Hallo,
Ik ben een tweetal weken geleden overgestapt van Telenet zwaarste internet naar Scarlet trio.
Nu haalde ik bij Telenet zo een 50mbps download en 11mbps upload op speedtest en zo een 3ms ping.
Ik ben overgestapt naar Scarlet omdat het bijna 50euro goedkoper is en er stond dat er 30mbps kon gehaald worden met Scarlet dus ik dacht 50euro minder voor 10mps mindere download speed is wel een goede deal.
Maar mijn kennis over hoe dit alles werkt is nogal beperkt en heb te snel beslist.
Ik haal maar een 18mbps download 3mbps upload en 30ms ping op speedtest en ben hier echt niet tevreden mee.
Nu wou ik vragen of ik mijn abbonement nu kan annuleren binnen de 6maanden contractduur en hoeveel ik dan extra ga moeten betalen.
Gaat dit de volledige 6 maanden zijn dat ik ga moeten betalen of gewoon deze maand?
Ook had ik gelezen dat Scarlet in January van 30mbps naar 70mbps gaat gaan dus mss is het aangeraden dat ik best nog een maandje wacht en mss 20mbps extra krijg bij men download snelheid dus zo een 40mbps ofzo in plaats van 18 mbps.
Ik woon in Herentals en mijn pc is rechtstreeks verbonden met de modem via kabel, bij telenet stond de modem in de garage en gebruikte ik van die powerlines van Telenet zelf.
Lage download speed
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Even wat uitleg:BertG3 schreef:Hoho. Doe eerst eens een lijntest op lijntest.be ... Dan zien we al verder.
Geef ons die gegevens in een reply.
Snelheid van internet bij Proximus ( en andere ISPs die het Proximus netwerkt gebruiken ) hangt af van de afstand tot de ROP. Des de dichter je woont des te sneller.
Natuurlijk kan er altijd iets mis zijn met je lijn, als je bijvoorbeeld binnen de 400 meter van de ROP woont zou je makkelijk 30 mpbs moeten kunnen halen. Vandaar altijd even kijken op lijntest.be, als deze zegt dat je bijvoorbeeld maximum 70 mpbs kan halen weet je dat er iets mis is met je lijn en is het simpel naar Scarlet bellen en hopen dat zij dit kunnen oplossen. 18 download en 3 upload lijkt mij wel geen normale snelheid ( tenzij er een 20/3 profiel is sinds kort )
Ik heb paar dagen geleden naar Scarlet gebeld om dit na te vragen en zij hebben mijn lijn getest en zijden dat alles er normaal uit ziet en dat die lage snelheid waarschijnlijk aan mijn locatie ligt ofzo.
Alles sinds dit had ik natuurlijk niet kunnen weten.
Alles sinds dit had ik natuurlijk niet kunnen weten.
Laatst gewijzigd door dalgrimar 18 dec 2015, 21:55, in totaal 2 gewijzigd.
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Probeer deze even: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ectie.html
Scarlet is een OLO. Het is het dochterbedrijf van Proximus en gebruikt hun infrastructuur.
Wel kiezen voor klant zonder vaste lijn. Daar je adresgegevens ingeven en Internet Maxi kiezen. Zo zien we je max snelheid.
Scarlet is een OLO. Het is het dochterbedrijf van Proximus en gebruikt hun infrastructuur.
Wel kiezen voor klant zonder vaste lijn. Daar je adresgegevens ingeven en Internet Maxi kiezen. Zo zien we je max snelheid.
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Dan is er iets fout met de binnenbekabeling. Andere leden kunnen je hier vast mee helpen.
Welke modem heb je ? Een Bbox2 of een Bbox3 of een Sagem. Dan draai je best even de vdsl2tool op hierzo.net en post je die resultaten hier. Je zal sowieso nadat het probleem gevonden is op een hogere snelheid belanden.
Welke modem heb je ? Een Bbox2 of een Bbox3 of een Sagem. Dan draai je best even de vdsl2tool op hierzo.net en post je die resultaten hier. Je zal sowieso nadat het probleem gevonden is op een hogere snelheid belanden.
Ja is wel ongeveer zelfde model precies alleen ziet de mijne er een beetje moderner uit en zonder staander vanonder.
Maar ook zo met die cirkel vanboven en usb aansluiting vanvoor etc.
Er staat ook geen bbox fzo op vanvoor.
Oh trouwens hoe kan ik modem inlog gegevens vinden?
Sory ik ben echt noob in deze dingen...
Maar ook zo met die cirkel vanboven en usb aansluiting vanvoor etc.
Er staat ook geen bbox fzo op vanvoor.
Oh trouwens hoe kan ik modem inlog gegevens vinden?
Sory ik ben echt noob in deze dingen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
BertG3 schreef:Tik eens bbox3 in google afbeeldingen. Vergelijk dit eens.
Waarschijnlijk een obox 3 ( die deelt scarlet uit )dalgrimar schreef:Ja is wel ongeveer zelfde model precies alleen ziet de mijne er een beetje moderner uit en zonder staander vanonder.
Maar ook zo met die cirkel vanboven en usb aansluiting vanvoor etc.
Er staat ook geen bbox fzo op vanvoor.
Oh trouwens hoe kan ik modem inlog gegevens vinden?
Sory ik ben echt noob in deze dingen...
( heb ik ook gekregen )
Probleem is dat je daar je lijnwaarden niet mee kan zien Ik heb hier nog een oude bbox2 voor staan.
modem/router inloggegevens staan achteraan op de (o/b)box ( onderaan het "verhoogde platform" moeilijk om uit te leggen heb er zelf 5 minuten naar moeten zoeken ) , dan gewoon naar 192.168.1.1 gaan in je browser en onder "user" inloggen.
Wat moet ik nu doen?
Op VDSL2Tool staat mijn modem niet bij precies en ik heb ook totaal geen idee hoe ik aan mijn modem inlog gegevens kan geraken....
Ik zou wel terug naar Scarlet kunnen bellen morgen maar geen idee wat ik dan moet zeggen en/of hoe ik ze kan overhalen dat er wel degelijk iets mis is met mijn connectie als op speedtest van proximus staat dat ik 46Mbps zou moeten halen.
Op VDSL2Tool staat mijn modem niet bij precies en ik heb ook totaal geen idee hoe ik aan mijn modem inlog gegevens kan geraken....
Ik zou wel terug naar Scarlet kunnen bellen morgen maar geen idee wat ik dan moet zeggen en/of hoe ik ze kan overhalen dat er wel degelijk iets mis is met mijn connectie als op speedtest van proximus staat dat ik 46Mbps zou moeten halen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat is het provisioning profiel in zone 2, namelijk 20 Mbps maar kan omhoog gaan met DLM tot 50 Mbpsdalgrimar schreef:Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
na een paar weken
Laatst gewijzigd door Patje 18 dec 2015, 23:15, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dus ik moet me geen zorgen maken dat er iets mis is met mijn bekabeling ofzo?Patje schreef:Dat is het provisioning profiel in zone 2, namelijk 20 Mbps maar kan omhoog gaan met DLM tot 50 Mbpsdalgrimar schreef:Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 46,4 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
na een paar weken
Technieker is vorige week Dinsdag alles komen instaleren.
En kan het dan zijn dat ik in January van 18mbps download naar 30-40mbps download ga?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ja inderdaad niets van aantrekken betreft bekabeling, je hebt een normaal profiel om te starten en dat kan na twee weken omhoog gaan naar 30 of soms naar 40 in één keer en dan nog naar 50
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Zoals Patje al aangaf, met DLM (uitleg DLM) is er goede hoop op verhoging. Maar DLM is een automatisch en autonoom systeem, waarbij het soms wel langer kan duren (maanden in mijn geval) om de volledige verhoging te krijgen. En je hebt de allernieuwste generatie van modems, zodat binnen dit en max. 6 maand, met Vectoring de basissnelheid verhoogd wordt en de technisch max. snelheid, zelfs ver boven de gelimiteerd max. snelheid van Trio 50/4 zal liggen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik ben ook ooit zo gestart met deze waarden, intussen al enkele maanden op 50 Mbps
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727