De mensen die nog Windows 7 of Windows 8.1 draaien, zijn die pop-ups die je aanmanen om Windows 10 te installeren waarschijnlijk spuugzat.
Dankzij het GWX Control Panel kan je aan deze popup permanent een einde maken. Het programma kijkt ook na of het installatiebestand met Windows 10 van een slordige 2,5GB reeds op je schijf staat, zodat je dit kan verwijderen indien je plaats nodig hebt. Het voorkomt ook dat Windows Update stiekem Windows 10 bestanden begint te downloaden, of zelfs de upgrade in gang zet zonder dat je dit wil.
Men zegge het voort.
Windows 10 upgrade blokkeren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
uitschakelen van automatische updates lijkt mij tevens voldoende om met rust te worden gelaten
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Op je eigen PC kan je het inderdaad zo doen, als je het tenminste een half jaar geleden zo al deed. Als de pop-up er al is ben je te laat...
Daarbij lijkt het mij verstandiger om op PC's van familie en kennissen de automatische updates ingeschakeld te laten, tenzij jij elk weekend overal rondgaat om beveiligingsupdates te gaan installeren? 't Is vooral voor de PC's van die mensen dat dit tooltje handig is. Een paar keer klikken en je moet er niet meer naar omkijken...
Daarbij lijkt het mij verstandiger om op PC's van familie en kennissen de automatische updates ingeschakeld te laten, tenzij jij elk weekend overal rondgaat om beveiligingsupdates te gaan installeren? 't Is vooral voor de PC's van die mensen dat dit tooltje handig is. Een paar keer klikken en je moet er niet meer naar omkijken...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
kb3035583 verwijderen indien geinstalleerd en dan verborgen zetten in de update list ? Zo heb ik het toch gedaan
https://support.microsoft.com/nl-be/kb/3035583
https://support.microsoft.com/nl-be/kb/3035583
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Onlangs een computer gehad met boekhoudsoftware er op (erg duur in aankoop en voor de installatie ervan was het ook iets van een 125 euro per uur -- halve dag werk).
Plots telefoon dat het login scherm een blauwe achtergrond had.. Ik kon het dus al raden
Merci voor de tip, al kan je idd ook de update verbergen of automatische updates uitschaken (en ze dan wel manueel doen, uiteraard).
Plots telefoon dat het login scherm een blauwe achtergrond had.. Ik kon het dus al raden
Merci voor de tip, al kan je idd ook de update verbergen of automatische updates uitschaken (en ze dan wel manueel doen, uiteraard).
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
In het begin werkt dat goed, maar ze zijn zo sluw geweest om een nieuwe versie van deze update (met hetzelfde nummertje!) uit te brengen, waardoor deze zichzelf terug zichtbaar maakt én zichzelf aanvinkt omdat het ineens zogezegd een belangrijke update is. Dat kat- en muisspelletje ben ik dus beu, en dit werkt beter dan updates verbergen. Vergeet maar alles wat je weet over Windows Update, want ze zijn het in sneltempo zodanig aan het omgooien dat het eigenlijk niet netjes meer is.Dettie schreef:kb3035583 verwijderen indien geinstalleerd en dan verborgen zetten in de update list ? Zo heb ik het toch gedaan
Er zijn buiten deze KB trouwens nog 6 andere die de fundering leggen om Win10 te kunnen installeren...
http://www.addictivetips.com/windows-ti ... ing-again/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb dat vervelend icoon anders aangepakt. Ik dacht, laten we de linux manier toepassen:
chmod -x
Dus ik heb de ownership van die gwx binary afgenomen en op mijzelf als user gezet, en dan de permissies uitgezet, zodat niks nog deze binary kan uitvoeren.
Wel het irritant icoon is weg. Ik had eerst geprobeerd de KB package er af te gooien, maar bij de volgende update was hij er weer ....
Maar goed dat er nu een kant en klaar programma dus voor is.
chmod -x
Dus ik heb de ownership van die gwx binary afgenomen en op mijzelf als user gezet, en dan de permissies uitgezet, zodat niks nog deze binary kan uitvoeren.
Wel het irritant icoon is weg. Ik had eerst geprobeerd de KB package er af te gooien, maar bij de volgende update was hij er weer ....
Maar goed dat er nu een kant en klaar programma dus voor is.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
update naar windows 10 voorkomen, telemetrie uitschakelen enz. zie
https://voat.co/v/technology/comments/459263/new
opgelet, niet zomaar ondoordacht het script uitvoeren.
https://voat.co/v/technology/comments/459263/new
opgelet, niet zomaar ondoordacht het script uitvoeren.
so, a chicken is not a sparrow