Wees-mailboxen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Ik ben al enige keren veranderd van
* provider
* digibox
* adres

Dit maakt dat ik op vandaag een vijftal mailboxen heb bij Telenet die mij "wezen" lijken. Ze zijn niet (meer) gelinkt aan een abonnement en bestaan louter als mailbox, en dit al vele jaren. Ik gebruik deze nog wel actief.
Omdat ik schrik heb dat die vandaag of morgen gaan verdwijnen, en ik de e-mailadressen dan misschien niet meer kan koppelen aan mijn eigen abonnement, vraag ik mij af wat ik ermee moet doen. Ik zou dit graag 'regulariseren'.
Als ik ermee inlog op webmail en vervolgens naar Mijn Telenet ga, zie ik het scherm in bijlage. Het maakt niet uit op welke link ik vervolgens klik, ze resulteren allemaal in een foutboodschap.

Iemand dit al voorgehad en/of kunnen oplossen?
Ik twijfel een beetje om dit via telefoon te regelen, dit is allicht zo'n speciaal geval en als het in onkundige handen valt verlies ik misschien mails (of mijn adres tout court). Ik heb eenzelfde voorval gehad bij Scarlet en dit is nooit meer goed gekomen...
Bijlagen
wees.jpg
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je beste oplossing is wegmigreren van die mailboxen, en nooit isp mailboxen gebruiken.
Neem een gratis adres bij gmail, hotmail, yahoo, of consoorten.
Of als je echt controle wil, een eigen domeinnaam.

Anders ga je vroeg of laat problemen krijgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Dat weet ik, heb ik ook al enige tijd geleden gedaan, maar je staat ervan versteld wie je adres allemaal heeft, en vooral op welke sites het allemaal is geregistreerd. Vaak dingen die je ook maar 1x per jaar ontvangt enz...

Maar dit alles doet geen afbreuk aan mijn oorspronkelijke vraag
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gewoon contact opnemen met de helpdesk... zij kunnen je oorspronkelijke mailboxen normaal terug linken aan je account.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik heb een betalend Gmail accound genomen en dat is zalig ... ook met mijn eigen domein
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

"account"... was is trouwens betalend ? Vergelijkbaar met Office 365 of goedkoper ?
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Ik dacht "Ik zal eens voorzichtig polsen via hun Facebook-pagina of ze dit kunnen regelen" en het eerste antwoord is gewoon een referentie naar een of ander artikel om de mailboxen te deactiveren op hun hulppagina's. Terwijl ik duidelijk schreef dat ik via Mijn Telenet niet verder geraak... :roll:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

r2504 schreef:"account"... was is trouwens betalend ? Vergelijkbaar met Office 365 of goedkoper ?
Waarschijnlijk 4 EUR/maand => https://www.google.be/intx/nl/work/apps ... icing.html
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

"Google Apps", ik ben ook gebruiker.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

En zoals verwacht geraken we via de helpdesk dus geen stap verder.
Men beweert dat de mailbox nog aan een andere account hangt en dat de eigenaar daarvan (wie dat is kunnen ze niet zeggen) deze eerst moet vrijgeven.
Nochtans lijkt het mij duidelijk uit mijn screenshot dat deze mailbox NIET meer gekoppeld is aan een account.
Verloren moeite dus :x
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ze koppelen een e-mail adres aan een mailbox (al dan niet primair account)... in jou screenshot staat nergens een mailadres.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jammer dat Google apps vrij duur is per gebruiker (zeker daar ik enkel mail zou gebruiken). Account van mij en vriendin (2 domeinnamen) zou ik ook naar daar willen moven, maar op mijn domein (en dat van vriendin) hangen nog een pak andere gebruikers zoals broers, ouders, familie, ...

Beetje vervelend dan :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Kan Google Apps ook wel aanraden, werkt perfect. Heb zelf wel nog de chance dat ik 2 domains heb die nog onder de legacy gratis Google apps vallen waardoor ik op de ene in theorie 200 en de andere 100 users gratis kan aanmaken :beerchug: Enige nadeel is dat ze de grootte van de storage niet meer verhogen (zit dacht ik aan 15GB vast waar het nu normaal al 30GB is). Maar absoluut aanraden als je van de gmail oplossing houdt.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Je kan met Google Apps slechts 2 accounts maken en die laten ophalen via POP van de andere mailserver, de rest blijft de andere mailserver gebruiken (of als ze zelf willen en betalen, zet je ze ook over).
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”