Google en Windows accounts overzetten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers,

Op dit moment hebben ikzelf en mijn vriendin beiden een Google account welke we voornamelijk gebruiken voor onze smartphone (Android). Aan dit account zijn dus een aantal zaken gekoppeld zoals applicaties voor de GSM etc. Op dit moment is het Google account gewoon een gmailadres.

Eveneens hebben we beide windows 10 op onze laptop (en desktop). Ook hier ben je verplicht om een account aan te maken (Microsoft account). Dit is op dit moment bij mij een e-mailadres op een eigen domein, bij mijn vriendin een hotmailadres dat ze totaal niet gebruikt.

Nu zit ik te denken om een Google For Business account te nemen voor mezelf en mijn vriendin (op een eigen domein). En dit dan meteen ook te gebruiken als Microsoft Account.
Het enige probleem waar ik nu tegenaan kijk : wat met alle applicaties etc die verbonden zijn met onze huidige gmailadressen? Kan dit overgezet worden naar de Google Business accounts? Idem voor Microsoft accounts?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik ben vrij zeker dat een aantal google apps gewoon niet overgezet kunnen worden naar een andere account.
Accounts mergen of splitten is dezelfde miserie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

krisken schreef: Eveneens hebben we beide windows 10 op onze laptop (en desktop). Ook hier ben je verplicht om een account aan te maken (Microsoft account).
Waarom zou je verplicht zijn een Microsoft account aan te maken ? Zolang je geen MSoffice of apps installeert is dit niet nodig.
In W10 hoef je zelfs niet meer in te loggen met je ms account om apps te installeren, je kan dit nu per app apart doen.

Je kan eens testen via
https://www.google.com/settings/takeout
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

krisken schreef:Eveneens hebben we beide windows 10 op onze laptop (en desktop). Ook hier ben je verplicht om een account aan te maken (Microsoft account).
Toch even verduidelijken, dit is inderdaad niet verplicht zoals iceke zegt maar het knopje zit goed verborgen om deze stap over te slaan. Er wordt dan een lokaal account aangemaakt.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

https://support.google.com/a/answer/6167866?hl=en

Er staat wel niks over (aangekocht) apps bij...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Je kan je apps niet overzetten naar een ander gmail account.
Je kan wel 2 gmail accounts naast elkaar gebruiken en apps van beide accounts tegelijkertijd gebruiken.
Er zijn wel apps zoals MyAppSharer die je kan gebruiken als je de juiste redistribution rights hebt. :cop:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”