Afficheren promotie, dus ook leveren ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

Er staat geen aparte rubriek van Telenet onder mobiel vandaar dat ik het hier effe plaats.
Ik wou een GSM Galaxy J5 + King online bestellen en er stond/staat leverbaar vanaf 28/01, nu als ik op bestel klik krijg ik melding dat er een fout opgetreden is. Ik bel naar Telenet en na uitleg van mij probleem zet persoon mij in wacht omdat hij blijkbaar een trapje hoger moet gaan horen omdat ik zeg dat ze moeten leveren wat ze afficheren. Komt terug zegt dat ik gelijk heb en dat ze van nog hoger zullen terugbellen voor een oplossing. Vandaag inderdaad telefoon van een onvriendelijke dame die mij eigenlijk zegt (maar niet in deze bewoording) 'rot op je krijgt het toch niet' en bedankte mij om het te melden zodat ze het van de site kunnen halen!

Nu is mijn vraag (als iemand daar enige ervaring mee heeft) : het is toch zo als ze het afficheren dat ze het ook aan die voorwaarden moeten leveren ?

*edit : ze hebben de site ondertussen al aangepast, maar heb printscreens (als ik daar al iets mee ben).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De informatie, software, producten en diensten ("informatie") die op of via deze website worden aangeboden, kunnen onvolkomenheden van allerlei aard bevatten. Telenet staat niet in voor de geschiktheid, betrouwbaarheid, tijdigheid of nauwkeurigheid van de informatie. De informatie wordt geleverd en weergegeven zonder enige vorm van garantie. [...] Telenet behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de informatie op de website op elk tijdstip te wijzigen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... nformatie/
Als ze jou iets van waardig alternatief kunnen aanbieden, is dat toch ook goed?
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

De wetgeving is hierin heel duidelijk wanneer het gaat om een prijsaanduiding in een winkel. Een prijsaanduiding in een winkel wordt immers altijd als een bindend aanbod beschouwd. De prijsaanduiding is bovendien ook wettelijk verplicht.

De wet is veel minder duidelijk over prijsaanduidingen in een (reclame)folder en bij uitbreiding dus ook op een website... Meestal, kijk het na als je kan, staan op websites en in folders de nodige kleine lettertjes waarmee men zich indekt tegen mogelijk economische schade.
"vermelde prijzen gelden onder voorbehoud van vergissing" "zolang de voorraad strekt"...

Je kan echter wel argumenteren dat, en het is tegenwoordig bijna steeds zo, een moderne folder/website alle aspecten van een bindende overeenkomst bevat. (hoe vaak staan er zelfs geen kredietformules naast pakweg een wasmachine)

Je kan met een dergelijk betoog uiteraard proberen Telenet te overhalen een commerciële geste t.o.v. jou te maken, iets wat men beter meteen had gedaan...

meer info
susperia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 aug 2008, 10:07

@Lord Utopia: als ze mij een waardig alternatief zouden aanbieden zou ik gelukkig zijn en zou dit zeker aanvaarden. Maar het enige wat ze gedaan hebben is gezegd het is niet meer in voorraad en daarmee is voor ons de kous af. Blijkbaar is dit vechten tegen de bierkaai en als kleine garnaal verlies je altijd, ze doen gewoon wat ze willen en liggen er niet wakker van of een klant al dan niet tevreden (in zijn recht) is.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

serialchiller schreef:Je kan met een dergelijk betoog uiteraard proberen Telenet te overhalen een commerciële geste t.o.v. jou te maken, iets wat men beter meteen had gedaan...
meer info
Mijn (persoonlijke) ervaring met Telenet is dat ze (vroeger) niet zo sterk waren met commerciële gestes. Inderdaad meestal tussen de regels een "rot op... pech gehad..."
Je verhaalt verbaast me niet zo...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

bij een promotie moeten ze altijd een "voorraad" hebben...
het mag niet zijn dat ze naar 1 miljoen klanten een flyer sturen met een promotie maar slechts 3 toestellen kunnen aanbieden...
dan was dit eerder een "kans spel" de eerste wint...
dan mogen ze zich verantwoorden bij de kans spel commissie...

:-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”