Samsung S planner synct niet meer met Google calender

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Sinds half december, na een upgrade op mijn Samsung S4 mini, kreeg ik regelmatig de melding: Google calender synchronisatie is gestopt', telkens 2 maal na mekaar.

Stilaan kwam ik erachter dat er geen sync meer is tussen S-planner en mijn google agenda. Gisteren merkte ik dat al mijn afspraken uit mijn S planner agenda verdwenen zijn en diegene die ik sinds de upgrade via S planner heb toegevoegd zitten ook niet in mijn google calender.

Ik heb me al suf gezocht maar kan nergens een antwoord vinden.

google-accounts werden al verwijderd en terug toegevoegd (waarschijnlijk de reden van de lege S planner agenda).

Maar nu heb ik bij mijn google account (in de instellingen van de S4 mini) ook geen agenda meer staan bij de lijst van wat er gesynced wordt.

In S planner staat er een groene bol naast Google account als ik een account wil toevoegen, dat geeft volgens mij aan dat er één is ingesteld maar ik kan daar verder geen detail over vinden.
Als ik dan mijn google account toevoeg krijg ik een foutmelding dat er een probleem is bij het aanmelden bij de google servers. Maar het password is wel juist.

Iemand een idee ?

Factory reset schrikt me wat af omdat ik niet kan inschatten hoeveel werk het is om alles terug geinstalleerd te krijgen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je Google Calendar niet gewoon?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Omdat die s-planner erop stond en niet weg te krijgen is, en omdat dat ook gewoon werkte.

Ondertussen begin ik te denken dat het iets met de google account instellingen is, want een andere agenda app kan ook niet syncen omdat die instellingen blijkbaar centraal onder 'accounts' staan en daar ontbreekt de agenda in de lijst.

Geen idee hoe dat komt en ook nog niet hoe ik dat kan oplossen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Mogelijks gerelateerd (gezien je "update" verhaal)?

http://www.androidplanet.nl/nieuws/nexu ... problemen/
ooh. shiny.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Juist Google Calendar app geprobeerd, zelfde probleem, het zit 'm dus in de account op de telefoon ofwel in een instelling op google.

J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Probleem lijkt opgelost.

Google account verwijderd en terug toegevoegd op het apparaat, maar tijdens het aanmaken bij elk scherm wat langer gewacht en toen kwam de agenda-sync wel in beeld.

Nu afwachten of de foutmelding nog terugkomt of niet, want daar is het allemaal mee begonnen.

J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Lap, foutmelding is terug, we staan terug bij af dus...

J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Nu staan s planner en Google calenderapp naast mekaar op de telefoon en de foutmelding blijft uit.
J.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”