gebruik wifi bridge - bbox3

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
reynkust
Starter
Starter

Ben van plan om prox tv te instaleren. Heb bbox3. Hoe kan ikzien of mijn wifi signaal sterk genoeg is op de plaats waar mijn TV staat. De wifi bridge versterkt immers het signaal niet denk ik. Kan ik dit testen met een app op een smartphone, of mijn laptop gebruiken (testen van signaal van bbox3 op plaats waar decoder komt).

Iemand ervaring met wifi bridge van belgacom (anders nutteloze aankoop indien geen voldoende resultaat).
BBox3 werkt op 5 GHZ band denkik voor TV,,????

Welk is de beste manier????
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

gebruik al een jaar PX wifi-bridge voor mijn werk PC aan de zuidkant van gebouw. Bbox3 staat aan de noordkant...
Misschien "wifi analyser" installeren?
Bijlagen
Schermafdruk.png
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
reynkust
Starter
Starter

Hoe groot is de afstand die u overbrugd van noord naar zuid , en zijn er veel muren tussen??
Dank voor uw antwoord
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je lokale situatie kan je nooit vergelijken met die van op een ander, materiaal van de muren enz.... spelen een rol.
Misschien kan je beter eens proberen in het PX center te overleggen of je de wifi bridge mag terug binnenbrengen als ze bij u niet goed werken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

reynkust schreef:Hoe groot is de afstand die u overbrugd van noord naar zuid , en zijn er veel muren tussen??
Dank voor uw antwoord
ongeveer 10m en 2 muren ertussen (appartementsgebouw)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

je kan desgevallend een tweede bridge tussenin plaatsen, die dan als repeater fungeert
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt aandelen bij PX zeker, :-D
Inderdaad ook nog een goede oplossing.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Installeer 'Wifi Analyzer' (op android), gebruik wireless diagnostics op OS x of gebruik een windows alternatief. Zoek het 5GHz signaal van je bbox3. Ga naar de plek waarop je je wifi bridge wil zetten. De signaalsterkte zegt veel over de verbinding.

Alles hoger dan -80dBm is zeker werkbaar. Denk er ook aan dat de wifi bridge 4x4 MiMo gebruikt met de bbox. Wat er op neer komt dat het 4 keer* (+-) de snelheid zal geven dan een smartphone op 5GHz op die plek. De antennesetup van de bridge is net wat beter dan een smartphone dus het kan perfect meer als 4 keer zoveel zijn.

Ik gebruik al een tijd de bridge als 5 GHz AP om op het bovenste verdiep thuis hoge snelheden over wifi te kunnen bieden voor laptops en gsm's. 2.4GHz dekking is er nog een beetje van beneden uit (voor oude apparatuur die geen 5GHz doet).
De hardware in de bridge is vrij goed, quantenna, spul (net als de 5GHz stack in de bbox3). Proximus verkoopt die dingen waarschijnlijk niet aan winst, eerder break even of licht verlies.

* Geld alleen als je geen 2x2MiMo gsm hebt, denk aan de laatste Galaxy S6 of een iPhone 6s.
reynkust
Starter
Starter

wifi analyzer via smartphone geinstalleerd
zit rond -73DB. Zal voldoende zijn .
Zou modem nog 2 meter kunne verplaatsen (dichterbij)

Dit is wel een meting op het 2,4GHZ , 5 GHZ vind men smartphone niet.
Allen bedankt
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Welke telefoon is het? Indien het er een is die 5GHz ondersteund dan zal je problemen gaan hebben. Als je totaal niks ontvangt zal ook de bridge moeite hebben met hogere snelheden te halen. Indien je telefoon geen 5GHz doet, dan zal het wel meevallen. In de meeste gevallen heb je bij -73dBm nog wel wat 5GHz ontvangst met de bridge. (nog altijd afhankelijk van welke materialen er tussen jouw en de bbox zit)

Volgens mij doet Proximus ook niet moeilijk om de bridge te refunden na een paar dagen mocht blijken dat het toch echt te ver is. Dus gewoon proberen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dat is inderdaad de meest praktische oplossing na metingen heb ik al voorgehad dat ik dacht, de ontvangst is voldoende, maar de praktijk was niet akkoord met mij :wink: , zoals ik al gezegd heb, onderhandelen in Proximus schop of je ze mag inruilen indien het niet werkt, anders eens een andere shop proberen, de éne shop (Px centum) is de andere niet.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”