Op zich lijkt de verbinding wel ok, maar ik heb een ping van 400+ ms, zelfs naar edpnet.be zelf (en zo te zien naar zowat elke website die ik heb getest inclusief een grote hoop timeouts).
Nog mensen die er last van hebben. Ik heb de indruk dat die regelmatig voorkomt. Vandaag heb ik ook enkele keren de verbinding naar thuis verloren van op mijn werk, maar ik had er toen niet aan gedacht om te kijken aan wat dit kon liggen.
Nu lijkt het om de zoveel tijd dat er idiote pings zijn naar alle websites. Voor websites zelf te bezoeken is dit nog net doenbaar, maar voor youtube ofzo is dit onwerkbaar.
Het is nu sinds 15 min ofzo, maar een uurtje geleden had ik er ook al even last van.
Toen heb ik wel de ping niet gecheckt, maar ik deed dit nu om te kijken of het niet aan mijn eigen netwerk lag.
Dat lijkt alleszins niet het geval te zijn.
zone 016 btw
timouts/hoge pings
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Lijkt mij trouwens niet normaal voor iets dat op het edpnet netwerk draait:
Code: Selecteer alles
Tracing route to userbase.be [79.132.231.171]
over a maximum of 30 hops:
1 5 ms 1 ms 4 ms RT-AC68U [192.168.1.1]
2 394 ms 400 ms 390 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 397 ms 389 ms 393 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
4 398 ms 400 ms 393 ms 79.132.231.171.static.edpnet.net [79.132.231.171]
Trace complete.
Code: Selecteer alles
Tracing route to www.edpnet.net [212.71.0.99]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms 6 ms RT-AC68U [192.168.1.1]
2 474 ms 390 ms 390 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 431 ms 450 ms 392 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
4 395 ms 413 ms 393 ms 212.71.0.99
Trace complete.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik vraag mij trouwens ook af waarom dit soort problemen bij EDPnet altijd rond middernacht beginnen.
Dat is wel vrij vaak aan het worden op korte tijd.
btw google
Al geeft die soms ook volledig een timout.
Lijkt dat hun routers/netwerkgear overbelast zijn ofzo.
Hopelijk wordt het snel gefixt, want dit is wel heel irritant (al is het beter dan dat het volledig niet werkt moet ik eerlijk zeggen).
Dat is wel vrij vaak aan het worden op korte tijd.
btw google
Code: Selecteer alles
Tracing route to google.be [216.58.211.99]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 9 ms 9 ms RT-AC68U [192.168.1.1]
2 394 ms 386 ms 533 ms bras05.sn.be.edpnet.net [213.219.132.17]
3 398 ms * 398 ms router01.sn.be.edpnet.net [212.71.11.61]
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 427 ms 430 ms 428 ms 209.85.249.207
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 437 ms 430 ms 430 ms 72.14.233.83
15 434 ms 425 ms 433 ms par03s15-in-f99.1e100.net [216.58.211.99]
Trace complete.
Lijkt dat hun routers/netwerkgear overbelast zijn ofzo.
Hopelijk wordt het snel gefixt, want dit is wel heel irritant (al is het beter dan dat het volledig niet werkt moet ik eerlijk zeggen).
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Blijkbaar was er een outage in wallonie vanaf die tijd
http://issues.edpnet.be/?p=921
En inderdaad, dus misschien dat daarom ineens het netwerk verlicht werd en alles hier weer beter ging.
Ik heb er niet op gelet dat het vanaf rond 2 uur terug in orde was, maar het zou toch wel heel toevallig zijn dat daar enkele zones uit lagen en hier ineensde latency weg was.
http://issues.edpnet.be/?p=921
En inderdaad, dus misschien dat daarom ineens het netwerk verlicht werd en alles hier weer beter ging.
Ik heb er niet op gelet dat het vanaf rond 2 uur terug in orde was, maar het zou toch wel heel toevallig zijn dat daar enkele zones uit lagen en hier ineensde latency weg was.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
"Capacity Issues" blijkbaar
http://issues.edpnet.be/?p=923
Ik snap dat er fouten kunnen gemaakt worden bij het configureren van dit soort zaken, maar het wordt duidelijk toch niet getest dan als het bijna 2 uur duurt om het op te lossen (ik gok dat de maintenance gewoon gedaan was en het eigenlijk helemaal niet opgelost was).
http://issues.edpnet.be/?p=923
Ik snap dat er fouten kunnen gemaakt worden bij het configureren van dit soort zaken, maar het wordt duidelijk toch niet getest dan als het bijna 2 uur duurt om het op te lossen (ik gok dat de maintenance gewoon gedaan was en het eigenlijk helemaal niet opgelost was).
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
EDPnet scoort hier inderdaad geen hoge punten.
Het eerste wat je doet bij een onderhoud nadat je een stekker uittrekt is toch controleren dat de rest nog degelijk werkt zeker?
Het eerste wat je doet bij een onderhoud nadat je een stekker uittrekt is toch controleren dat de rest nog degelijk werkt zeker?
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Volgens die pagina ging het enkel om Antwerp, Limburg, Flemish Brabant. Nochtans ondervond ik ook dezelfde problemen in West-Vlaanderen (059):Mette schreef:"Capacity Issues" blijkbaar
http://issues.edpnet.be/?p=923
Code: Selecteer alles
tracert 8.8.8.8
Tracing route to 8.8.8.8 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms FRITZ-NAS [192.168.178.1]
2 13 ms 13 ms 13 ms 213.219.132.17
3 13 ms 13 ms 13 ms 212.71.11.61
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
Met wat geduld kon ik wel gewoon Netflix verder kijken.Mette schreef:Nu lijkt het om de zoveel tijd dat er idiote pings zijn naar alle websites. Voor websites zelf te bezoeken is dit nog net doenbaar, maar voor youtube ofzo is dit onwerkbaar.
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Netflix heb ik niet geprobeerd, maar voor Youtube heb ik 20 min geprobeerd om het werkend te krijgen.DaNiO schreef:Met wat geduld kon ik wel gewoon Netflix verder kijken.
Eerst ging het gewoon haperend, maar later kon mijn Xbox niet eens meer connecteren met de server en vloog ik uit de app.
Via de website heb ik niet geprobeerd, maar er waren te veel timeouts op youtube.com, ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit wel zou werken.
Op mijn tablet werkte het alleszins ook niet.
Alles wat ik had geprobeerd gaf hier ook 400+ ping, vanaf EDPnet hun servers ofwel gaf het een timout. Ik was eigenlijk verbaasd dat websites bleven werken, maar dat werkte eigenlijk nog ok (al was het extreem traag als er grote images op stonden).
Ik heb trouwens nog al geweten dat ze bepaalde zones opschreven en dat 016 er niet bij stond terwijl wij zeer zeker getroffen waren.
Ik heb geen idee waar ze die zones juist halen, maar dat klopt inderdaad niet altijd.
Het is ook heel laat dat dit er is op gezet deze keer en puur omdat enkele mensen op twitter er achter hebben gevraagd.
Ik vind het ook raar dat we geen melding hadden op voorhand van die "planned maintenance". Normaal gezien posten ze dit altijd op die pagina (ik krijg daar mails van) en deze keer is er niets langs gekomen spijtig genoeg.