schakelaar met kaart

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
wolverine1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Ben op zoek voor bij mij thuis zoals je in hotels vind je komt binnen steekt je kaart in een kastje en de lichten etc gaan aan.
Waar zou ik dit kunnen vinden ?

grtz
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Ook in hotels zijn er 2 types:
op basis van een knop: je moet de kaart hard in de houder steken -> dan druk je de knop in
op basis van NFC (of iets dergelijks): als je de kaart in de houder hangt/legt, detecteer ie de juiste kaart voor de juiste kamer en gaat het licht branden

De eerste soort kan je omzeilen met een eender welke kaart, de andere reageert alleen op de juiste kaart in de juiste kamer.

Is het om zelf iets hotelligs te beginnen en zoek je een corporate oplossing? Of is het om te bricoleren en zoek je een alibaba link :)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Is een knop te moeilijk... of heb je het idee dat het enkel werkt met die kaart (wat trouwens niet zo is, ieder stuk plastic dat je erin steekt zal werken).

De reden dat hotels zo'n kaart gebruiken is gewoon omdat je die steeds bij je moet hebben om terug binnen te geraken... het heeft totaal niets met veiligheid te maken.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In het verleden wel wat hotels gehad waar die kaart (meestal: eender welke kaart) gebruikt werd om het licht en de stopcontacten van stroom te voorzien.
Geweldig lastig om zo een laptop op te laden als je nog moet gaan eten (tada: eender welke kaart hield de elektriciteit gaande als ik weg was).

Recent heb ik dat niet meer gezien.
De Holiday Inn in Amsterdam heeft zo'n kaarthouder nog wel, maar die doet niet echt iets. De stopcontacten blijven ook gewoon werken als ik er niet ben.
De Marriott in Amsterdam heeft zo'n kaarthouder niet meer. De stopcontacten blijven ook gewoon werken als ik er niet ben.
wolverine1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

is gewoon om de lichten te doven als ik vertrek niets meer wil het zelf wel ineen steken
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Uiteindelijk blijft het een manuele actie dan... of je nu op een knop drukt of een kaart eruit neemt maakt het verschil niet.

Als je dan toch wil knutselen zou ik bewegingsdetectors plaatsen in huis en daar m'n lichten mee aansturen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat is gewoon, wat is de bedoeling.

Een eenpolige schakelaar voor een kamer?
Een interruptor voor een gang?
Een trappenhuisautomaat voor een trappenhal?
Een aanwezigheidsmelder/bewegingssensor in een WC of hal
Een "alles uit" knop voor heel uw woning -> semi domotica of geavanceerde interruptoren
...

De prijs van bovenstaande opstellingen verschilt ook nogal, plus de werken die je zal moeten doen.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”