ik lees op http://www.wasmachinepagina.nl/droger-k ... p-een-rij/ dat de WASDROGER BEKO DPU7380X een goede budget wasdroger is.
Heeft iemand ervaring met wasdrogers.
Ik zoek een goedkope maar goede warmtepompdroger.
Thanks
Leon
Wat is een goed en goedkope wasdroger?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Goed en goedkoop gaan niet zo vaak samen.
Maar ik zou voorstellen om te beginnen bij het begin: wat wil je?
- hoe vaak gebruik je die?
- hoe lang wil je die gebruiken (3J - 10J - 15+J)
- voor welk soort was (wol, katoen, ...)
- welke functies wil je graag: automatische condensorreiniging, automatische waterafvoer, verlichting, alternerend draaiende motor?
Maar ik zou voorstellen om te beginnen bij het begin: wat wil je?
- hoe vaak gebruik je die?
- hoe lang wil je die gebruiken (3J - 10J - 15+J)
- voor welk soort was (wol, katoen, ...)
- welke functies wil je graag: automatische condensorreiniging, automatische waterafvoer, verlichting, alternerend draaiende motor?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
In Test-aankoop staat de BOSCH - WTW84362FG als beste koop op de vierde plaats. De prijs kan variëren van 549 tot 800 euro. Verbruik 1,04 kWh.
Beste van de test is SIEMENS - WT47Y701FG en BOSCH - WTY87701FG voor de prijs van 826 tot 1000 euro. Verbruik 1,11 kWh
De goedkoopste is de WHIRLPOOL - Economy voor 371 tot 699 euro, of de ZANUSSI - ZDH7332P voor 395 tot 600 euro rond plaats 18, maar deze verbruiken 'iets' meer. Verbruik 1,29 resp. 1,35 kWh.
De zuinigste is de AEG - T77685DIH voor 670 tot 1000 euro. Verbruik 0,94 kWh.
Het verbruik is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je erin duwt. Als het nog kletsnat is, zal het verbruik aanzienlijk stijgen.
Als je van plan bent om veel te gebruiken, moet je niet de goedkoopste nemen, maar wel de (bijna) zuinigste. Het bespaart aanzienlijk t.o.v. de oude droogtrommels.
Beste van de test is SIEMENS - WT47Y701FG en BOSCH - WTY87701FG voor de prijs van 826 tot 1000 euro. Verbruik 1,11 kWh
De goedkoopste is de WHIRLPOOL - Economy voor 371 tot 699 euro, of de ZANUSSI - ZDH7332P voor 395 tot 600 euro rond plaats 18, maar deze verbruiken 'iets' meer. Verbruik 1,29 resp. 1,35 kWh.
De zuinigste is de AEG - T77685DIH voor 670 tot 1000 euro. Verbruik 0,94 kWh.
Het verbruik is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je erin duwt. Als het nog kletsnat is, zal het verbruik aanzienlijk stijgen.
Als je van plan bent om veel te gebruiken, moet je niet de goedkoopste nemen, maar wel de (bijna) zuinigste. Het bespaart aanzienlijk t.o.v. de oude droogtrommels.
Laatst gewijzigd door Sylvester 11 okt 2015, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik heb een hoover gekocht, was best goedkoop en voldoet. Wdyn 9646pg is ons model.
Ik had trouwens eerst een dure Miele. Ging maar 8 jaar mee. Wat een teleurstelling. 3 keer zijn ze geweest, wel mogen betalen voor interventies maar nooit geen oplossing gekregen.
[
Post made via mobile device ]
Ik had trouwens eerst een dure Miele. Ging maar 8 jaar mee. Wat een teleurstelling. 3 keer zijn ze geweest, wel mogen betalen voor interventies maar nooit geen oplossing gekregen.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ondertussen weten we dat ze met de energie labels evengoed foefelen als met de uitstoot van de nieuwe wagensSylvester schreef: Als je van plan bent om veel te gebruiken, moet je niet de goedkoopste nemen, maar wel de (bijna) zuinigste. Het bespaart aanzienlijk t.o.v. de oude droogtrommels.
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Geen idee hoe betrouwbaar die vergelijkingen zijn: er bestaan hier blijkbaar geen officiële criteria voor, de gegevens komen dus van de fabrikanten zelf?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
nee, in dit geval komen die gegevens nét niet van de fabrikant.
Zij hebben een test uitgevoerd met 4 programma's en daarvan het gemiddelde genomen.
In elk geval heb ik op basis van die cijfers een dergelijke droger gekocht In eerste instantie stond ik ook weigerachtig tegenover die cijfers, maar nu moet ik bekennen dat die heel goed overeenkomen met de praktijk, uiteraard op voorwaarde dat je hem niet te leeg of te vol laat draaien en dat de was niet kletsnat is. Een droogprogramma van minstens 1400 toeren op uw wasmachine is natuurlijk een must .
Zoiets kan je gemakkelijk zelf testen en controleren met een goedkope energiemeter.
Zij hebben een test uitgevoerd met 4 programma's en daarvan het gemiddelde genomen.
In elk geval heb ik op basis van die cijfers een dergelijke droger gekocht In eerste instantie stond ik ook weigerachtig tegenover die cijfers, maar nu moet ik bekennen dat die heel goed overeenkomen met de praktijk, uiteraard op voorwaarde dat je hem niet te leeg of te vol laat draaien en dat de was niet kletsnat is. Een droogprogramma van minstens 1400 toeren op uw wasmachine is natuurlijk een must .
Zoiets kan je gemakkelijk zelf testen en controleren met een goedkope energiemeter.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Echt helpen kan ik je niet, maar een AEG kan ik alvast niet aanbevelen. Zowel wasmachine als droger hielden er quasi exact na 5 jaar mee op (in hetzelfde weekend!): printplaat moest in beiden vervangen worden... Dat vond ik héél erg verdacht (en het was nog eens belachelijk duur ook), dus zijn ze richting schroot. Ondertussen ongeveer een jaar in het bezit van Miele's, tot nutoe tot grote tevredenheid, maar kan uiteraard nog niets zeggen over de levensduur...
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Twee Miele's staan... wasmachine en droger... doen al 12 jaar prima hun werk zonder één defect.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Als je in het zelfde WE printplaten stuk hebt zou ik het eerder op een
spanningspiek van het electriciteitsnet steken dan op AEG.
12 jaar geleden verkozen wij al een (dure) AEG wasmachine boven een Miele
omdat die wél een uitgestelde start had. Nu hebben we weer een AEG
omdat de deur van een Miele de andere kant opendraait.
De droogkast is nu ook een AEG met warmtepomp ter vervanging
van een Zanussi die soms stopte met draaien terwijl het warmte-element
wel actief bleef en dat vonden we te (brand)gevaarlijk.
Onze vaatwasser (+7 jaar oud, 4 machines per dag!) is ook een AEG.
Daarvan heb ik wel al eens de wieltjes van de onderste korf
moeten vervangen maar een printplaat hebben wij bij een AEG nog
nooit stuk gehad.
spanningspiek van het electriciteitsnet steken dan op AEG.
12 jaar geleden verkozen wij al een (dure) AEG wasmachine boven een Miele
omdat die wél een uitgestelde start had. Nu hebben we weer een AEG
omdat de deur van een Miele de andere kant opendraait.
De droogkast is nu ook een AEG met warmtepomp ter vervanging
van een Zanussi die soms stopte met draaien terwijl het warmte-element
wel actief bleef en dat vonden we te (brand)gevaarlijk.
Onze vaatwasser (+7 jaar oud, 4 machines per dag!) is ook een AEG.
Daarvan heb ik wel al eens de wieltjes van de onderste korf
moeten vervangen maar een printplaat hebben wij bij een AEG nog
nooit stuk gehad.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier al bijna 4 jaar een Whirpool wasdroger. De Whirpool wasmachine heeft het na 3 jaar begeven en werd vervangen met een Beko waarvoor ik al zeer tevreden was van hun afwasmachine die het ook al 4 jaar doet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Hier ook 2 keer miele. Veel te duur waarschijnlijk, maar er is tenminste een kans dat het lang meegaat. Wat lang is, dat is nog niet geweten. Al zeker 3 jaar. Ik hoop 30, maar ik vertrouw de huidige elektronica voor geen meter.
Wel muisstil die wasdroger met warmtepomp.
Goedkoop en kwaliteit gaat niet samen, dat is zeker. Duur en kwaliteit: soms![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wel muisstil die wasdroger met warmtepomp.
Goedkoop en kwaliteit gaat niet samen, dat is zeker. Duur en kwaliteit: soms
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dank allemaal heb gekozen voor de Beko wasdroger.
Http://www.wasdrogersale.nl/droger-kope ... op-letten/
Bevalt goed 7 kilo warmtepompdroger niet de goedkoopste wel energiezuinig.
Hoop hier weer jaren mee voor uit te kunnen.
Http://www.wasdrogersale.nl/droger-kope ... op-letten/
Bevalt goed 7 kilo warmtepompdroger niet de goedkoopste wel energiezuinig.
Hoop hier weer jaren mee voor uit te kunnen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Brubbel vergeet die 30 jaar maar. Mijn Miele wasdroger 8 jaar. Het doet veel minder pijn als hij stuk gaat als je er minder voor betaald hebt.
[
Post made via mobile device ]
[
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Heb de BEKO DPU7380X sinds april 2015 Heb hem gekocht op basis van een review in het maandblad van de Nederlandse consumentengids.
Belangrijk pluspunt was dat deze weinig warmte/vochtigheid in de lucht brengt. De berging waar onze wasmachine/droogkast staat is schimmelgevoelig en warme vochtige lucht die tegen een koude buitenmuur condenseert is dan een dodelijke combinatie. Ik heb nadien de vochtigheid een tijd in het oog gehouden en moet zeggen dat het een gigantische verbetering is/was tegenover onze vorige droogkast (nu ja, die was nog van toen de dieren spraken ...).
Nog geen problemen/mankementen (zou maar erg zijn na nog geen jaar). In het begin was de was niet echt superdroog, maar dat kan je bijregelen. Enigste 'lastige' ding vind ik de filter zuiver maken (er zitten er 2 in). De eerste kan je de pluisjes gewoon met de hand uitvegen (geen probleem dus), maar de 2de is met zo'n filtermatje en die vind ik lastiger zuiver te maken (doe ik altijd met de compressor). Gelukkig reinigen we de 2de filter maar om de 10-15 beurten of zo.
Al bij al heel tevreden met de aankoop.
Belangrijk pluspunt was dat deze weinig warmte/vochtigheid in de lucht brengt. De berging waar onze wasmachine/droogkast staat is schimmelgevoelig en warme vochtige lucht die tegen een koude buitenmuur condenseert is dan een dodelijke combinatie. Ik heb nadien de vochtigheid een tijd in het oog gehouden en moet zeggen dat het een gigantische verbetering is/was tegenover onze vorige droogkast (nu ja, die was nog van toen de dieren spraken ...).
Nog geen problemen/mankementen (zou maar erg zijn na nog geen jaar). In het begin was de was niet echt superdroog, maar dat kan je bijregelen. Enigste 'lastige' ding vind ik de filter zuiver maken (er zitten er 2 in). De eerste kan je de pluisjes gewoon met de hand uitvegen (geen probleem dus), maar de 2de is met zo'n filtermatje en die vind ik lastiger zuiver te maken (doe ik altijd met de compressor). Gelukkig reinigen we de 2de filter maar om de 10-15 beurten of zo.
Al bij al heel tevreden met de aankoop.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik snap niet dat sommige hier een wasmachine voor meer dan 12 jaar hebben.
De technologie wordt er toch na x aantal jaar beter en zuiniger op, waarom wachten tot het effectief kapot is en dan zonder zitten.
Als u en uw partner eco cheques krijgen dan kan je toch makkelijk op 2 jaar tijd 1000 euro bij elkaar rapen. Plus bij levering nemen ze je oude toestel mee en je hebt terug garantie.
De technologie wordt er toch na x aantal jaar beter en zuiniger op, waarom wachten tot het effectief kapot is en dan zonder zitten.
Als u en uw partner eco cheques krijgen dan kan je toch makkelijk op 2 jaar tijd 1000 euro bij elkaar rapen. Plus bij levering nemen ze je oude toestel mee en je hebt terug garantie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Ja zeg, maar dan ik snap niet waarom mensen een huis van 30 jaar nog renoveren. Dat verbruikt meer op 1 dag dan een wasmachien op 1 jaar.8balljunkie schreef:Ik snap niet dat sommige hier een wasmachine voor meer dan 12 jaar hebben.
[
- heist_175
- Elite Poster
Die parameter (vochtuitstoot in ruimte) staat ook maar in de kleine lettertjes hé, en toestellen met een lage uitstoot kosten ook een stuk meer.Belangrijk pluspunt was dat deze weinig warmte/vochtigheid in de lucht brengt
Maar het is zeker een goede keuze, want je haalt veel vocht uit de warme lucht.
Gokje hoeveel energie het bouwen van een nieuwbouw kost?waarom mensen een huis van 30 jaar nog renoveren. Dat verbruikt meer op 1 dag dan een wasmachien op 1 jaar.
De totale energiekost van een nieuwbouw zetten of een verbouwing doen, zou nog wel eens dik tegenvallen.
(jammer dat mijn boeken nog ingepakt in dozen staan te wachten op een boekenkast, anders gaf ik u de academische referenties erbij).
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Wasmachine van Siemens heeft het hier na 17 jaar begeven. Is wel meermaals opgelapt geweest (kapotte riem, 3x koolborstels). En zeggen dat dat ding amper stil stond.
De nieuwe van Siemens kan nu 8kg aan, terwijl de oude maar 5kg aankon. Vroeger kon je ook niet veel groter gaan denk ik, terwijl 7-8kg nu mainstream is. Door een ander type motor hebben we nu ook geen last meer van koolborstels die vervangen moeten worden. Er is dus wel degelijk vooruitgang in de techniek.
Van de droger weet ik het helaas niet meer, maar die staat er ook al zeker 10 jaar (nog met luchtafvoerslang). Als ik mij niet vergis moet je voor die moderne drogers zonder luchtafvoerslang extra goed opletten dat ruimte goed geventileerd wordt.
Over welke boeken spreek je dan? Iets nog van bij uw studies, of ... ?
De nieuwe van Siemens kan nu 8kg aan, terwijl de oude maar 5kg aankon. Vroeger kon je ook niet veel groter gaan denk ik, terwijl 7-8kg nu mainstream is. Door een ander type motor hebben we nu ook geen last meer van koolborstels die vervangen moeten worden. Er is dus wel degelijk vooruitgang in de techniek.
Van de droger weet ik het helaas niet meer, maar die staat er ook al zeker 10 jaar (nog met luchtafvoerslang). Als ik mij niet vergis moet je voor die moderne drogers zonder luchtafvoerslang extra goed opletten dat ruimte goed geventileerd wordt.
Ik blijf dat overal maar lezen, maar heb daar toch mijn bedenkingen bij als ik zie dat vrienden en kennissen oude kroten renoveren die eigenlijk rijp zijn voor de sloop. Er zijn er veel die dat pas realiseren als ze al halfweg de verbouwing zijn, nadat de spreekwoordelijke lijken uit de kast zijn gevallen.heist_175 schreef:Gokje hoeveel energie het bouwen van een nieuwbouw kost?
De totale energiekost van een nieuwbouw zetten of een verbouwing doen, zou nog wel eens dik tegenvallen.
(jammer dat mijn boeken nog ingepakt in dozen staan te wachten op een boekenkast, anders gaf ik u de academische referenties erbij).
Over welke boeken spreek je dan? Iets nog van bij uw studies, of ... ?
- heist_175
- Elite Poster
Zie link. Dat is het boek.
Ik heb het gelezen, maar ik weet dat de HIR's in Leuven dat als vak hebben gehad, misschien in Heverlee ook nog ergens, geen idee.
Als de nieuwe boekenkast er is, zal ik het cijfermateriaal in dat boek opzoeken.
Ik heb het gelezen, maar ik weet dat de HIR's in Leuven dat als vak hebben gehad, misschien in Heverlee ook nog ergens, geen idee.
Als de nieuwe boekenkast er is, zal ik het cijfermateriaal in dat boek opzoeken.