jrh schreef:Ik heb al even een high upload 15/10 profiel bij EDPnet.
Op mijn backup lijntje vandaag een BB3 aangesloten ipv een BB2 waardoor ik plots het volgende verkregen heb:
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. De resultaten van de Proximus lijntest (die jij hier citeert) worden niet beïnvloed door de modem. Dit zijn gewoon de max. snelheden die je kan
verwachten op een bepaalde locatie.
Hoe kan het plaatsen van een b-box3 deze resultaten "plots" veranderen?
jrh schreef:Ik stel me dus de vraag of ik niet beter afstap van mijn VDSLHU en een VDSL "normaal" neem.
Ja natuurlijk, hoe vlugger hoe beter voor jou. Je had dit al kunnen doen sinds het begin van dit jaar (roll-out van nieuwe snelheden sedert
maart 2015).
Bij een wijziging van een "VDSLHU" naar een VDSL "normaal" zal je
altijd een hogere download hebben dan wat je nu hebt (15 mbps), zonder inleveren van je upload (10 mbps).
Of je nu in zone 1 zit of in zone 2, met of zonder vectoring
PS. EDPNet geeft dit zelfs als advies op hun
website:
Het High Upload profiel heeft een maximale uploadsnelheid van 10 Mbps, en een maximale downloadsnelheid van 16,5 Mbps. Heeft u reeds een verbinding met een uploadsnelheid van 10 Mbps dan heeft het geen nut te kiezen voor een High Upload profiel.
Roygenz schreef:In uw geval zou ik zeker niet twijfelen & overstappen op een "normale" vdsl, maar dus wel op vectoring
Gezien er (nog) geen vectoring is op de upload, heeft vectoring hier niets mee te zien.
Bij een overstap van "VDSLHU" naar VDSL "normaal" zal je
altijd een hogere download krijgen, met of zonder vectoring!