Trage interventietijd proximus techniekers

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2012, 14:32
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Sinds vorige donderdag 9h zit ik zonder internet, blijkbaar probleem met de lijn. Donderdag gebeld naar de helpdesk, maar een technieker kon pas maandagnamiddag langs komen? Is dit de normale interventietijd die nu gehanteerd wordt? Ik had beter verwacht (reeds 10 jaar trouwe ADSL klant). Wie heeft recent een technieker nodig gehad en hoelang heeft hij daar moeten op wachten?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Volgens mij is dat heel snel.
Ik heb ooit een kapotte telefoonlijn gehad (door werken in de straat, was de lijn niet zuiver meer ofzoiets) en dat heeft 8 (kalender)dagen geduurd eer er een technieker naar kwam kijken.

In uw geval spreken we van 3 werkdagen of 5 kalenderdagen.
Voor een consumentenproduct lijkt me dat niet slecht?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is inderdaad snel, is maar 2 werkdagen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 26 keer

Onlangs had een onderaannemer van telenet bij graafwerken de Proximus-invoerkabel beschadigd.
Volgende dag 's morgens werd die hersteld, dus ze proberen zeker snel iemand ter plaatse te krijgen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Een vriend had eens problemen met zijn internetverbinding (BGC), zag er al tegenop om die hele lijdensweg te ondergaan door naar de helpdesk te bellen. Zet voorlopig even zijn computer uit en een 15tal minuten later belt er een BGC technieker aan, aan zijn voordeur ! Met de melding dat ze problemen opgemerkt hebben en dat hij toch in de buurt was ...

Zelf zou ik zelfs twijfelen om die man binnen te laten in zo'n geval, maar het ging weldegelijk om een echte BGC technieker en het probleem was snel van de baan.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ben steeds op dezelfde dag geholpen, dus mogelijk dat de regio een rol speelt.
Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2012, 14:32
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Ik heb zelf ook (van familieleden) al verhalen gehoord van zelfde of volgende dag interventie. Samen met de reclame die Proximus maakt dat ze ook op zaterdag kunnen langskomen vond ik 4 werkdagen dagen toch vrij traag. Consumentenprodukt OK, maar als klant ben je toch sterk afhankelijk van internet (netflix, Spotify, huiswerk van de kinderen) dus snelheid van interventie is (naast stabiliteit van de verbinding) een zeer belangrijk aspect van de dienstverlening.

Hopelijk krijgt de technieker deze namiddag alles in orde.

Mvg,
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

@afhankelijk van internet: hotspot opzetten? Of internet van de buren gebruiken?
Veel zal er dan niet ge-netflix-t worden, maar de afhankelijkheid (bankzaken, ...) vang je zo wel op.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Modbreak:
off topic
telenet verkoopt bus abos vooral om 2 reden :
voor hun 4tb downloaden. Dat ze niet snel op smallband zitten (alhoewel tenwoordig is da veel verbeterd) en voor een vast ip adres
Belgacom verkoop bus abo vooral voor mensen dien binnen de 4 of 8 uur willen hersteld worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
abraham
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2015, 13:07
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
off topic
4TB heeft niets met interventietijd te maken.Ze kunnen er ook 6TB van maken,dat haalt toch niemand.
Bij Telenet ben je als business klant ook dezelfde dag geholpen.

Een herstelling nodig? Onze technicus komt dezelfde dag (8 - 22u) nog langs, en dit voor alle producten.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Modbreak:
off topic
abraham het punt dat ik wil maken is als je snel geholpen wil worden moet je bus nemen.
Als je 100 bus klanten bij belgacom zal vragen om de reden zullen 80 tot 90 zeggen voor de snelle service
als je 100 busklanten bij telenet om de reden zal vragen zal 80% zeggen om van die smallband af te geraken ( als je beetje volgt hier zie je heel veel mensen die reden opgeven om over te stappen van res naar bus bij telenet)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Pikes01
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2012, 14:32
Locatie: Nazareth
Bedankt: 1 keer

Probleem opgelost. BBox-2 was (plots?) niet meer compatibel met mijn lijn. Ik had al een andere BBox-2 geprobeerd zonder succes, aan mijn BBox-2 lag het dus niet. BBox-3 eraan en problem solved :-) Technieker heeft dan nog keurig meegeholpen om de modem in bridged mode te zetten.

trage interventie, maar technische kennis is wel OK!

Mvg,
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Modem in bridge? Waarom zou je dat nog willen, heeft toch gren voordelen?

Sent from my A0001 using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”