foutieve paketten een en canvas

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DimitriD
Starter Plus
Starter Plus

We hebben hier al een 5-tal jaren Telenet met een digicorder.

IK heb nooit problemen met kwaliteit enkel op posten één en canvas heb ik regelmatig erg veel "blokjes". Ik krijg hier ook erg veel "foute paketten".

Er wordt online dikwijls verwezen naar de intene bekabeling. We hebben echter een ouder huis en nieuwe kabel trekken is geen optie.

Als het aan de kabel zou liggen, zou ik dan ook geen problemen hebben op andere zenders ?

Wat zien jullie als mogelijke redenen ?
Hoe kunnen we het oplossen ?

Bedankt alvast
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bij oude coaxbekabeling is het mogelijk dat deze niet dubbel afgeschermd is tegen radiogolven.
Het is dus mogelijk dat zo'n coaxkabel dan als "antenne" functioneert en signalen uit de lucht oppikt, zoals FM-radio, DAB, DVB-T, militaire zendtoepassingen, ASTRID, hulpdiensten, etc..
Als die radiogolven dezelfde frequentie hebben als Eén en Canvas, dan verstoort dit het signaal.

Het hangt dus volledig af van de uitzendfrequentie. Om het probleem te kunnen analyseren moet je dus nagaan op welke frequentie Eén en Canvas in jouw regio worden uitgezonden.

Vooraleer je de oude bekabeling als oorzaak aanwijst moet je natuurlijk duidelijk weten welke weg het tv-signaal in je huis aflegt. Je moet nagaan welk type coaxkabel er wordt gebruikt, welke type aansluitdozen en snoeren, etc. Je moet ook nagaan of alle verbindingen netjes zijn uitgevoerd en stevig vastzitten. Overbodige bekabeling moet losgekoppeld en geïsoleerd worden.

Met een gedetailleerde beschrijving van je binnenbekabeling sta je al een grote stap dichter bij de oplossing, daarna kan je hulp inroepen van een elektrotechnisch installateur of met de adviezen van dit forum zelf aan de slag gaan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wel, de situatie bij mijn vriendin was net omgekeerd. Veel ruis en blokken op VTM en geen op andere zenders. Het vervangen van de kabel van de contactdoos naar de digicorder bracht een gedeeltelijke oplossing tijdens het live kijken. Het skippen en blokken op VTM bleef echter bij opnames, al was het minder. Na opnieuw contactname met Telenet heeft men de digicorder vervangen en de problemen zijn nu wel opgelost.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

raf1 schreef:Vooraleer je de oude bekabeling als oorzaak aanwijst moet je natuurlijk duidelijk weten welke weg het tv-signaal in je huis aflegt. Je moet nagaan welk type coaxkabel er wordt gebruikt, welke type aansluitdozen en snoeren, etc. Je moet ook nagaan of alle verbindingen netjes zijn uitgevoerd en stevig vastzitten. Overbodige bekabeling moet losgekoppeld en geïsoleerd worden.
Of je kan gewoon ns vanaf je aansluitpunt een losse kabel trekken naar de decoder toe en zien of het dan nog een probleem is.
Dan vermijd je onnodige werken/kosten in huis en t is een makkelijke manier om te weten te komen of het probleem zich voor of achter je aansluitpunt bevindt :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”