Hallo,
Ik heb eventjes een vraagje...
ik heb thuis telenet whop en mijn kabelmodem is verbonden via lan kabel naar de fritzbox...
dus ik heb 2 aparte interne netwerken...
mijn laptop zit dus onder verbonden via de telenet modem via wifi 192.168.0.116
maar mijn printer zit op de fritzbox via lan kabel onder 192.168.1.112
maar onder een andere range dus...
kan ik op 1 of andere manier instellen dat ik toch via mijn laptop kan afprinten naar mijn netwerkprinter?
bedankt voor de info!
vraagje telenet aansluiten(netwerk)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Je hebt jouw FritzBOx ingesteld als router.
Gezien je reeds een router hebt in jouw netwerk (de Telenet HGW), zou ik de Fritzbox instellen als "client":
Normaal zal dat geen invloed hebben op je VOIP settings, WIFI blijft werken, Media server ook, je Fritzbox blijft bereikbaar van buitenaf...
Je kan natuurlijk geen gebruik meer maken van de routerfuncties van de Fritzbox.
[
Post made via mobile device ]
Gezien je reeds een router hebt in jouw netwerk (de Telenet HGW), zou ik de Fritzbox instellen als "client":
- stel de Fritzbox in als IP Client (connection via external modem or router > share existing connection to the internet, IP client mode).
- IP settings: geef een manueel IP in, in de range van de HGW (192.168.0.2 tot 192.168.0.99). De Telenet modem deelt adressen uit vanaf 192.168.0.100)
- Zet de FritzBox in DMZ op de Telenet HGW (via "Mijn Telenet).
Normaal zal dat geen invloed hebben op je VOIP settings, WIFI blijft werken, Media server ook, je Fritzbox blijft bereikbaar van buitenaf...
Je kan natuurlijk geen gebruik meer maken van de routerfuncties van de Fritzbox.
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.