Yelo Play : waarom ik dit een teleurstelling vind

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Hallo,

We zijn tijdens de zomermaanden ingegaan op het aanbod van Telenet om Yelo Play 2 maanden gratis uit te testen en ik moet zeggen dat dit op het eerste zicht een toegevoegde waarde was. In een huishouden met kinderen en slechts één TV is het inderdaad handig om programma's tot één week terug ook op de tablet te kunnen bekijken. Het "gevecht" om de afstandsbediening is verminderd.

Het is echter niet al goud dat blinkt. Ik zat gisteren op de bank met de tablet en wou de aflevering van vorige week van "Bevergem" bekijken. Pech, want na één week was de vorige aflevering er net af. Geen probleem dacht ik, want ik maak ook wekelijks een opname met de digicorder, maar toen ik die wou bekijken met de tablet kreeg ik de melding dat dit enkel op TV kan.

In weze is de Telenet digicorder directe concurrentie voor Telenet's eigen Play service. Ik snap natuurlijk wel dat ze Play zoveel mogelijk willen bevoordelen omdat ze dan maandelijks 10 € meer abonnementsgeld kunnen vragen, maar...

Telenet, die 10 € heb je sowieso al van mij, maak het dan alstublieft mogelijk om mijn eigen digicorder-opnames ook langer dan één week na uitzending op tablet te kunnen bekijken!

Mvg,

Philip
Laatst gewijzigd door TiTanium op 29 okt 2015, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden aan de crew.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Flippi schreef:Telenet, die 10 € heb je sowieso al van mij, maak het dan alstublieft mogelijk om mijn eigen digicorder-opnames ook langer dan één week na uitzending op tablet te kunnen bekijken!
Voor zover ik weet is dit een rechten issue... en kan TN er weinig aan doen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Flippi schreef:Ik zat gisteren op de bank met de tablet en wou de aflevering van vorige week van "Bevergem" bekijken.
Dan surfte je toch gewoon naar http://www.canvas.be/video/bevergem/bevergem/vierwerk

Hoog tijd om je Telenet-bril eens af te zetten.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Al dat interactief gedoe is beperkt mogelijk voor sommige zenders. Het heeft vooral te maken wat de tv producent zelf wil aanvangen met zijn producten. Dat is niet alleen voor telenet het geval, maar voor alle providers van interactieve tv.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

waar is de goede oude tijd van de video of dvd recorder
kan je iets opnemen en bekijken aan zee
;)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
Flippi schreef:Telenet, die 10 € heb je sowieso al van mij, maak het dan alstublieft mogelijk om mijn eigen digicorder-opnames ook langer dan één week na uitzending op tablet te kunnen bekijken!
Voor zover ik weet is dit een rechten issue... en kan TN er weinig aan doen.

Dat rechten gezeik is echt een ramp.
Maar je zou denken dat als ze het via hun play service kunnen streamen, ze de opname van knak hetzelfde programma ook via de digicorder mogen streamen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Dat rechten gezeik is echt een ramp.
Inderdaad... en de markt maakt zichzelf ermee kapot.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Ik blijf het zeggen : play is te duur voor wat het is minder kanalen als het plus pakket, ongeveer dezelfde prijs en de films op aanvraag stellen ook niet veel voor, liever terug boeketten introduceren zodat de klanten kunnen kiezen voor welke kanalen ze willen betalen en niet iets in hun strot geduwd krijgen door telenet, in mijn specifiek geval als een gezin zonder kinderen heb ik geen behoefte aan al die kinderzenders en met de omschakeling verlies ik syfy, amc, 13th street enz... Vooruitgang is mijn geval achteruitgang en mocht Belgacom een beter netwerk hebben was ik al lang terug geswitcht :evil:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

bruma schreef:waar is de goede oude tijd van de video of dvd recorder
kan je iets opnemen en bekijken aan zee
;)
Overstappen op satelliet ontvangst. USB stick in de ontvanger en je neemt de stick om het even waar mee naartoe.
Trouwens die uitleg dat het een rechten kwestie is, is praat voor de vaak. Met een sat ontvanger zijn opnames perfect mogelijk op harde schijf of geheugen stick. En je kan de opnames ook nog eens in de originele kwaliteit gaan converteren om op dvd te branden. Dus met rechten heeft dit totaal niks te maken. Want dan zou je ook niet mogen of kunnen opnemen met een sat ontvanger en de opnames naar believen gebruiken.
@Booker: syfy, 13th street... allemaal via sat te ontvangen. Meerdere versies zelfs. Al dan niet gratis.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

booker schreef:en mocht Belgacom een beter netwerk hebben was ik al lang terug geswitcht :evil:
Ondertussen is de naam van Belgacom in Proximus veranderd en is er de afgelopen 5 jaar met technologieën als glasvezel en VDSL2 Vectoring heel wat vooruitgang geboekt. Je checkt dus best regelmatig of hun netwerk op jouw adres voor Internet Overal Maxi aanvaardbare minimumsnelheden kan bieden: http://proximus.be/internetsnelheid
fernand
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

booker schreef: mocht Belgacom een beter netwerk hebben was ik al lang terug geswitcht
Of mischien Mobistar nemen als hun prijzen goed liggen.
Vermits ook Europa nog zijn fiat moet geven, wordt de lancering wellicht naar volgend jaar getild. Zo mist Mobistar de belangrijke eindejaarsperiode.
Trein der traagheid
http://m.tijd.be/9688929.art
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

ITnetadmin schreef:
r2504 schreef:
Flippi schreef:Telenet, die 10 € heb je sowieso al van mij, maak het dan alstublieft mogelijk om mijn eigen digicorder-opnames ook langer dan één week na uitzending op tablet te kunnen bekijken!
Voor zover ik weet is dit een rechten issue... en kan TN er weinig aan doen.

Dat rechten gezeik is echt een ramp.
Maar je zou denken dat als ze het via hun play service kunnen streamen, ze de opname van knak hetzelfde programma ook via de digicorder mogen streamen?
Inderdaad, dat is het hem net. Streamen via Play mag wel, maar van mijn eigen digicorder niet omwille van de rechten die Telenet niet zou hebben. Komaan zeg. :bang:
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Bij mijn weten staat iedere maand op mijn factuur dat ik rechten betaal. Dus we betalen ook wanneer we niet kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Hebben ze het nu ook in 't geniep onmogelijk gemaakt om de opgenomen programma's van VIER te kunnen bekijken via tablet of smartphone?
Iemand die dit kan bevestigen? Mij lukt het alvast niet meer om opnames van VIER te bekijken via de Android-app, nochtans had ik hier vroeger geen problemen mee.
Op https://www2.telenet.be/nl/basic-channels/ staat VIER nochtans steeds in het overzicht van zenders waarvan de opnames via Yelo TV te bekijken zijn.
Ik heb hierover trouwens via Telenet geen communicatie zien passeren...
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Hier lukken opnames van Vier bekijken wel. Test op iOS app.
Bug in de Android versie? Hier geen Android om te testen.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

fernand schreef:
booker schreef: mocht Belgacom een beter netwerk hebben was ik al lang terug geswitcht
Of mischien Mobistar nemen als hun prijzen goed liggen.
Vermits ook Europa nog zijn fiat moet geven, wordt de lancering wellicht naar volgend jaar getild. Zo mist Mobistar de belangrijke eindejaarsperiode.
Trein der traagheid
http://m.tijd.be/9688929.art
Dat wordt dan nog een vol jaar gratis testen! :banana:
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Kenniey schreef:Hier lukken opnames van Vier bekijken wel. Test op iOS app.
Bug in de Android versie? Hier geen Android om te testen.
Zijn het opnames die ouder zijn dan één week? Recente opnames (niet ouder dan één week) kan ik wel bekijken, maar ik veronderstel dat die dan gestreamed worden via het Telenet-netwerk en niet rechtstreeks van de Digicorder komen.
Ik heb nog oude opnames uit oktober 2015 van "De Rechtbank" en die zijn niet te bekijken via mijn Android tablet. Nochtans heb ik daar in het verleden wel al episodes van bekeken via mijn tablet.
Als je dit nog eens zou kunnen verduidelijken...
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Het kan misschien wel te maken hebben met rechten of niet?
Mij stoort het enorm dat je enkel via een Telenet verbinding Yelo tv kan bekijken.
Rechten of niet, dat ik nu kijk via Telenet of via eender welke andere provider, auteursrechten betaal ik toch maandelijks.
Ik snap de logica niet!
Het is gemakkelijk je te verbergen achter "auteursrechten".

Is dit overal zo?
Heeft Proximus dezelfde werkwijze?
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Flippi schreef: Als je dit nog eens zou kunnen verduidelijken...
Net nog eens getest en ik kom niet verder dan 2 maanden. Alles jonger kan je op de app zonder problemen bekijken.
Alles ouder geeft aan enkel kijken op digicorder.
Edit: tipo
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Juist nog een yelo play gebruikt op smartphone, wel vreemde vaststellingen:
Enkele actueke yitzendingen bekeken, zonder probleem, enkel dat de TV gids fox niet correct was :(

Daarna een opgenomen uitzending moonshinets bekeken zonder probleem, netwerksnelheidsmeting op android boven de 1,5Mbs let pieken tot 5,1Mbs

Daarna een poging gewaagd om de opgenomen film apollo 18 en een opgenomen uitzending van telefact te bekijken, sneheid van maar 25-46Kbps en uitzendingen starten niet eens :(

Direct TV of moonshiners opnieuw geprobeerd, zonder problemen

Zijn ze ermee aan t rammelen bij TN?


Sent from my D6000 using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”