Pagina 1 van 1

Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 10:34
door Pikes01
Hallo,

Sinds vorige donderdag 9h zit ik zonder internet, blijkbaar probleem met de lijn. Donderdag gebeld naar de helpdesk, maar een technieker kon pas maandagnamiddag langs komen? Is dit de normale interventietijd die nu gehanteerd wordt? Ik had beter verwacht (reeds 10 jaar trouwe ADSL klant). Wie heeft recent een technieker nodig gehad en hoelang heeft hij daar moeten op wachten?

Alvast bedankt,

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 10:39
door heist_175
Volgens mij is dat heel snel.
Ik heb ooit een kapotte telefoonlijn gehad (door werken in de straat, was de lijn niet zuiver meer ofzoiets) en dat heeft 8 (kalender)dagen geduurd eer er een technieker naar kwam kijken.

In uw geval spreken we van 3 werkdagen of 5 kalenderdagen.
Voor een consumentenproduct lijkt me dat niet slecht?

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 10:57
door proximusboyke
is inderdaad snel, is maar 2 werkdagen.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 10:58
door matenet
Onlangs had een onderaannemer van telenet bij graafwerken de Proximus-invoerkabel beschadigd.
Volgende dag 's morgens werd die hersteld, dus ze proberen zeker snel iemand ter plaatse te krijgen.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 11:13
door fredo66
Een vriend had eens problemen met zijn internetverbinding (BGC), zag er al tegenop om die hele lijdensweg te ondergaan door naar de helpdesk te bellen. Zet voorlopig even zijn computer uit en een 15tal minuten later belt er een BGC technieker aan, aan zijn voordeur ! Met de melding dat ze problemen opgemerkt hebben en dat hij toch in de buurt was ...

Zelf zou ik zelfs twijfelen om die man binnen te laten in zo'n geval, maar het ging weldegelijk om een echte BGC technieker en het probleem was snel van de baan.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 11:43
door Wicky
Ik ben steeds op dezelfde dag geholpen, dus mogelijk dat de regio een rol speelt.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 11:45
door Pikes01
Ik heb zelf ook (van familieleden) al verhalen gehoord van zelfde of volgende dag interventie. Samen met de reclame die Proximus maakt dat ze ook op zaterdag kunnen langskomen vond ik 4 werkdagen dagen toch vrij traag. Consumentenprodukt OK, maar als klant ben je toch sterk afhankelijk van internet (netflix, Spotify, huiswerk van de kinderen) dus snelheid van interventie is (naast stabiliteit van de verbinding) een zeer belangrijk aspect van de dienstverlening.

Hopelijk krijgt de technieker deze namiddag alles in orde.

Mvg,

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 11:47
door heist_175
@afhankelijk van internet: hotspot opzetten? Of internet van de buren gebruiken?
Veel zal er dan niet ge-netflix-t worden, maar de afhankelijkheid (bankzaken, ...) vang je zo wel op.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 12:24
door proximusboyke
Modbreak:
off topic
telenet verkoopt bus abos vooral om 2 reden :
voor hun 4tb downloaden. Dat ze niet snel op smallband zitten (alhoewel tenwoordig is da veel verbeterd) en voor een vast ip adres
Belgacom verkoop bus abo vooral voor mensen dien binnen de 4 of 8 uur willen hersteld worden.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 12:40
door abraham
Modbreak:
off topic
4TB heeft niets met interventietijd te maken.Ze kunnen er ook 6TB van maken,dat haalt toch niemand.
Bij Telenet ben je als business klant ook dezelfde dag geholpen.

Een herstelling nodig? Onze technicus komt dezelfde dag (8 - 22u) nog langs, en dit voor alle producten.

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 13:16
door proximusboyke
Modbreak:
off topic
abraham het punt dat ik wil maken is als je snel geholpen wil worden moet je bus nemen.
Als je 100 bus klanten bij belgacom zal vragen om de reden zullen 80 tot 90 zeggen voor de snelle service
als je 100 busklanten bij telenet om de reden zal vragen zal 80% zeggen om van die smallband af te geraken ( als je beetje volgt hier zie je heel veel mensen die reden opgeven om over te stappen van res naar bus bij telenet)

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 16:07
door Pikes01
Probleem opgelost. BBox-2 was (plots?) niet meer compatibel met mijn lijn. Ik had al een andere BBox-2 geprobeerd zonder succes, aan mijn BBox-2 lag het dus niet. BBox-3 eraan en problem solved :-) Technieker heeft dan nog keurig meegeholpen om de modem in bridged mode te zetten.

trage interventie, maar technische kennis is wel OK!

Mvg,

Re: Trage interventietijd proximus techniekers

Geplaatst: 07 dec 2015, 17:50
door Splitter
Modem in bridge? Waarom zou je dat nog willen, heeft toch gren voordelen?

Sent from my A0001 using Tapatalk