn' en daarin zitten de volgende diensten:
  • Telenet berichtendienst
  • Ken-je-beller
  • Signaal tweede oproep
  • Oproepdoorschakeling
Bij Belgacom heb je een gelijkaardig pakket (Slimme Diensten), wat zelfs € 4,99 kost.

In vele andere landen (bv. Duitsland) zijn dergelijke diensten echter standaard actief op alle vaste lijnen (zowel PSTN als ISDN) zonder extra kosten. Als men het gebruik van vaste lijnen wil promoten zou men dat hier beter ook doen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

ik weet niet of je een btw nr nodig hebt om een abo zelfstandig te nemen (vroeger niet).
Daar zou de dienst gratis zijn

http://business.mobistar.be/nl/professi ... cond-call/
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ok dan, I stand corrected :-)

Blijft wel natuurlijk dat caller-id allang inbegrepen zou moeten zijn als standaard service.

Ik gebruik mijn vaste lijn (die ik enkel heb vanwege triple play) nooit voor incoming, die gaan rechtstreeks naar voicemail omdat ik niet opneem als ik niet weet wie het is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

is ook zo hoe goedkoper ze worden hoe meer ze wegdoen van opties
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Second call = totaal overbodige "feature" vind ik persoonlijk.

Het is onbeleefd om iemand in wacht te zetten.

Is iets dat uitgevonden is ten tijde van dure minuutprijzen om veel geld te verdienen. Nu niet meer interessant voor de operatoren want veel minuten inbegrepen in ieder abonnement.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Sinds ik werk gebruik ik het opvallend meer eigenlijk, al valt dat dan meestal in de werkuren op de werkgsm voor (2 simkaarten en toestellen met 1 oproepnummer - kwestie van mijn smartphone niet om zeep te helpen in het veld).

We zijn per ploeg met twee en zitten niet altijd op dezelfde locatie waardoor we vaak met de gsm communiceren. Als dan een telefoontje binnenkomt van de coach/dispatching of een andere collega... Enkel de klant zet ik niet in de wacht. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”