Pagina 1 van 1

OVH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 10:39
door unrealbe
Ik ben een complete leek op VOIP vlak, maar heb hier bij de tutorials wel gelezen over de OVH voip. Lijkt me redelijk makkelijk te doen.

Momenteel zit ik in een pack met telefonie van Belgacom, wat is de beste manier van werken?

1) Test aanvragen bij OVH met telefoon (waarborg rond de 80 euro).
2) Belgacom pack veranderen naar een pack met tv en internet zonder telefoon.
3) Nummer erna dan proberen via OVH laten overzetten?

Bedankt

Re: OBH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 11:02
door Sinna
In deze volgorde speel je gegarandeerd je huidig telefoonnummer kwijt.
Ik zou 2 en 3 omwisselen.

Re: OBH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 11:32
door raf1
Bij een nummeroverdracht wordt het telefonieproduct bij de vorige provider automatisch opgezegd. Je mag dus nooit je vorige provider contacteren als je een telefoonnummer wil porteren. Alle communicatie over de nummeroverdracht doe je via de nieuwe provider, ook bij eventuele problemen.

Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd. Daarna kan je nog steeds intekenen op een goedkoper pack of promotie.

Re: OVH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 11:53
door unrealbe
Ok hartelijk dank. Iemand een idee of de OVH (van 2011) tutorial nog steeds relatief up to date is? Of zijn er een aantal kanttekeningen te plaatsen hierbij tegenwoordig?

Re: OVH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 12:00
door raf1
Het design van de webpagina's is veranderd, maar het product is eigenlijk hetzelfde als toen en heet nu VoIP Découverte: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/

Re: OBH en Belgacom

Geplaatst: 08 dec 2015, 14:35
door philippe_d
raf1 schreef:Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd.
Je zal misschien ook vaststellen dat je internet en tv ook verdwenen is; dit loopt toch dikwijls verkeerd af :(
In dit geval volstaat een telefoontje naar de helpdesk, om te zeggen dat het de bedoeling was om naar een pack zonder vaste lijn te gaan, en je internet + tv wordt dan zo spoedig moegelijk terug geactiveerd0