koelkasten (whirlpool)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Heeft iemand hier toevallig een whirlpool koelkast (en dan nog beter een wbe 34112 w) ?
ook in het algemeen zijn antwoorden nuttig: hoe koud is de koelkast?

we hebben hier zo'n whirlpool dus, en na een jaar moest ik die al op "max" zetten om rond de 4 graden te komen...
na "herstelling" moet ik die nu op "max" zetten om (nipt) onder de 7 te blijven...
en natuurlijk valt er nergens te vinden welke temperaturen "juist" zijn voor die koelkast, en op welke instelling.

maar je kan je natuurlijk inbeelden: als je amper onder de 5 graden raakt, zijn er veel zaken die niet lang vers blijven :(
en dat terwijl die hersteller dan nog durfde beweren "een koelkast moet normaal op 7 graden staan" en "veel kouder dan 5 zal die nooit zijn"
(ter vergelijking: de 20j oude koelkast die vervangen is door de whirlpool, kon op "max" gewoon als diepvriezer dienen!)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

De ideale temp. voor een koelkast is 4°C
Boven de 7° is sowieso niet goed.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Bij Liebherr (toegegeven, een andere prijscategorie) hebben ze een speciaal vak 0° voor vlees.
Mijn koelkast staat ook op 4°C, dat is wat een koelkast toch wel minstens moet halen.
Een koelkast die 7° haalt als absoluut laagste temperatuur is gewoon kapot. Dan kan je (in een normale winter) beter uw groenten buiten leggen :).

Is uw toestel nog in garantie (hoelang geleden gekocht)?
Waar heb je die gekocht?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kan uw koelkast z'n warmte wel goed afvoeren? Niet de fout maken zoals bij onze vorige koelkast (een Samsung side-by-side) die min of meer in te bouwen terwijl die daar niet voor geschikt was...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb onze Liebherr op 5° staan.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

3° is ideaal voor bier :D
Hier staat die altijd op 4.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb em nu ook es op 4 gezet, bier drink ik eerlijk gezegd liefst op keldertemperatuur (toch zeker de zwaardere bieren en Geuzes). Pils (Rédor) zet ik wel koud.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:en dat terwijl die hersteller dan nog durfde beweren "een koelkast moet normaal op 7 graden staan"
Ik denk dat dat verhaaltje komt van de combi koelkast/vriezer modellen... deze werken namelijk niet meer bij omgevings temperaturen van minder dan 7 graden.

Wij hebben er zo eentje in de garage staan en toen het daar kouder werd als 7 graden ontdooide het vries gedeelte :-(
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Is uw toestel nog in garantie (hoelang geleden gekocht)?
Waar heb je die gekocht?
ja hoor, zomer 2014 bij vandenborre - ze hebben me net gecontacteerd dat ze terug contact opnemen met whirlpool.
van vandenborre mag ik eigenlijk niet klagen... whirlpool daarentegen, sja... "another statistic on the internet" erbij blijkbaar.
meon schreef:Kan uw koelkast z'n warmte wel goed afvoeren?
zou toch moeten ja, staat vrij met achter de koelkast zo'n 3 tot 5cm ruimte tussen koelkast en muur.
staat overigens exact hetzelfde als voor de "herstelling", dus zou je verwachten op zijn minst hetzelfde resultaat te behouden ipv erger.
r2504 schreef:Ik denk dat dat verhaaltje komt van de combi koelkast/vriezer modellen... deze werken namelijk niet meer bij omgevings temperaturen van minder dan 7 graden
dat heb ik op internet ook gelezen, maar gezien die bij ons in de keuken staat zal het daar nooit minder dan 7 graden worden, dus dat is al 1 geluk (want dat wist ik ook idd niet tot ik ging opzoeken)

maar die man had het dus wel degelijk over dat de temperatuur van de koelkast "op 7 graden goed genoeg is", dat die niet veel beter zou kunnen koelen, en dat als ik mijn eten langer vers wou houden, maar een koelkast die koelt met lucht moest aanschaffen...
hoe dan ook, laatste toestel van whirlpool dat hier ooit in huis komt, zoveel is duidelijk, als je ziet dat zelfs vandenborre moeite heeft om ze uit hun stoel te krijgen.
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Betrof die herstelling het compressorgedeelte of iets anders waarbij de koelvloeistof vervangen moest worden? Zo ja dan is de kans groot dat er te weinig (of teveel jawel) koelmiddel werd bijgestoken.

Zie je onderaan de compressor witte afvloeistrepen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

het enige wat die man gedaan had, was het vervangen van de voeler... door een korter exemplaar met de mededeling "dan koelt hij beter"
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Dan kan je eens zien of die voeler goed contact maakt met de buis waaraan hij bevestigd is en of hij juist geplaatst is: dus niet boven- of onderaan maar op 9 of 3 uur. Die voeler heeft nl. de ondankbare taak de temperatuur te meten van het koelmiddel dat in de buis zit en geeft dat dan via een capillaire buis door.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”