Belgacom weigert internet start op nieuw adres te installere
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Beste
Ik had online een bestelling gedaan van een gsm abonnement en internet start.
Ik kreeg een melding dat ik contact moest opnemen met de klantendienst omdat de bestelling niet online verwerkt kon worden.
De medewerker vertelt me dat het niet mogeijk is om internet start op dat adres te krijgen, of beter gezegd, dat wordt niet toegelaten.
Maar ik moest minstend internet comfort EN belgacom tv nemen, dan was het ineens wel mogelijk.
Ik vind dit tegenstrijdig met wat op hun website staat: dat ik internetstart kan krijgen op het nieuw adres (nieuw bouw). Ik bedoel hiermee dat internet start een product is van de vele producten en ik verkies internet start en niets anders en ook geen tv.
Mag belgacom dat zomaar zo aanpakken? waarschijnljk omdat ze glasvezeltechnologie hebben op het nieuw adres.
Maar alé, hoeveel klanten hebben een abonnement dat snelheden belooft dat ze nooit krijgen? en nu ineens glasvezel technologie mogelijk is, willen ze niet dat ik betere snelheden krijg dan internet start aanbiedt.
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb vandaag een contactformulier ingevuld met een word document als bijlage, waarin mijn bevindingen genoteerd zijn, kort gezegd: in onwettig. niets op de website, ook niet de foutmelding na bestelling, insinueert dat ik internet start niet mag bestellen! Integendeel, ik kan het selecteren uit de reeks producten!
of mag belgacom dat zomaar weigeren?
Ik had online een bestelling gedaan van een gsm abonnement en internet start.
Ik kreeg een melding dat ik contact moest opnemen met de klantendienst omdat de bestelling niet online verwerkt kon worden.
De medewerker vertelt me dat het niet mogeijk is om internet start op dat adres te krijgen, of beter gezegd, dat wordt niet toegelaten.
Maar ik moest minstend internet comfort EN belgacom tv nemen, dan was het ineens wel mogelijk.
Ik vind dit tegenstrijdig met wat op hun website staat: dat ik internetstart kan krijgen op het nieuw adres (nieuw bouw). Ik bedoel hiermee dat internet start een product is van de vele producten en ik verkies internet start en niets anders en ook geen tv.
Mag belgacom dat zomaar zo aanpakken? waarschijnljk omdat ze glasvezeltechnologie hebben op het nieuw adres.
Maar alé, hoeveel klanten hebben een abonnement dat snelheden belooft dat ze nooit krijgen? en nu ineens glasvezel technologie mogelijk is, willen ze niet dat ik betere snelheden krijg dan internet start aanbiedt.
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb vandaag een contactformulier ingevuld met een word document als bijlage, waarin mijn bevindingen genoteerd zijn, kort gezegd: in onwettig. niets op de website, ook niet de foutmelding na bestelling, insinueert dat ik internet start niet mag bestellen! Integendeel, ik kan het selecteren uit de reeks producten!
of mag belgacom dat zomaar weigeren?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Prroximus / Belgacom als duopolist mag alles in dit land. Je hebt vier mogelijkheden:
Ofwel vecht je tegen Proximus / Belgacom en ga je nog een tijdje zonder internet zitten
Ofwel ga je naar een doorverkoper van het koper (Scarlet, EDPnet, ...) van Proximus . Belgacom.
Ofwel zeg je na deze ervaring "foert" tegen Proximus / Belgacom en neem een BI bij Telenet.
Ofwel capituleer je voor de eisen van Proximus / Belgacom en neem je hun duurder pakket met producten die je niet nodig hebt / die je niet wenst.
Ofwel vecht je tegen Proximus / Belgacom en ga je nog een tijdje zonder internet zitten
Ofwel ga je naar een doorverkoper van het koper (Scarlet, EDPnet, ...) van Proximus . Belgacom.
Ofwel zeg je na deze ervaring "foert" tegen Proximus / Belgacom en neem een BI bij Telenet.
Ofwel capituleer je voor de eisen van Proximus / Belgacom en neem je hun duurder pakket met producten die je niet nodig hebt / die je niet wenst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Doe gewoon na de eerste maand een downgrade naar internet basic. Je mag nu toch onmiddelijk opzeggen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De leugens van die medewerker niet geloven en negeren. Als je nog eens zoiets tegenkomt: de naam van de medewerker vragen en vragen om je door te verbinden met z'n baas. Het zal snel gedaan zijn met de klant zo te bedriegen om toch maar een verkoopsbonus te kunnen opstrijken.hara_mo schreef:Wat kan ik hieraan doen?
Kortom, bel opnieuw naar de klantendienst tot je een medewerker aan de lijn krijgt die jouw bestelling correct behandelt. Elk type product kan op elk adres, zoals voortvloeit uit de universele dienstverplichting die Proximus moet naleven: http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... ele-dienst
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
kan ook zijn dat hun ropkast bijna vol zit en de overblijvende slots enkel nog gebruiken om mensen te bedienen die tv erbij nemen.
Kan ook zijn dat er veel kosten worden gemaakt om u aan te sluiten, kan me dan inbeelden dat ze een product willen verkopen die wat opleverd.
Waarom zouden ze nie mogen weigeren, als een bedrijf niet wil verkopen aan U is dat hun recht, het gaat ier om een beurgenoteerd bedrijf, dat de bedoeling heeft en alles en nog wat winst te maken.
Kan ook zijn dat er veel kosten worden gemaakt om u aan te sluiten, kan me dan inbeelden dat ze een product willen verkopen die wat opleverd.
Waarom zouden ze nie mogen weigeren, als een bedrijf niet wil verkopen aan U is dat hun recht, het gaat ier om een beurgenoteerd bedrijf, dat de bedoeling heeft en alles en nog wat winst te maken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Waar lees jij op de productpagina dat de aansluitbaarheid afhankelijk is van de capaciteit van de ROP, de te verwachten omzet per klant of het humeur van de klantendienstmedewerker? Ik lees dat nergens hoor. Er bestaat dan wel geen formele leverdwang, maar zomaar wat gaan adverteren met diensten die niet geleverd kunnen worden, is een typevoorbeeld van een oneerlijke handelspraktijk, die best aan de FOD Economie en de ombudsdienst voor telecommunicatie wordt gemeld.proximusboyke schreef:Waarom zouden ze nie mogen weigeren, als een bedrijf niet wil verkopen aan U is dat hun recht, het gaat ier om een beurgenoteerd bedrijf, dat de bedoeling heeft en alles en nog wat winst te maken.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Er bestaat wel een formele leverdwang voor Proximus in de vorm van universele dienstverlening:
De wet is zelfs nog uitgebreid in 2014:
bron: http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... ele-dienstde beschikbaarstelling op het hele grondgebied aan elke persoon die erom verzoekt van de basisdienst inzake spraaktelefonie en van de toegang tot het vaste openbare basisnet.
De wet is zelfs nog uitgebreid in 2014:
bron: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... ))#LNK0026de levering van een aansluiting op een openbaar communicatienetwerk op een vaste locatie waarmee de eindgebruikers in staat zijn om over een functionele internettoegang te beschikken.
Kan zijn, maar het gaat hier ook om een bedrijf met een aanzienlijke marktmacht dat door het BIPT wordt gereguleerd.proximusboyke schreef:het gaat ier om een beurgenoteerd bedrijf
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Bedankt voor die link naar de geactualiseerde wettekst inzake universele dienst. Dat was mij eerlijk gezegd ontgaan. Blijkens http://www.etaamb.be/nl/koninklijk-besl ... 11252.html gaat het in concreto over het waarborgen van een breedbandinternettoegang met als minimumsnelheid 1 Mbps.
Vertaald van de juridische realiteit naar de tastbare realiteit, lijkt jouw conclusie mij inderdaad correct: Proximus moet leveren, al staat er nergens bij welk abonnement daarmee behoort overeen te komen. Theoretisch zou Proximus een 'universeledienstabonnement' uit de schuif kunnen toveren met een technologie naar keuze en een cap op 1 Mbps.
Vertaald van de juridische realiteit naar de tastbare realiteit, lijkt jouw conclusie mij inderdaad correct: Proximus moet leveren, al staat er nergens bij welk abonnement daarmee behoort overeen te komen. Theoretisch zou Proximus een 'universeledienstabonnement' uit de schuif kunnen toveren met een technologie naar keuze en een cap op 1 Mbps.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Neem eens een praktische ingesteldheid aan en probeer Proximus opnieuw te bellen. Als je hetzelfde antwoord krijgt, vraag dan hoe het komt dat je geen start kan krijgen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
op 10-11-2015 avond laat, belde ik naar belgacom. Ik keeg iemand aan de lijn die me zei dat de klantendienst niet meer bereikbaar is, maar dat ik 12-11-2015 (11-11-2015 feestdag) moest bellen naar de klantendienst. Toen ik hem vertelde wat zijn collega tegne me zei, zei hij dat dat niet klopt, en dat ik wel internet start kon krijgen.
Ik had namelijk een online formulier ingevuld over mijn klacht dat medewerker weigerde me internet star te geven.
Daarom zei hij me dat ik 12-11-2015 moest terugbellen. rond 09u heb ik gebeld, Kreeg allerlei antwoorden op mijn reeds gestelde vragen in een andere contactformulier ingevuld .
Vroeg afstand tussen centrale en huis: antwoord: medewerkster dat ze die vraag niet mag beantwoorden en ook niet kan. alleen de technieker ter plaarse kan dat weten. RAAR.
andere vragen die ik had waren over de snelheid en mogelijkheid belgacom tv; de online test gaf een heel goede snelheid aan voor internet, en dat er glasvezeltechnologie is, dus ideaal, maar ze zei ook dat als ik belgacom tv neem, dat dat de snelheid gaat beinvloeden, toen ik vroeg wat er dan overblijft van de snelheid voor internet, wist ze dat niet, normaal zeker, ze is niet van technische dienst, maar dat de technieker ter plaatste dat zou kunnen vertellen.
Uiteindelijk vroeg ik of ik internet start kan krijgen? ineens zegt ze (waarschijnlijk opende ze een programma of kreeg geen melding op haar scherm), inderdaad, wat haar collega mij zei de eerste keer, klopt wel, je moet minstens internet comfort nemen met belgacom TV OMDAT ER GLASVEZELTECHNOLOGIE is.
Ik was een beetje lastig en zei dat internet start zeker kon gegeven worden , maar blijkbaar wilt belgacom dat niet geven omdat het te goedkoop is voor hun nieuwe investering.
Jarenlang heb ik belgacom niet gekozen omdat de snelheden die ze beloven , heel ver zaten vergeleken met de praktische snelheden, (aftand centrale), en ik ben zeker dat vele klanten meer betalen dat wat ze krijgen. Nu ineens vinden ze dat we niet te weinig mogen betalen voor hun nieuwe technologie?
Echt niet normaal, dan zei ik ook dat de website van belgacom geen enkele mededeling geeft dat internet start niet besteld mag worden voor deze nieuwe technologie, haar antwoord: dat is omdat de website nog niet aangepast is, mijn reactie: ik heb recht op datgene wat op de website staat, en dat belgacom moet leveren zolang ze dat niet meedelen!
Ik had namelijk een online formulier ingevuld over mijn klacht dat medewerker weigerde me internet star te geven.
Daarom zei hij me dat ik 12-11-2015 moest terugbellen. rond 09u heb ik gebeld, Kreeg allerlei antwoorden op mijn reeds gestelde vragen in een andere contactformulier ingevuld .
Vroeg afstand tussen centrale en huis: antwoord: medewerkster dat ze die vraag niet mag beantwoorden en ook niet kan. alleen de technieker ter plaarse kan dat weten. RAAR.
andere vragen die ik had waren over de snelheid en mogelijkheid belgacom tv; de online test gaf een heel goede snelheid aan voor internet, en dat er glasvezeltechnologie is, dus ideaal, maar ze zei ook dat als ik belgacom tv neem, dat dat de snelheid gaat beinvloeden, toen ik vroeg wat er dan overblijft van de snelheid voor internet, wist ze dat niet, normaal zeker, ze is niet van technische dienst, maar dat de technieker ter plaatste dat zou kunnen vertellen.
Uiteindelijk vroeg ik of ik internet start kan krijgen? ineens zegt ze (waarschijnlijk opende ze een programma of kreeg geen melding op haar scherm), inderdaad, wat haar collega mij zei de eerste keer, klopt wel, je moet minstens internet comfort nemen met belgacom TV OMDAT ER GLASVEZELTECHNOLOGIE is.
Ik was een beetje lastig en zei dat internet start zeker kon gegeven worden , maar blijkbaar wilt belgacom dat niet geven omdat het te goedkoop is voor hun nieuwe investering.
Jarenlang heb ik belgacom niet gekozen omdat de snelheden die ze beloven , heel ver zaten vergeleken met de praktische snelheden, (aftand centrale), en ik ben zeker dat vele klanten meer betalen dat wat ze krijgen. Nu ineens vinden ze dat we niet te weinig mogen betalen voor hun nieuwe technologie?
Echt niet normaal, dan zei ik ook dat de website van belgacom geen enkele mededeling geeft dat internet start niet besteld mag worden voor deze nieuwe technologie, haar antwoord: dat is omdat de website nog niet aangepast is, mijn reactie: ik heb recht op datgene wat op de website staat, en dat belgacom moet leveren zolang ze dat niet meedelen!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Maar als er maar een paar slots meer vrij zijn is het toch normaal dat ze die vrijhouden voor mensen die duurdere en meer producten willen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
En waarom dat? Dat is pure discriminatie tegen iemand die niets duur wil hebben of kan betalen.
De enige juiste methode is "first come, first served".
De enige juiste methode is "first come, first served".
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Internet Start is niet mogelijk op een FTTH aansluiting als ik me niet vergis.
Zie ook http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_m ... vezel.html
Ik zou direct tekenen eigenlijk om FTTH in huis te halen.
Zie ook http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_m ... vezel.html
Ik zou direct tekenen eigenlijk om FTTH in huis te halen.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Wat zou het volgende zijn? Als een ROP vol zit, iemand met een basic product eraf gooien ten voordele van een nieuwe klant die een hoger product wil?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Het is en blijft onzin van bonusgeile verkopers. Iedereen kan een simpele telefoonlijn krijgen. Iedereen kan een simpele internetverbinding krijgen.hara_mo schreef:Ik was een beetje lastig en zei dat internet start zeker kon gegeven worden , maar blijkbaar wilt belgacom dat niet geven omdat het te goedkoop is voor hun nieuwe investering.
Je moet in het telefoongesprek verwijzen naar de telecomwet, artikel 70, universele dienst: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... ))#LNK0026
Als de verkopers onzin blijven uitkramen, begin je gewoon artikel 70 voor te lezen tot ze zwichten. Desnoods bel je een paar keer opnieuw of plaats je je bestelling via een Proximus-shop en duw je een uitgeprinte versie van de telecomwet, artikel 70 onder de neus van de verkoper.
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 31 keer
De verkoper kan hier weinig tot niets aan veranderen, het bestelprogramma van Proximus laat in gevallen zoals deze de bestelling van een internet start gewoon niet doorgaan.
We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort.
We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Computer says no. [youtube]AJQ3TM-p2QI[/youtube]Medlo schreef:We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort.
Dus nu ook al sjoemelsoftware bij Proximus?
Je kan nog altijd je baas inlichten en een bestelling manueel uitvoeren. Proximus moet de universele dienst zoals beschreven in de wet leveren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Kan men mij eens uitleggen wat het "verschil in technologie is" tussen internet start en Internet comfort? Als internet comfort werkt (BBOX3 & VDSL,...) dan werkt dit toch ook voor Internet start. Welke zever is dit nu weer...We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Misschien eens de post van sirWard lezen? Het gaat hier niet om vdsl, maar ftth en daar heeft Proximus blijkbaar gekozen om geen internet start op uit te brengen. Herinner mij dat KPN in het verleden ook specifieke abonnementen had voor ftth, die totaal anders waren dan hun adsl/vdsl aanbod.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Alle belletjes rinkelen bij mij dat het hier weldegelijk om een FTTH aansluiting gaat. Je moet weten dat er al een tijdje in geïnvesteerd wordt en je zult dus ook meer en meer adressen krijgen met FTTH. Als de TS in een nieuwbouw/nieuwe wijk zit dan is de kans reëel dat er glasvezel ligt en mogelijks geen koper meer.
Op FTTH is Internet Start NIET mogelijk. In situaties waar nu nog koper ligt en glasvezel komt is het duidelijker waarom Internet Start niet mogelijk is op FTTH. De marge is de klein om de kosten te dekken voor aanleg. Althans, dat zegt mijn gezond boerenverstand.
Oh ironie op userbase, dan heb je een glasvezel tot in huis met prachtige latency, snelheden toekomstgericht en geen problemen meer met zones, afstanden, directe paren en retour paren, profielen, dlm,...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Op FTTH is Internet Start NIET mogelijk. In situaties waar nu nog koper ligt en glasvezel komt is het duidelijker waarom Internet Start niet mogelijk is op FTTH. De marge is de klein om de kosten te dekken voor aanleg. Althans, dat zegt mijn gezond boerenverstand.
Oh ironie op userbase, dan heb je een glasvezel tot in huis met prachtige latency, snelheden toekomstgericht en geen problemen meer met zones, afstanden, directe paren en retour paren, profielen, dlm,...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dat zal vooral een louter commerciële keuze zijn, inderdaad. Qua compatibiliteit zou er geen verschil moeten zijn tussen een start of hoger om op het even welke aansluiting.
Maar daar komen we op een in dit topic reeds duidelijk aangehaalde bemerking: we spreken hier niet over de telefoonkabels (waarop die bepaalde wetgeving van toepassing is gezien de historische achtergrond en het feit dat er belastingsgeld mee gemoeid is, Raf), maar over glasvezel blijkbaar. En die wetgeving is hoogstwaarschijnlijk (nog) niet van toepassing op nieuwe netwerken die Proximus heeft aangelegd, nieuwe netwerken die niks meer te maken hebben met het oude met deels belastingsgeld aangelegd telefoonnetwerk.
Begin nu niet met mij hiervoor te bashen, maar het is hier op het forum al eens aangehaald: langs de ene kant zijn er (ook hier) heel veel die een FTTH uitrol willen zien, maar die er dan nog steeds dezelfde formules op willen zien en ook dezelfde contractuele voorwaarden krijgen (de officiële 6 maanden contracten die Proximus nu zelfs niet handhaaft). Dat de investeringskost in zo'n netwerk deels opgevangen wordt met bepaalde commerciële keuzes wordt dan niet aanvaard. Het is een beetje dubbel.
Nu kan ik mij perfect voorstellen dat TS geen directe interesse heeft in FTTH en dus hier niet om vroeg en dus perfect genoegen zou nemen met een internet start over de klassieke lijnen, maar klaarblijkelijk is die keuze voor hem gemaakt in die verkaveling. Dat kan als unfair bestempeld worden, maar er zijn uiteraard niet alleen nadelen van zo'n keuze (wel integendeel). Nu, als ik het goed lees wordt er vooral een internet start in pack met een gsm gewenst. Nu is het toch zo dat tussen een pack start en pack comfort al bij al weinig prijsverschil is, met onbeperkt volume als extra voordeel. De grootste reden waarom ik echter over die prijzen begin: vroeger was het alleszins zo dat bepaalde abonnementen (van 15 EUR en minder) geen korting kregen in pack start maar wel vanaf pack comfort. Destijds was dat een korting van 5 EUR. Als ik de recente reclames goed heb gezien (alleen vluchtig bekeken) bedraagt die korting nu tot 10 EUR per nummer in pack. Misschien zit daar nog een mogelijkheid om toch een voordeel te doen met pack comfort tegenover de prijs van een pack start?
Kleine sidenote: Ik denk dat men anderzijds nogal kritiek zou kunnen hebben moest men op FTTH lijnen beginnen met formules met een beperkt volume. Het gebeurd nu al dikwijls dat er goed gelachen wordt met bepaalde snelheden bij Telenet en in mindere mate over de volumes over 4G netwerken: "Wat ben je met die snelheid als je u volume er in een paar minuten volledig kan doortrekken?"
Natuurlijk kan je dan stellen dat men qua prijssetting een alternatieve formule zou moeten voorzien in de aard van een internet start qua prijs maar met onbeperkt volume, maar dan zou je mensen die (nog) niet met FTTH kunnen verbonden worden meer laten betalen voor onbeperkt internet aangezien zij wel nog een internet start hebben met beperkt volume en dus al meer zouden moeten betalen om onbeperkt volume te krijgen (los van de optie aan 7,5 EUR - dat overigens ook een meerprijs is). Natuurlijk kan je dan net zo goed stellen dat het niet is omdat je een snelle lijn hebt je per definitie veel volume nodig hebt en dus veel gaat surfen/streamen en dus dat je weinig verbruikers niet moet "straffen" omdat ze een snellere lijn hebben. Al is het anderzijds ook zo dat met de komst van allerlei nieuwe services en verbetering van allerhande mediakwaliteit zelf de weinig verbruikers ook steeds dichter bij de limiet (kunnen) komen zelfs met een amper gewijzigd surfgedrag (al is het maar bijvoorbeeld het sporadisch YouTube filmpje dat vroeger in 480p was en nu steeds vaker in 1080p of zelfs hoger). Hoe dan ook blijft het een voornamelijk commerciële keuze, maar op een netwerk dat anders gereguleerd wordt dan het reguliere netwerk en dus die keuzes (meer) toelaat (momenteel).
Dat gezegd zijnde zou ik wel eens willen weten welke snelheden er bij Proximus tegenwoordig over zo'n netwerken kunnen worden gehaald/worden gegeven. Ik zou zelf alleszins weten kiezen, maar da's natuurlijk voor iedereen anders.
Edit: Men was me een beetje voor, dat heb je dan als je zo'n reactie typt op een smartphone.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Maar daar komen we op een in dit topic reeds duidelijk aangehaalde bemerking: we spreken hier niet over de telefoonkabels (waarop die bepaalde wetgeving van toepassing is gezien de historische achtergrond en het feit dat er belastingsgeld mee gemoeid is, Raf), maar over glasvezel blijkbaar. En die wetgeving is hoogstwaarschijnlijk (nog) niet van toepassing op nieuwe netwerken die Proximus heeft aangelegd, nieuwe netwerken die niks meer te maken hebben met het oude met deels belastingsgeld aangelegd telefoonnetwerk.
Begin nu niet met mij hiervoor te bashen, maar het is hier op het forum al eens aangehaald: langs de ene kant zijn er (ook hier) heel veel die een FTTH uitrol willen zien, maar die er dan nog steeds dezelfde formules op willen zien en ook dezelfde contractuele voorwaarden krijgen (de officiële 6 maanden contracten die Proximus nu zelfs niet handhaaft). Dat de investeringskost in zo'n netwerk deels opgevangen wordt met bepaalde commerciële keuzes wordt dan niet aanvaard. Het is een beetje dubbel.
Nu kan ik mij perfect voorstellen dat TS geen directe interesse heeft in FTTH en dus hier niet om vroeg en dus perfect genoegen zou nemen met een internet start over de klassieke lijnen, maar klaarblijkelijk is die keuze voor hem gemaakt in die verkaveling. Dat kan als unfair bestempeld worden, maar er zijn uiteraard niet alleen nadelen van zo'n keuze (wel integendeel). Nu, als ik het goed lees wordt er vooral een internet start in pack met een gsm gewenst. Nu is het toch zo dat tussen een pack start en pack comfort al bij al weinig prijsverschil is, met onbeperkt volume als extra voordeel. De grootste reden waarom ik echter over die prijzen begin: vroeger was het alleszins zo dat bepaalde abonnementen (van 15 EUR en minder) geen korting kregen in pack start maar wel vanaf pack comfort. Destijds was dat een korting van 5 EUR. Als ik de recente reclames goed heb gezien (alleen vluchtig bekeken) bedraagt die korting nu tot 10 EUR per nummer in pack. Misschien zit daar nog een mogelijkheid om toch een voordeel te doen met pack comfort tegenover de prijs van een pack start?
Kleine sidenote: Ik denk dat men anderzijds nogal kritiek zou kunnen hebben moest men op FTTH lijnen beginnen met formules met een beperkt volume. Het gebeurd nu al dikwijls dat er goed gelachen wordt met bepaalde snelheden bij Telenet en in mindere mate over de volumes over 4G netwerken: "Wat ben je met die snelheid als je u volume er in een paar minuten volledig kan doortrekken?"
Natuurlijk kan je dan stellen dat men qua prijssetting een alternatieve formule zou moeten voorzien in de aard van een internet start qua prijs maar met onbeperkt volume, maar dan zou je mensen die (nog) niet met FTTH kunnen verbonden worden meer laten betalen voor onbeperkt internet aangezien zij wel nog een internet start hebben met beperkt volume en dus al meer zouden moeten betalen om onbeperkt volume te krijgen (los van de optie aan 7,5 EUR - dat overigens ook een meerprijs is). Natuurlijk kan je dan net zo goed stellen dat het niet is omdat je een snelle lijn hebt je per definitie veel volume nodig hebt en dus veel gaat surfen/streamen en dus dat je weinig verbruikers niet moet "straffen" omdat ze een snellere lijn hebben. Al is het anderzijds ook zo dat met de komst van allerlei nieuwe services en verbetering van allerhande mediakwaliteit zelf de weinig verbruikers ook steeds dichter bij de limiet (kunnen) komen zelfs met een amper gewijzigd surfgedrag (al is het maar bijvoorbeeld het sporadisch YouTube filmpje dat vroeger in 480p was en nu steeds vaker in 1080p of zelfs hoger). Hoe dan ook blijft het een voornamelijk commerciële keuze, maar op een netwerk dat anders gereguleerd wordt dan het reguliere netwerk en dus die keuzes (meer) toelaat (momenteel).
Dat gezegd zijnde zou ik wel eens willen weten welke snelheden er bij Proximus tegenwoordig over zo'n netwerken kunnen worden gehaald/worden gegeven. Ik zou zelf alleszins weten kiezen, maar da's natuurlijk voor iedereen anders.
Edit: Men was me een beetje voor, dat heb je dan als je zo'n reactie typt op een smartphone.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zo'n uitspraak is intellectueel oneerlijk. Het is wel mogelijk, maar Proximus doet er moeilijk over. Dat is een heel belangrijke nuance.sirWard schreef:Op FTTH is Internet Start NIET mogelijk.
Proximus is universele dienstenleverancier, op elk adres moet dus wettelijk verplicht een basisdienstverlening mogelijk zijn via het vaste Proximus-netwerk.
Trouwens, als volgende quote klopt, bezondigt Proximus zich aan oplichting.
Die technologie is perfect compatibel met lage snelheden of datalimieten.Medlo schreef:We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort
De universele dienstenrichtlijn heeft niets met onderliggende technologie te maken. De wetgeving is technologieneutraal opgesteld. De overheid eist gewoon dat een bepaalde basisdienstverlening voor iedere Belg beschikbaar en betaalbaar is en het BIPT duidt een operator aan die deze dienstverlening moet uitvoeren. Proximus wordt trouwens door het BIPT kostengebaseerd vergoed voor deze verplichte dienstverlening.iRockabizzydilly schreef:we spreken hier niet over de telefoonkabels (waarop die bepaalde wetgeving van toepassing is gezien de historische achtergrond en het feit dat er belastingsgeld mee gemoeid is, Raf), maar over glasvezel blijkbaar. En die wetgeving is hoogstwaarschijnlijk (nog) niet van toepassing op nieuwe netwerken die Proximus heeft aangelegd, nieuwe netwerken die niks meer te maken hebben met het oude met deels belastingsgeld aangelegd telefoonnetwerk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Reactie gewist wegens absoluut geen nood aan lomp taalgebruik in reacties. Dat is hier op het forum namelijk al genoeg aanwezig.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 13 nov 2015, 11:44, in totaal 2 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
iRockabizzydilly, je zuigt maar wat uit je duim. Je bewijst dat je totaal geen kennis van zaken hebt.
De Europese commisie heeft zich over deze kwestie al lang geleden uitgesproken:
In mensentaal: als er glasvezel ligt mag het BIPT niet eisen dat er een parallel kopernetwerk wordt uitgerold, maar moet Proximus een gelijkwaardig product of dienst via glasvezel aanbieden.
De Europese commisie heeft zich over deze kwestie al lang geleden uitgesproken:
bron: http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... tth-uitrol en http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32010H0572Artikel 8 van de NGA-aanbeveling van de Commissie van 20 september 2010: “Waar vezel wordt uitgerold in het toegangsnetwerk op greenfields, mogen de NRI's van de SMP-exploitant geen bijkomende uitrol van een parallel kopernetwerk verlangen om zijn bestaande verplichtingen na te komen, met inbegrip van universeledienstverplichtingen; ze moeten ruimte laten voor de levering van bestaande geregelde producten of diensten door functioneel gelijkwaardige producten of diensten via vezel.”
In mensentaal: als er glasvezel ligt mag het BIPT niet eisen dat er een parallel kopernetwerk wordt uitgerold, maar moet Proximus een gelijkwaardig product of dienst via glasvezel aanbieden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
blijkbaar dus wel een feit...
als je in de (zeldzame voorlopig?) nieuwe verkavelingen beslist de bouwen...en je dus dus moet kiezen welke "nutsvoorzieningen" je wenst;
ga je daar blijkbaar alleen nog tussen coax/gas/fiber kunnen kiezen;
op fiber kunnen/willen ze alleen nog maar abbo's kwijt van 53,95 euro en daar past er geen "budget/start" internet meer in... ook ben je verplicht televisie of vaste telefoon te nemen ook al heb je misschien geen nood aan televisie/vaste telefoon
connectiekost is 59euro...geen idee of glasvezel tot aan de "deur" hierin zit
http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_m ... vezel.html
en "voorlopig" hebben deze fiber aansluitingen dezelfde prijs als hun "koperen" versie... dus die 50+ euro is een "promo"
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij een gratis Volume Pack van 20 GB activeert via MyProximus
dus als ie geen koperpaar in huis heeft of niet beschikbaar in de verkaveling... best dus "coax" nemen en basic internet van telenet aan 26 euro nemen?
er is dus nog een "alternatief" ...einde discussie met ombudsdienst... er is geen sprake van een "monopolie" (er is geen wetgeving tegen duopolies...en was mobistar niet onlangs met een 4G toestel op de markt gekomen?)
als je in de (zeldzame voorlopig?) nieuwe verkavelingen beslist de bouwen...en je dus dus moet kiezen welke "nutsvoorzieningen" je wenst;
ga je daar blijkbaar alleen nog tussen coax/gas/fiber kunnen kiezen;
op fiber kunnen/willen ze alleen nog maar abbo's kwijt van 53,95 euro en daar past er geen "budget/start" internet meer in... ook ben je verplicht televisie of vaste telefoon te nemen ook al heb je misschien geen nood aan televisie/vaste telefoon
connectiekost is 59euro...geen idee of glasvezel tot aan de "deur" hierin zit
http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_m ... vezel.html
en "voorlopig" hebben deze fiber aansluitingen dezelfde prijs als hun "koperen" versie... dus die 50+ euro is een "promo"
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij een gratis Volume Pack van 20 GB activeert via MyProximus
dus als ie geen koperpaar in huis heeft of niet beschikbaar in de verkaveling... best dus "coax" nemen en basic internet van telenet aan 26 euro nemen?
er is dus nog een "alternatief" ...einde discussie met ombudsdienst... er is geen sprake van een "monopolie" (er is geen wetgeving tegen duopolies...en was mobistar niet onlangs met een 4G toestel op de markt gekomen?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Kan je ftth aanvragen als er glas ligt in je straat maar je geen nieuwbouw hebt?
Straat is 2 jaar geleden heraangelegd en wij zijn aan het renoveren. Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
Straat is 2 jaar geleden heraangelegd en wij zijn aan het renoveren. Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Zorg dat ze groot genoeg is voor beide?
In het huidige provider klimaat lijkt het me geen slecht idee om zoveel mogelijk opties beschikbaar te hebben of op zen minst de mogelijkheid te voorzien om eenvoudig opties bij te creëren.
In het huidige provider klimaat lijkt het me geen slecht idee om zoveel mogelijk opties beschikbaar te hebben of op zen minst de mogelijkheid te voorzien om eenvoudig opties bij te creëren.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Smarttube plaatsen!MClaeys schreef:Kan je ftth aanvragen als er glas ligt in je straat maar je geen nieuwbouw hebt?
Straat is 2 jaar geleden heraangelegd en wij zijn aan het renoveren. Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
http://eshop.cebeo.be/artpdf/400/Smarttube-NL.pdf
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Er wordt voorlopig alleen glas aangesloten bij nieuwbouwprojecten. Postcodecheck via http://proximus.be/glasvezelMClaeys schreef:Kan je ftth aanvragen als er glas ligt in je straat maar je geen nieuwbouw hebt?
Zoals Ken zegt, een smarttube steken, dat is een gewone koperen invoerkabel + lege duct voor glasvezel.MClaeys schreef:Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
Meer informatie op http://proximus.be/bouwen > Info voor architecten > Aansluiting van eengezinswoningen (.pdf)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Zijn er eigenlijk al residentiele lijnen opgelevert met FTTH op bepaalde plekken? Of lacht proximus eens goed en instaleert VDSL? Ik gok het laatste aangezien dat ze geen hogere snelheden bieden over glas, zo op het eerste zicht.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kletst uit je nek, AndRo
Natuurlijk wordt er al glasvezel geactiveerd en is het in gebruik!! Zo kan je op glasvezel bvb tot 4 decoders aansluiten ipv 3, en zijn de snelheden vrijwel gegarandeerd tot 100 Mbps (er zijn natuurlijk nooit echte garanties, het blijft een residentiele lijn). 't Is niet omdat er glasvezel binnenkomt in je huis, dat je opeens Gbps-snelheden moet verwachten.
Natuurlijk wordt er al glasvezel geactiveerd en is het in gebruik!! Zo kan je op glasvezel bvb tot 4 decoders aansluiten ipv 3, en zijn de snelheden vrijwel gegarandeerd tot 100 Mbps (er zijn natuurlijk nooit echte garanties, het blijft een residentiele lijn). 't Is niet omdat er glasvezel binnenkomt in je huis, dat je opeens Gbps-snelheden moet verwachten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ftth, is dan toch wel degelijk fiber to the home he, waar de last mile niet meer met koperpaar afgewerkt wordt?
Laat ons hopen dat dit dan toch wel stevigere fiber is dan die dunne draadjes die ik gewoon ben, of dat gaat nog wat geven bij de leken: fibers kapot omdat ze te ruw behandeld zijn, te nauw opgerold waardoor het licht de bocht niet meer kan maken, stof in de connectors waardoor de fiber slecht begint te werken, ...
Verder vind ik het raar dat Belgacom geen internet start op hun fiber zou toelaten.
Als de kablering er toch al ligt, kost het hun nog veel meer geld om geen abonnee te hebben, dan om eentje te hebben die slechts een goedkoop abbo pakt.
Als de kablering er nog niet ligt, lijkt ftth mij alleszins een goeie reden om effe een comfort install te nemen, ook al zeg je die daarna direct op (mogelijk kan Belgacom wel moeilijk doen ivm de 6 maand minimum bij ftth, maar zelfs dan...). En dan ns zien of hun systeem zou weigeren een internet start abbo toe te laten op een fiber die daar ongebruikt ligt
[ Post made via mobile device ]
Laat ons hopen dat dit dan toch wel stevigere fiber is dan die dunne draadjes die ik gewoon ben, of dat gaat nog wat geven bij de leken: fibers kapot omdat ze te ruw behandeld zijn, te nauw opgerold waardoor het licht de bocht niet meer kan maken, stof in de connectors waardoor de fiber slecht begint te werken, ...
Verder vind ik het raar dat Belgacom geen internet start op hun fiber zou toelaten.
Als de kablering er toch al ligt, kost het hun nog veel meer geld om geen abonnee te hebben, dan om eentje te hebben die slechts een goedkoop abbo pakt.
Als de kablering er nog niet ligt, lijkt ftth mij alleszins een goeie reden om effe een comfort install te nemen, ook al zeg je die daarna direct op (mogelijk kan Belgacom wel moeilijk doen ivm de 6 maand minimum bij ftth, maar zelfs dan...). En dan ns zien of hun systeem zou weigeren een internet start abbo toe te laten op een fiber die daar ongebruikt ligt
[ Post made via mobile device ]
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als je perse koper wil, vraag dan een ADSL-lijn aan bij Scarlet aan 25 euro per maand, voor 50 euro activatie. Die bieden voor zover ik weet immers geen FTTH aan, dus die MOETEN dan wel die koperkabel trekken, ook al scheuren ze er hun broek aan. Na een tijdje bel je dan naar de Scarlet-klantendienst om te vragen of een VDSL2-upgrade mogelijk is. Indien ja: inhaken en naar Proximus bellen voor uw Internet Start. Maar het heeft inderdaad een hoog "First world problems"-gehalte om op dit forum te klagen dat je geen glasvezel wil.
Ik was onlangs bij een organisatie waar ze zo paranoïde zijn dat ze alle nieuwe glasvezelkabels eerst in een glasvezelkabelmicroscoop steken, waarmee ze dan meerdere geautomatiseerde tests doen om te bepalen of ie proper genoeg is om in productie te gebruiken. Dit proces duurt maar enkele seconden, maar is toch zeer tijdrovend aangezien je steeds met die stopseltjes aan het prutsen bent, de kabel moet schoonmaken indien te vuil, en daarna opnieuw verifiëren met het toestel. Kijk eens in de pocket guide van het toestel als je het proces wil zien. Daar schrijven ze dan ook niet zomaar dat je ze in principe allemaal moet inspecteren alvorens ze te gebruiken, ook al veegt 99% van het IT-wereldje daar z'n kloten aan.
Het toestel kost dan ook al snel enkele duizenden euro's, maar het is z'n geld eigenlijk waard als je weet dat je de meeste contaminaties niet eens kan zien met het blote oog, omdat je bijvoorbeeld per ongeluk met het uiteinde tegen je huid bent geweest. Dat is dus al genoeg om die connector onbruikbaar te maken...
Als je het hebt over "patchfibers" voor in uw rack (dus pakweg niet langer dan 20 meter), dan wil je niet weten hoeveel er al vuil zijn ondanks splinternieuw uit de doos.ITnetadmin schreef:fibers kapot omdat ze te ruw behandeld zijn, te nauw opgerold waardoor het licht de bocht niet meer kan maken, stof in de connectors waardoor de fiber slecht begint te werken, ...
Ik was onlangs bij een organisatie waar ze zo paranoïde zijn dat ze alle nieuwe glasvezelkabels eerst in een glasvezelkabelmicroscoop steken, waarmee ze dan meerdere geautomatiseerde tests doen om te bepalen of ie proper genoeg is om in productie te gebruiken. Dit proces duurt maar enkele seconden, maar is toch zeer tijdrovend aangezien je steeds met die stopseltjes aan het prutsen bent, de kabel moet schoonmaken indien te vuil, en daarna opnieuw verifiëren met het toestel. Kijk eens in de pocket guide van het toestel als je het proces wil zien. Daar schrijven ze dan ook niet zomaar dat je ze in principe allemaal moet inspecteren alvorens ze te gebruiken, ook al veegt 99% van het IT-wereldje daar z'n kloten aan.
Het toestel kost dan ook al snel enkele duizenden euro's, maar het is z'n geld eigenlijk waard als je weet dat je de meeste contaminaties niet eens kan zien met het blote oog, omdat je bijvoorbeeld per ongeluk met het uiteinde tegen je huid bent geweest. Dat is dus al genoeg om die connector onbruikbaar te maken...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik was daar niet echt van op de hoogte. My bad.Wel mooi dat ze er op zijn minst al mee bezig zijn.Lord Utopia schreef:Je kletst uit je nek, AndRo
Natuurlijk wordt er al glasvezel geactiveerd en is het in gebruik!! Zo kan je op glasvezel bvb tot 4 decoders aansluiten ipv 3, en zijn de snelheden vrijwel gegarandeerd tot 100 Mbps (er zijn natuurlijk nooit echte garanties, het blijft een residentiele lijn). 't Is niet omdat er glasvezel binnenkomt in je huis, dat je opeens Gbps-snelheden moet verwachten.
Ik vind het wel vreemd dat ze daar niet echt scheutig over zijn met informatie. Wat houdt hun tegen van 300Mbps unl. tripple play aan te bieden in nieuwe wijken tegen TN prijs -5 euro. Dan komen de klanten wel binnen.
Daarnaast steken ze toch meestal een smarttube, waar nog koper inzit. Op die manier kunnen ze nog altijd alternatieve ISP's toelaten zodat er minder druk is om ook die fiber die Px legt open te stellen voor andere ISP's.
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ombudsdienst heeft mijn klacht geaccepteert op 13-11-2015
Nu wachten tot Belgacom een antwoord geeft aan de ombudsdienst waarom belgacom internet start weigert.
Belgacom moet binnen 1 maand antwoorden.
Nu wachten tot Belgacom een antwoord geeft aan de ombudsdienst waarom belgacom internet start weigert.
Belgacom moet binnen 1 maand antwoorden.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
belgacom bestaat nie meer het is proximus.
Proximus zal hetzelfde antwoorden zoals er hier al vele keren is gezegd.
Ik zeg het al zolang de mensen willen allemaal ne mercedes liefst mercedes amg maar willen wel maar voor 2cv betalen.
Proximus zal hetzelfde antwoorden zoals er hier al vele keren is gezegd.
Ik zeg het al zolang de mensen willen allemaal ne mercedes liefst mercedes amg maar willen wel maar voor 2cv betalen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
PX is een te logge mastodont en begint pas te reageren vanaf het moment dat een instantie zoals de ombudsman een dossier heeft aangemaakt. Dit is mijn ervaring met meerdere klachten, verspreid over jaren, en geuit door vrienden of familieleden...hara_mo schreef:Ombudsdienst heeft mijn klacht geaccepteert op 13-11-2015
Nu wachten tot Belgacom een antwoord geeft aan de ombudsdienst waarom belgacom internet start weigert.
Belgacom moet binnen 1 maand antwoorden.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Kan TS a.u.b. eens een update plaatsen met het antwoord van Proximus op de vraag van ombudsman ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro