Cross device tracking using ultrasound, privacy schending!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

<sarcasm>Gij hoort dat toch gewoon ? </sarcasm>

J.
:banana:
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zou me straf lijken mocht dit effectief zo zijn. Nog straffer hoe ze het gaan doen : mijn smartphone kan muziek die te luid staat of niet luid genoeg staat nog niet eens identificeren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Staat gewoon in de uitleg, de app zal het framework hebben van deze reclame API, en zal dus meeluisteren via de microfoon .... als de app dan detecteert dat er op tv een reclame speelt met zo'n ultrasound watermark, en je surft nadien met een phone of tablet naar een site over de reclame die je net te zien kreeg, dan kunnen ze deze actie-reactie tracken, of ze kunnen de ads in de app zelf aanpassen zodat die gesynced is aan de reclame op tv.

Net zoals veel minder intelligente users toestemming geven aan de facebook app om alles te mogen overnemen, zo ook microfoon en camera, doet deze app net hetzelfde via een framework.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dan moet je dus al echt eerst een reclame app gaan installeren... lijkt me wat ver gezocht (al zou Facebook dit natuurlijk ook kunnen inbouwen, hebben zij trouwens al geen discussie gehad over het gebruik van de microfoon in hun app ?).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem is dat dit nu al standaard in windows 10 zit, die vervelende telemetry die microfoon en keystrokes capteert.
Zo worden de schapen op voorhand mak gemaakt als dit op meerdere platformen uitgerold gaat worden.
Ja er zijn al een kleine 100 miljoen schapen die nu win10 hebben, hoeveel zetten daarvan die telemetry terug uit?

een voordeel wordt verkocht (zoals upgrade naar 10, het is veel sneller, beter blah blah bmah), en komt met een hele berg nadelen waarin in alle talen gezwegen wordt
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Hoeveel mensen ondervinden de nadelen waar jij het over hebt ook als nadelen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Het probleem is dat dit nu al standaard in windows 10 zit, die vervelende telemetry die microfoon en keystrokes capteert.
Ja, alles wat je zegt en schrijft wordt constant doorgezonden naar Microsoft :bang:

Sommige mensen kunnen dingen ook "opblazen".
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Aah das hetgeen ik hoor 's nachts :D
Volgens mij heb jij echt een fobie dat ze u continu volgen, tracken, afluisteren... Privacy bestaat niet meer vanaf je een gsm toestel hebt... En als je geen gsm hebt zullen de vele camera's u wel vinden.
Misschien moet je watchdogs spelen :D Kan je zelf de hele dag hacken en tracken :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer

ub4b schreef:Het probleem is dat dit nu al standaard in windows 10 zit, die vervelende telemetry die microfoon en keystrokes capteert.
En we zijn weer vertrokken. :-D :banana:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hj heeft geen ongelijk.
Tegen de tijd dat windows 10 hier op mijn netwerk komt, gaat de firewall het interne netwerk bijna als untrusted moeten beschouwen, als je nog een greintje privacy wik.
Dat smartphone argument is overigens onzin; privacy is geen zwart/wit zaak, maar een glijdende schaal. Sommige dingen kunnen/worden aanvaard, maar dat betekent niet dat zomaar alles kan en mag.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TiTanium schreef:Volgens mij heb jij echt een fobie dat ze u continu volgen, tracken, afluisteren... Privacy bestaat niet meer vanaf je een gsm toestel hebt... En als je geen gsm hebt zullen de vele camera's u wel vinden.
Aan de ene kant ben ik akkoord dat privacy (bijna) niet meer bestaat, en hiermee gaan we moeten leren leven.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat we alles moeten aanvaarden, en het is goed dat de mensen geïnformeerd worden op welke manier(en) privacy geschonden kan worden (zonder dat wedit een fobie moeten noemen ...)

Hoorden wij onlangs niet dat in de VS honderduizenden telefoongesprekken opgenomen werden tussen gevangenen en hun advocaten, hoewel privacy in dit geval (gesprek met de advocaat) wettelijk geregeld is?
Als we alles moeten aanvaarden (onder de mom dat privacy toch niet bestaat) mogen we niet verwonderd zijn dat we straks geen levensverzekering meer krijgen omdat de adviseur van de verzekeringsmaatschappij toegang heeft tot je medisch dossier, enz ...

Los van het onetische van deze praktijken, vind ik het technische gezien wel knap gevonden om ultrasoon geluid te gebruiken om het "gat" te dichten tussen 2 nabijgelegen toestellen. Wel raar dat ze daar niet eerder opgekomen zijn .... microfoontjes en luidsprekers bestaan al vele jaren :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik twijfel er sterk aan dat de microfoons en de luidsprekers in de TVs en smartphones in staat zijn om ultrasoon geluid te behandelen.

J.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

philippe_d schreef:Maar dat wil daarom niet zeggen dat we alles moeten aanvaarden, en het is goed dat de mensen geïnformeerd worden op welke manier(en) privacy geschonden kan worden (zonder dat wedit een fobie moeten noemen ...)
Ik zeg niet dat we het moeten aanvaarden, maar hoe meer alles digitaliseert, des te meer kunnen ze ons volgen. Daar komen wij niet onderuit vrees ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”