Vlaamse Dienstencheques

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik kreeg op 31 december een brief van Sodexo, met de wijzigingen in verband met de dienstencheques.
Vanaf 1/1/2016 is dit een Vlaamse bevoegdheid (voor de gebruikers die hun hoofdverblijfplaats in Vlaanderen hebben).

Eigenlijk verandert er niets, buiten het rekeningnummer waarmee je de dienstencheques moet bestellen.

Pech ... ik heb een maandelijkse doorlopende opdracht voor de bestelling van dienstencheques, en ik kan dit niet meer wijzigen voor de betaling van 1 januari (wordt uitgevoerd op 4 januari).

Geen idee hoe ze dat gaan aanpakken, er zullen wel meerdere klanten zijn, die deze brief te laat hebben ontvangen en dus op het oude nummer gestort hebben :-(

Dus met deze: gebruik vanaf nu het nieuwe nummer: BE41 0017 7246 2610
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

het geld zal automatisch teruggestort worden
dat wat vroeger ook zo als je een foutieve betaling deed, bijv. betalen zonder referentie of een te klein bedrag betalen.

PS. mail hierover heb ik ook pas op 31 december gekregen, qua tijdige informatie kan dat tellen !
dergelijke wijziging van rekening moet je dan nog eens controleren want het zou om phising kunnen gaan!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Idem in Brussel trouwens!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb anders op 12/12 al een eerste mail gekregen hierover, op 30/12 een herinnering. Misschien mailbox eens nakijken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb 3 mails gekregen. 12/12, 18/12 en 30/12. Mijn moeder kreeg verleden week ook nog eens een brief. Verwittigingen genoeg toch?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

idd ben er zelf ook letterlijk door gespamd. Ook per brief nog de melding gekregen en tevens van het interim kantoor van de poetsvrouw ;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is dus toch iets mis gegaan blijkbaar.
Buiten die ene brief, ontvangen op 31/12, hebben we niets gekregen, noch van de poetsdienst (Makkie), noch van Sodexo :-( .

Wij hebben 2 doorlopende opdrachten (2-maandelijks, de ene maand betaling met mijn nummer, de andere maand op naam van mijn vrouw). Onze mail adressen zijn OK, want we krijgen keurig maandelijks een mail met de bevestiging dat de chèques verstuurd werden!

Anyway, nu gewoon wachten op de terugbetaling, en de doorlopende opdrachten updaten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

tja sta me toe om te zeggen hoe debiel ik het vind dat dit per se moest veranderen, de organisatie erachter blijft in c dezelfde dus ze kunnen toch perfect die rekeningnrs aanhouden. De gestructureerde mededeling zegt toch wie je bent??

Ach... long live belgium :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Niemand zegt dat het Sodexo is die per sé (wettelijk) een wijziging moest doorvoeren.
In het "oude" systeem had je voor elke bank een rekeningnummer, nu is het maar 1 nummer van BNPPFortis.

Ga er maar vanuit dat Sodexo daar heel mooie tarieven voor gekregen heeft. Hoeveel geld staat er gemiddeld op die rekening, schat je zo? In plaats van dat het geld verdeeld stond over verschillende banken, staat alles vanaf 1/1/2016 bij Fortis. Misschien heeft Sodexo van de gelegenheid gebruik gemaakt om "te oprimaliseren".
Overigens, volgens mij gebruikt de Vlaamse Overheid ING als huisbankier. Dat zal ook aan "aangepaste" tarieven zijn :).
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Als ik het hier niet had gelezen had ik het ook niet geweten ...
Merci Philippe!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”