vezekeringen baloise

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De situatie :

op 30/09 sterft onverwacht een familielid en laat 1 zoon van 22 achter.
Ik help die jongen, omdat ik nog die papiermolen in mijn achterhoofd heb van mijn ma.
Alles wordt stopgezet, overal aangetekende brieven gestuurd met kopie overlijdensakte.
Aleen de brand en familiale willen om een of andere reden nie lukken.
die betaalden ze ieder maand met een dom.
5x de verzekeringsagent aangesproken 3x aangetekend geschreven.
Op 04/01/2016 was ik het echt beu en heb naar Antwerpen hoofdzetel gebeld, jamaar ge kunt dit enkel opzeggen op vervaldag :oops:
Dan toch doorverbonden ahzo jammer dat u zoveel problemen hebt, u mag ze naar mij sturen [email protected]
Dit gedaan en ook nog eens aangetekend, je weet maar nooit.
Vandaag bingo een afbetalingsplan voor openstaande schuld + kosten en dreigen met zwarte lijst en deurwaarder.
Terug gebeld, antwoord : Meneer we hebben hier achterstand en zijn nog niet bezig aan 4 januari.
Uw mail en brief is nog nie behandeld.
Wat kan ik nog doen.
Blijkbaar geen achterstand voor dreigen en betalingen te sturen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Schrijf eens naar "De Inspecteur" van Radio 2. 't zal rap in orde zijn ;)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik zou in ieder geval niet betalen: de persoon dewelke het contract ondertekende, is niet langer in leven dus dan is het contract -mijns insziens- ook niet langer rechtsgeldig. (probeer maar eens een huisbrand terug te trekken dan, ze zullen het ook zo zeggen!)

verder in de AV van baloise:

"Wij kunnen de polis opzeggen.... ingeval u overlijdt overeenkomstig V.1.4.2.;"

V.1.4.2:
1.4.2. Uw overlijden
Indien u overlijdt, blijft de polis lopen omdat het verzekerde belang automatisch overgaat naar een nieuwe houder.
Deze nieuwe houder van het verzekerde belang kan de polis opzeggen met een aangetekende brief. Dat moet dan wel
gebeuren binnen 3 maanden en 40 dagen na uw overlijden. Hij behoudt natuurlijk altijd het recht op te zeggen tegen de
hoofdvervaldag
Is die nieuwe houder van het verzekerde belang een onverdeeldheid, dan blijft de polis lopen ten behoeve van alle betrokkenen die hoofdelijk en onverdeeld verplicht zijn de polis na te leven.
De onverdeeldheid en hij die bij het uit het onverdeeldheid treden de nieuwe houder van het verzekerde belang wordt,
kunnen eveneens de polis opzeggen. De onverdeeldheid kan dit doen via een opzeggingsbrief met als bijlage de beslissing tot
opzegging, voorzien van een handtekening van alle deelnemers of de meerderheid ervan. Wij moeten wel weten wie behoort
tot de onverdeeldheid, met zo nodig bewijs van ieders aandeel. De nieuwe houder van het verzekerde belang kan dit eveneens
doen mits hij de beslissing waarmee hij de nieuwe houder van het verzekerde belang wordt meestuurt
en... zo zeggen ze dus "dikke pech, ook na de dood van de ondertekenaar blijft iemand ons geld schuldig" ... is dat eigenlijk wel legaal????
maargoed: ze mogen dus niet moeilijk doen als de zoon het contract opgezegd heeft (of jij met het bewijs dat het voor de zoon is),
en ik blijf dan erbij: niet betalen (of, hou de kerk in het midden: 1 maand na aflevering van de aangetekende brief stoppen).

ook uit hun av:
Klachten
Wij doen elke dag ons best om u een optimale service te bieden.
Bent u toch niet helemaal tevreden of hebt u een opmerking?
Laat het ons weten, dan kunnen wij onze diensten verder verbeteren en u helpen.
Vul het formulier in dat u kunt terugvinden op onze website, www.baloise.be. U vindt het formulier door op onze homepage te klikken op Klachten.
U kunt uw klacht ook per brief opsturen t.a.v. de Klachtendienst of bellen naar 078 15 50 56.
Indien dit geen oplossing biedt, dan kunt u zich richten tot:
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35 - 1000 Brussel - tel. 02 547 58 71 - fax 02 547 59 75 -
www.ombudsman.as
U behoudt natuurlijk ook het recht om naar de rechtbank te stappen.
ik zou dus zeker eens de ombudsman contacteren ook.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Die gast woont nu bij ons. Dusja da huishuur van de moeder is opgezegd en staat ondertussen al terug te huur.
Alle tips welkom.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

dan lijkt me dit stukje van toepassing:
2.2. Verdwijning van het risico
Indien het risico verdwijnt wegens een andere reden dan eerder vermeld in dit hoofdstuk, moet u ons hiervan onmiddellijk
op de hoogte brengen.
U doet dat het best binnen 3 maanden na de verdwijning van het risico. In dat geval beëindigen wij de polis of de relevante
waarborg retroactief tot op de dag van het verdwijnen van het risico.
Wacht u langer, dan beëindigen wij de polis of de betrokken waarborg pas vanaf het ogenblik waarop wij op de hoogte waren
van de verdwijning van het risico.
Wij betalen u het premiekrediet terug, berekend op het ogenblik waarop wij uw polis of de betrokken waarborg beëindigen
(zie III.3.).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

volgens mij ook maar tis om het stop te zetten é, als ge nu al bezig zijt van 30/09 dan zou je mogen verwachten dat het dossier al afgesloten is :-D
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

daarom dat ik alles wat betreft verzekeringen enzo gewoon onderbreng bij een makelaar (argenta)...
dan ga ik daar binnen en ik zeg "los het op" en voor mij is de kous af.
in mijn geval had ik een autoverzekering bij baloise (afgesloten toen het nog mercator was), en ik had idd de indruk dat ze daar niet happig zijn op stopzetten van contracten.
makelaar heeft het wel voor mij geregeld (papier meegegeven dat ik dan moest in orde brengen en terug aan hem geven).

geen idee of je naar een makelaar die baloise doet kan gaan als je het niet via daar hebt getekend? of mss is het destijds wél via een makelaar gegaan,
en kan je die contacteren om te helpen?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

splitter er staat duidelijk dat we al 5x de makelaar hebben ingelicht waarbij 3x aangetekend.
Dusja dat helpt nieveel.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Gelukkig is het betaald met (SEPA) domiciliëring :).

Ga naar de bank in kwestie en
1. blokkeer de creditor (obv creditor ID) of blokkeer het mandaat (op basis van mandaat ID) -> vanaf dan worden alle domiciliëringen geweigerd
2. vorder alle onterecht aangerekende bedragen terug, onder de noemer "RFUT" -> Refund for Unauthorized Transaction.
Dan is het aan de tegenpartij om aan uw bank (debtor bank) te bewijzen dat ze wel degelijk een geldig mandaat hadden en heb jij als debtor tegelijk ook de mogelijkheid om uw bank te tonen dat de creditor GEEN recht had om nog bedragen van uw rekening te halen

Dat eerste gaat zeker lukken, dat 2de hangt wat van de debtor bank af.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik neem aan dat ze dat al gedaan hadden, indien de domiciliering niet zou bouncen zou men geen aanmaning krijgen :)
Ik zou ook alvast niet betalen, indien alle bewijzen verzonden zijn en je een bewijs van aflevering hebt zou ik hen dat onder de neus duwen en daar zou de kous mee af moeten zijn.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad MClaeys de betalingen zijn stopgezet vandaar dat afbetalingsplan enzo.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ombudsman verzekeringen voor de makelaar en baloise: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... ekeringen/

Vooral voor de makelaar, die moet gewoon doen waarvoor hem betaald wordt!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nieuwe stand van zaken na nogmaals telefoontje.

ze zijn daar echt nie beschaamd hoor gewoon betalen anders geven we het dossier door aan deurwaarder met bijkomende kosten.
Als wij een fout hebben begaan gaan we het U dan terugbetalen :bang: :oops:

Ge zou ze toch de nek omwringen :-D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Gazetje inschakelen, tzal plots wel gaan
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Goed plan ... of als ze een "levendige" twitter account hebben, dat helpt ook echt. Al betwijfel ik dat van verzekeringsmaatschappijen.

Maar zoals iemand al aanhaalde, als het allemaal via een makelaar verloopt, is dat niet jouw aanspreekpunt voor alles wat met die verzekering te maken heeft? Dat is toch die zijn job, daar betaal je die toch voor?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

wel selder ik denk dat toch ook.
Mijnen agent is toch helemaal anders zulle.
Paar maand geleden iemand tegen ons gereden expert na 2 dagen gekomen, met garage overeengekomen en 2 dagen later had de garage al zijn geld. Mijn agent betaalde het, ik krijg het toch wel terug er is een akkoord zei hij, dat noem ik service.
Echt ik zou al die bewijzen niet moeten hebben zouden er zijn die denken dak een kluchtje aan het vertellen ben.
Om gek van te worden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ook tevreden van de mijne, kan ik op rekenen als ik hem nodig heb. Maar hij werkt dan ook niet met Baloise :P
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Ik betaal brand en familiale in 1 keer. Als ik een paar van die voorwaarden lees die hier staan ivm het terugbetalen van het resterend krediet dan lijkt me dat eerder op : je hebt betaald voor een heel jaar en na 8 maanden vervalt het door overlijden, we gaan je het resterend krediet terugbetalen indien je tijdig opzegt. Misschien beschouwen ze de maandelijkse betaling als een vorm van uitgestelde betaling voor een heel jaar en dien je dat te voldoen om dan uiteindelijk een deel terug te krijgen. Ik zou anders niet weten waarom ze zouden weigeren om de polis op te zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”