Overschakelen Proximus naar telenet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De uitgang van de TN modem is ook gewoon een "analoge telefoonlijn"... dus aansluiten is geen probleem.
Het enige probleem is inderdaad dat je modem spanning nodig heeft (en deze niet van de centrale krijgt zoals bij BGC).
Vroeger kon je een speciale modem (met batterij dus) bekomen van TN... al dacht ik dat ze dit ondertussen niet meer doen (en je dus best zelf een kleine UPS neemt).
Het enige probleem is inderdaad dat je modem spanning nodig heeft (en deze niet van de centrale krijgt zoals bij BGC).
Vroeger kon je een speciale modem (met batterij dus) bekomen van TN... al dacht ik dat ze dit ondertussen niet meer doen (en je dus best zelf een kleine UPS neemt).
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ze doen dat nog steeds en ze factureren 174 euro en geven slechts 6 maanden garantie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... tery-pack/
Ik kan me voorstellen dat je een batterij met 2 uur autonomie ergens anders veel goedkoper en met de wettelijke garantie van 2 jaar kan vinden.
Ik kan me voorstellen dat je een batterij met 2 uur autonomie ergens anders veel goedkoper en met de wettelijke garantie van 2 jaar kan vinden.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Misschien richt Telenet zich met dit ModemBatteryPack meer op B2B en daar is 2 jaar garantie niet van toepassing, omdat het een wet voor bescherming van de consument is .
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Dus als ik het goed begrijp,ik heb nu twee uitgangen achter op mijn modem van telenet voor een toestel , een uitgang kan ik dus gebruiken voor het signaal van Belgacom op aan te sluiten, of ben ik verkeerd, nog eens graag uw antwoord
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Deel van't meubilair
Ik denk dat er wat verwarring is... de twee poorten op de TN modem zijn enkel en alléén UITGANGEN.
Afhankelijk van hoeveel lijnen je hebt bij TN zal één of twee poorten ook daadwerkelijk werken.
Maar wil je zowel BGC als TN telefonie... misschien moet je eens terug uitleggen wat je wil.
Afhankelijk van hoeveel lijnen je hebt bij TN zal één of twee poorten ook daadwerkelijk werken.
Maar wil je zowel BGC als TN telefonie... misschien moet je eens terug uitleggen wat je wil.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Buiten de batterij zetten ze ook een doorlus op je NIU, anders gaat die geen signaal doorgeven aan de modem zonder stroomraf1 schreef:Ze doen dat nog steeds en ze factureren 174 euro en geven slechts 6 maanden garantie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... tery-pack/
[ Post made via mobile device ]
-
- Deel van't meubilair
Lust de NIU niet standaard de eerste poort door bij gebrek aan stroom ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik denk dat een kleine ups goedkoper is en misschien zelfs lang autonomie geeft, zo weet ik het bij bepaalde mensen draaien. Maar dan nog het blijft beperkt, want veel apparatuur verder in het netwerk heeft amper / geen noodstroom leert de ondervinding. Dat is / was bij Proximus beter geregeld.
-
- Deel van't meubilair
Proximus zorgt ook enkel en alléén voor spanning op je lijn... de andere apparatuur is bij Proximus evenzeer een probleem dan TN.
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Ik denk dat ik het gevonden heb, ik de twee binnenkomende draadden rood en groen los gekoppeld, daar had ik signaal op van Belgacom, en toen heb ik het signaal van telenet op die kast gezet , en vandaar vertrekken nog 2 telefoon toestellen, en het alarm, dus ik denk dat het zo goed is, maar helemaal niet zeker, graag nog uw advies
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Deel van't meubilair
Je hebt gewoon al je lijnen verstoken van BGC naar TN... da's inderdaad de correcte en enige methode.