In de woonkamer staat een tv met proximus tv (decoder bakje).
Ik zou graag ook andere toestelen, die bij de tv staan, via een kabel een netwerk connectie geven.
Nu is er aan de tv slechts 1 stopcontact waaruit een netwerkkabel komt en deze is momenteel al ingebruik door de proximus tv.
Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn om een bbox 2 in bridge mode te plaatsen waardoor tv en internet over een en dezelfde kabel zou kunnen gaan, klopt dit ?
In dat geval dacht ik eraan om in switch bij de tv te plaatsen en dan kan ik mooi alles vertakken naar alle toetselen inclusief de proximus tv.
Zou dit alles ook in één gigabit netwerk kunnen draaien (d.m.v. een gigabit switch aan de tv) ?
bbox 2 - tv en internet over 1 kabel + gigabit netwerk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Bbox2 kan je in routed modus zetten. Alleen loont het hier (afhankelijk of er nog iets anders aan de bbox hangt dat gigabit mag zijn) om een bbox3 te vragen aan proximus. Gewoon een keer bellen en zeggen dat je wifi er van niet vlot werkt (pre 21e eeuw wifi btw) of dat er iets niet werkt en je kan een nieuwe gaan halen.
De bbox3 staat standaard in routed modus, dus daar hoef je dan niets meer aan aan te passen. En dan heb je en gigabit en betere wifi op 2.4GHz en ook 5GHz.
Als switch kan je best eens kijken naar eentje die niet al te veel verbruikt. Ik heb hier een 5 poorts TP-Link gigabit geval liggen dat nog geen 1 watt uit het stopcontact trekt. Voor iets dat 24/7 aanstaat kan dat tellen over de jaren heen.
De bbox3 staat standaard in routed modus, dus daar hoef je dan niets meer aan aan te passen. En dan heb je en gigabit en betere wifi op 2.4GHz en ook 5GHz.
Als switch kan je best eens kijken naar eentje die niet al te veel verbruikt. Ik heb hier een 5 poorts TP-Link gigabit geval liggen dat nog geen 1 watt uit het stopcontact trekt. Voor iets dat 24/7 aanstaat kan dat tellen over de jaren heen.