Ik ben al enige keren veranderd van
* provider
* digibox
* adres
Dit maakt dat ik op vandaag een vijftal mailboxen heb bij Telenet die mij "wezen" lijken. Ze zijn niet (meer) gelinkt aan een abonnement en bestaan louter als mailbox, en dit al vele jaren. Ik gebruik deze nog wel actief.
Omdat ik schrik heb dat die vandaag of morgen gaan verdwijnen, en ik de e-mailadressen dan misschien niet meer kan koppelen aan mijn eigen abonnement, vraag ik mij af wat ik ermee moet doen. Ik zou dit graag 'regulariseren'.
Als ik ermee inlog op webmail en vervolgens naar Mijn Telenet ga, zie ik het scherm in bijlage. Het maakt niet uit op welke link ik vervolgens klik, ze resulteren allemaal in een foutboodschap.
Iemand dit al voorgehad en/of kunnen oplossen?
Ik twijfel een beetje om dit via telefoon te regelen, dit is allicht zo'n speciaal geval en als het in onkundige handen valt verlies ik misschien mails (of mijn adres tout court). Ik heb eenzelfde voorval gehad bij Scarlet en dit is nooit meer goed gekomen...
Wees-mailboxen
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je beste oplossing is wegmigreren van die mailboxen, en nooit isp mailboxen gebruiken.
Neem een gratis adres bij gmail, hotmail, yahoo, of consoorten.
Of als je echt controle wil, een eigen domeinnaam.
Anders ga je vroeg of laat problemen krijgen.
[
Post made via mobile device ]
Neem een gratis adres bij gmail, hotmail, yahoo, of consoorten.
Of als je echt controle wil, een eigen domeinnaam.
Anders ga je vroeg of laat problemen krijgen.
[

-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Dat weet ik, heb ik ook al enige tijd geleden gedaan, maar je staat ervan versteld wie je adres allemaal heeft, en vooral op welke sites het allemaal is geregistreerd. Vaak dingen die je ook maar 1x per jaar ontvangt enz...
Maar dit alles doet geen afbreuk aan mijn oorspronkelijke vraag
Maar dit alles doet geen afbreuk aan mijn oorspronkelijke vraag
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon contact opnemen met de helpdesk... zij kunnen je oorspronkelijke mailboxen normaal terug linken aan je account.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
"account"... was is trouwens betalend ? Vergelijkbaar met Office 365 of goedkoper ?
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik dacht "Ik zal eens voorzichtig polsen via hun Facebook-pagina of ze dit kunnen regelen" en het eerste antwoord is gewoon een referentie naar een of ander artikel om de mailboxen te deactiveren op hun hulppagina's. Terwijl ik duidelijk schreef dat ik via Mijn Telenet niet verder geraak... 

-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Waarschijnlijk 4 EUR/maand => https://www.google.be/intx/nl/work/apps ... icing.htmlr2504 schreef:"account"... was is trouwens betalend ? Vergelijkbaar met Office 365 of goedkoper ?
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
En zoals verwacht geraken we via de helpdesk dus geen stap verder.
Men beweert dat de mailbox nog aan een andere account hangt en dat de eigenaar daarvan (wie dat is kunnen ze niet zeggen) deze eerst moet vrijgeven.
Nochtans lijkt het mij duidelijk uit mijn screenshot dat deze mailbox NIET meer gekoppeld is aan een account.
Verloren moeite dus
Men beweert dat de mailbox nog aan een andere account hangt en dat de eigenaar daarvan (wie dat is kunnen ze niet zeggen) deze eerst moet vrijgeven.
Nochtans lijkt het mij duidelijk uit mijn screenshot dat deze mailbox NIET meer gekoppeld is aan een account.
Verloren moeite dus

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ze koppelen een e-mail adres aan een mailbox (al dan niet primair account)... in jou screenshot staat nergens een mailadres.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jammer dat Google apps vrij duur is per gebruiker (zeker daar ik enkel mail zou gebruiken). Account van mij en vriendin (2 domeinnamen) zou ik ook naar daar willen moven, maar op mijn domein (en dat van vriendin) hangen nog een pak andere gebruikers zoals broers, ouders, familie, ...
Beetje vervelend dan
Beetje vervelend dan

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Kan Google Apps ook wel aanraden, werkt perfect. Heb zelf wel nog de chance dat ik 2 domains heb die nog onder de legacy gratis Google apps vallen waardoor ik op de ene in theorie 200 en de andere 100 users gratis kan aanmaken
Enige nadeel is dat ze de grootte van de storage niet meer verhogen (zit dacht ik aan 15GB vast waar het nu normaal al 30GB is). Maar absoluut aanraden als je van de gmail oplossing houdt.

-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Je kan met Google Apps slechts 2 accounts maken en die laten ophalen via POP van de andere mailserver, de rest blijft de andere mailserver gebruiken (of als ze zelf willen en betalen, zet je ze ook over).