scarlet decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fiel
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2014, 09:23
Bedankt: 1 keer

Ik heb een brief gekregen van Scarlet dat volgende week mijn huidige decoder gratis wordt vervangen door
een nieuw exemplaar.
Huidige decoder mag dan naar het containerpark.
Nu was ik aan 't denken of de huidige hd-schijf nog te gebruiken valt;
Iemand een idee wat voor aansluiting de harde schijf heeft?
mvg
fiel
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Bij mijn weten is dit een standaard hdd, hij is wel geëncrypt dus je opnames overzetten is niet mogelijk.
Maar doe je decoder eens rustig open, en kijk eens wat voor aansluiting hij heeft.
edit: net een zaklamp gebruikt en heb het modelnummer kunnen vinden van de hdd in een v4: WD3200AVCS (
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

En welk model heb je ?
V3 , V3b?

Volgens deze foto http://hr.rec.tv.iptv.narkive.com/4TQw2 ... .10.6.full is het een IDE HDD.
Alleen bruikbaar in oudere pc's of mobo die nog een IDE poort hebben... maar logisch ook wat ben je met 160GB :)

Wel positief dat scarlet gaat vervangen. Al ben ik benieuwd over welke modellen het gaat..want de V3b heeft zowat iedereen denk ik (en ik vermoed niet dat scarlet 80% van zijn decoders gaat vervangen)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
XoNsKy
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij mijn weten is dit een standaard hdd, hij is wel geëncrypt dus je opnames overzetten is niet mogelijk.
Opname's overzetten naar een computer is inderdaad niet mogelijk, maar de schijf clonen naar een zelfde type en de opnames bekijken was wel mogelijk (in 2013 toch). Toen gedaan ivm met overstap en mijn gehuurde digicorder heb ik toen open gemaakt, de schijf gecloned naar de hdd van een 2de hands digicorder.
Werkte perfect..
Scarlet Trio
Proximus Bizz Smart XL 20
fiel
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2014, 09:23
Bedankt: 1 keer

Ok
gisteren de 2 nieuwe decoders ontvangen van Scarlet;
Ik heb de 2 oude decoders ontmanteld en de harde schijven eruit gehaald;
Western Digital caviar 1600AAJB 160 Gb Ata 100.
Schijven worden gezien in win 8.1,dus dat is al ok,maar de inhoud is niet te zien,logisch volgens de technieker want ze zijn op een andere manier dan onder windows geformateerd..
Nu wil ik de schijven gaan formateren,zodat ik ze eventueel voor test programma's kan gebruiken of er muziek op zetten.
Met welk programma kan ik de schijven opnieuw formateren zodat ik ze kan gebruiken onder windows ?
mvg
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

via schijfbeheer in windows 10
type fdisk in zoek icon
fiel
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2014, 09:23
Bedankt: 1 keer

Schijfbeheer in windows herkent de schijf wel,maar kan niet overweg met het soort format van de schijf.
Ik heb het kunnen oplossen met enerzijds,Hd Low Level Format Tool en minitool partition wizard free.
Na formateren van de 160gb bliift er nog zo'n 148gb over.
Beide schijven zijn nu zonder problemen benaderbaar in windows. :-D
Kan de schijven nu benutten om bv mp3's of foto's op te plaatsen.
Beter dan ze naar het containerpark te brengen lijkt me.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Flup schreef:En welk model heb je ?
V3 , V3b?


Wel positief dat scarlet gaat vervangen. Al ben ik benieuwd over welke modellen het gaat..want de V3b heeft zowat iedereen denk ik (en ik vermoed niet dat scarlet 80% van zijn decoders gaat vervangen)
Hier is vorige week de brief aangekomen, om een v3b te vervangen. Wordt gewoon met de post opgestuurd blijkbaar.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”