Plastc Card, om al je kaarten door 1 kaart te vervangen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dit lijkt mij wel iets al heb ik wel een vreemd gevoel i.v.m. veiligheid.
https://plastc.com/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Knap concept! De vraag is maar hoe goed het in de praktijk werkt en inderdaad hoe veilig het allemaal is. Zou ook wel handig zijn om een 2e te hebben binnen het gezien zodat je alle kaarten kan sharen die je hebt. Voor die prijs toch wat afschrikkend om early adopter te zijn. Hoewel, je krijgt er blijkbaar wel 2j garantie op.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ken 't al langer, maar zolang dit niet werkt heb je er hier niet veel aan:
Chip'n'Pin*
Plastc Card will launch with EMV support that will function worldwide. In the coming months we will have updates regarding payment network compatibility.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Aangezien men volop bezig is om alle kaarten zoveel mogelijk te vervangen door de smartphone (naast Apple Pay/GoogleWallet voor betalingen, kan je er ook klantenkaarten en vervoersbewijzen, tickets,... in kwijt), lijkt 1 plastic kaart om je meerdere betaalkaarten te vervangen een nutteloze tussenstap. Zeker als het teveel kost en een abonnementsformule heeft.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

idd, leuk concept maar een beetje te laat... en vergeet dat maar eens een keer op te laden, kan je ineens nergens met niks nog betalen :)
wat ik wél zou willen zien is echter een soort e-ink scherm "addon" kaart: dat je gewoon inklikt op de smartphone, dat stroom krijgt van de smartphone,en waarmee je klantenkaarten e.d. wél leesbaar zijn: vaak kunnen deze nu niet gescand worden "wegens te reflectief of helder scherm",
en dan heb je er nog niks aan...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Cool, maar niet 150€ cool. Daarbij: hoe worden die erin geprogrammeerd? Ik vermoed dat je support moet hebben van je bank? Want gewoon kaartnummer ingeven gaat niet voldoende zijn voor chip-betaling. Anders zou kaarten namaken helemaal simpel zijn :banana:

Misschien leuk concept, maar ik zie meer toekomst in NFC-betalingen (en NFC emulatie van NFC-kredietkaarten door smartphones - NIET Apple/Android Pay). Of QR-betalingen... Maar dit is gewoon alweer de zoveelste product die tegen dat het gelanceerd is eigenlijk al achterhaald begint te worden.

Qua veiligheid zou ik er niet zo een groot probleem mee hebben. Ik heb toch al mijn kaarten steeds bij mij. Dus of ik nu zo'n kaart kwijtraak of mijn portefeuille, zou het niet uitmaken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb deze ook al jaren geleden voor het eerst gezien. Vraag me nog altijd af hoe ze de magneetstrip van een kaart kunnen emuleren/variëren. En voor de rest inderdaad: dit moet door je bank gesupporteerd worden, want hoe kan je anders je private keys op die kaart krijgen, die zijn immers niet copieerbaar uit je bestaande bankkaarten.
Grootste beperking naast de prijs, vond ik ook het beperkt aantal kaarten. Ik zie dat ze er nu nog altijd maar 20 aan kunnen. Als je met loyalty cards begint, ga je daar wel heel rap aan zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”