heerlijk gevonden en best praktisch: https://what3words.com/
ipv gps coordinaten, gewoon 3 woorden om een 3x3 stukje aarde aan te duiden... zijn straatnamen en huisnummers straks verleden tijd?
ik vind het persoonlijk wel leuk en handiger eigenlijk... kan je gewoon je adres doorgeven als 3 woorden om te zeggen waar je voordeur staat in de wereld...
geen foute straatnamen of "adres niet gevonden" zaken meer.
verbeterde gps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Nogal vaag. 3 bij 3 meter vierkanten? En ze zeggen dat het handig is bij festivals? Ik vermoed dan enkel voor een paar standjes/podia. Ik zie ze tomorrowland nog niet opdelen in 34000 vakken van 9m2 om ze dan allemaal een naam te geven. Dat is alles behalve handig.
Ik vind google Now eigenlijk wel handig. Die weet bij mij quasi altijd waar ik naartoe wil. Deels gebaseerd op mijn agenda en deels op gewoontes in de verplaatsing van mijn gsm.
Ik vind google Now eigenlijk wel handig. Die weet bij mij quasi altijd waar ik naartoe wil. Deels gebaseerd op mijn agenda en deels op gewoontes in de verplaatsing van mijn gsm.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
voor festivals, mwoah, daar is niets handig qua locaties aangeven ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
maar kijk naar bv een koerier die op zo'n baan moet zijn die 3x van gemeente wisselt, zelfde naam heeft in ze alledrie, en ook nummeringen terug opnieuw van 0 heeft...
zo zijn er in belgie genoeg, en dan zit je al snel ernaast.
kan me nog banen herinneren toen ik in de field stond dat de ene gemeente optellend en de andere aftellend deed... kwam je dus op een gegeven moment bijna dezelfde huisnrs tegen, met dezelfde straatnaam, op zo'n 100m van elkaar... en denk maar niet dat je gps dan de juiste van de 2 geeft hoor... al helemaal niet als ze dan nog eens recentelijk de nummers hebben zitten aanpassen omdat er 1 huis bijkwam ergens tussenin.
daar heeft dit dus de perfecte oplossing voor: geen huisnrs meer nodig, want elke plek waar je een deur kan hebben, heeft al een naam en komt ook nergens 2x voor in de hele wereld niet.
is voor veel zaken ook veel efficienter dan de huidige naamgevingen waar je postcode + straat + nr hebt, al kan ik er wel inkomen dat het minder praktisch is als het nergens in geimplementeerd is.
maar je kan bv je brievenbus 1 adres geven, daar kan de post dan mee werken, nooit meer je brieven fout (alhoewel... het blijft natuurlijk bpost), je voordeur een ander vak voor koerier/bezoek/..., nooit nog last van postcode, straatnaam, of huisnr dat moet veranderen (wat vaker voorkomt dan je denkt)
het systeem moet natuurlijk uitgewerkt worden, obviously, maar dat is het originele gps ook - of geef je elk adres waar je naartoe wil nog in met lambertcoordinaten?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
overigens is een systeem met een 3x3 oppervlak ook gewoon veel nauwkeuriger als de meeste gps toestellen waar je dan nog moet kijken of je wel degelijk juist zit.
en ook voor zaken zoals bv geocaching kan het leuke dingen opleveren.
hmm... geohashing + w3w + geocaching... i see opportunities![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
maar kijk naar bv een koerier die op zo'n baan moet zijn die 3x van gemeente wisselt, zelfde naam heeft in ze alledrie, en ook nummeringen terug opnieuw van 0 heeft...
zo zijn er in belgie genoeg, en dan zit je al snel ernaast.
kan me nog banen herinneren toen ik in de field stond dat de ene gemeente optellend en de andere aftellend deed... kwam je dus op een gegeven moment bijna dezelfde huisnrs tegen, met dezelfde straatnaam, op zo'n 100m van elkaar... en denk maar niet dat je gps dan de juiste van de 2 geeft hoor... al helemaal niet als ze dan nog eens recentelijk de nummers hebben zitten aanpassen omdat er 1 huis bijkwam ergens tussenin.
daar heeft dit dus de perfecte oplossing voor: geen huisnrs meer nodig, want elke plek waar je een deur kan hebben, heeft al een naam en komt ook nergens 2x voor in de hele wereld niet.
is voor veel zaken ook veel efficienter dan de huidige naamgevingen waar je postcode + straat + nr hebt, al kan ik er wel inkomen dat het minder praktisch is als het nergens in geimplementeerd is.
maar je kan bv je brievenbus 1 adres geven, daar kan de post dan mee werken, nooit meer je brieven fout (alhoewel... het blijft natuurlijk bpost), je voordeur een ander vak voor koerier/bezoek/..., nooit nog last van postcode, straatnaam, of huisnr dat moet veranderen (wat vaker voorkomt dan je denkt)
het systeem moet natuurlijk uitgewerkt worden, obviously, maar dat is het originele gps ook - of geef je elk adres waar je naartoe wil nog in met lambertcoordinaten?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
overigens is een systeem met een 3x3 oppervlak ook gewoon veel nauwkeuriger als de meeste gps toestellen waar je dan nog moet kijken of je wel degelijk juist zit.
en ook voor zaken zoals bv geocaching kan het leuke dingen opleveren.
hmm... geohashing + w3w + geocaching... i see opportunities
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Dit lijkt toch fel op iets gelijkaardigs, kan er nu niet direct opkomen maar oa tomtoms onder steunen het, ipv straatnaam en stad I te tikken gewoon den korte letter/cijfercombinatie
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Het postcode systeem in Nederland eens bekijken... Dat zorgt er ook voor dat zulke vergissingen binnen Nederland uitgesloten zijn.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Postcodes_in_Nederland
[
Post made via mobile device ]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Postcodes_in_Nederland
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
In Abu Dhabi hebben ze nu een systeem Onwani (letterlijk: mijn adres). Die werken dan ook met QR-codes en elk gebouw heeft een nunieke code/nummer. Dus nu als je ergens naartoe moet, geven ze ipv een adres gewoon een unieke code (van 5-6 cijfers) van je gebouwnummer. Die klop je dan in je GPS en klaar. Niet sukkelen met straatnamen, nummers die er niet instaan od.
Best grappig verhaal: want tot paar jaar geleden was het adres letterlijk in deze vorm: "2de gebouw naar rechts rechtover de Marriott". Gezien ze niet echt veel straatnamen hadden. En de straten die wel namen hadden waren gigantisch, maar gebouwen hadden niet echt nummers.
In Dubai daarentegen zijn ze overgeschakeld naar straatnamen in de stijl van New York (maar dan niet helemaal). Daar heb je bv. straten "33A, 33B, 33C - waarbij straat 33 een lange straat is en A/B/C een "blok"-aanduiding, dus elk kruispunt = vervolg van de staat heeft nieuwe letter. Al klopt dat ook niet echt helemaal sinds ze zo snel nieuwe straten bijbouwen![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Best grappig verhaal: want tot paar jaar geleden was het adres letterlijk in deze vorm: "2de gebouw naar rechts rechtover de Marriott". Gezien ze niet echt veel straatnamen hadden. En de straten die wel namen hadden waren gigantisch, maar gebouwen hadden niet echt nummers.
In Dubai daarentegen zijn ze overgeschakeld naar straatnamen in de stijl van New York (maar dan niet helemaal). Daar heb je bv. straten "33A, 33B, 33C - waarbij straat 33 een lange straat is en A/B/C een "blok"-aanduiding, dus elk kruispunt = vervolg van de staat heeft nieuwe letter. Al klopt dat ook niet echt helemaal sinds ze zo snel nieuwe straten bijbouwen
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het Nederlandse systeem is inderdaad super. 4 cijfers, 2 letters en je huisnummer. Korter en makkelijker kan niet. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als ik met die 3 woorden ging kijken kwam ik uit op drie absurde en vooral lange woorden. Dan is mijn straatnaam korter en makkelijker te onthouden. 17 jaar terug heeft men in groot Leuven trouwens alle dubbele straatnamen er uit gehaald om problemen die hier werden omschreven voor eens en voor altijd op te lossen. Probleem was dat bepaalde gps systemen jarenlang nog opgezadeld waren met oude straatnamen.
Als ik met die 3 woorden ging kijken kwam ik uit op drie absurde en vooral lange woorden. Dan is mijn straatnaam korter en makkelijker te onthouden. 17 jaar terug heeft men in groot Leuven trouwens alle dubbele straatnamen er uit gehaald om problemen die hier werden omschreven voor eens en voor altijd op te lossen. Probleem was dat bepaalde gps systemen jarenlang nog opgezadeld waren met oude straatnamen.