Parkeer-bedrijven zijn gangsters

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik ben benieuwd wat hun uitleg hierover gaat zijn ... Ik heb precies ook veel goesting om dat tot in de rechtbank te laten gaan haha :) Da telt daar toch hé, de verliezer betaalt alle kosten, ni?
parkeerboete-blur.jpg
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

pas maar op met die zever van "geen geldig parkeerbewijs"....
het is nog niet zo lang geleden dacht ik dat iemand ook gekloot was in turnhout omdat die aan de dichtsbijzijnde paal een ticketje nam...
maar het was de andere paal dat geldig was voor de desbetreffende straat.

ie:

- parkeer in staat A
- ga naar kortsbijzijnde meter (die achteraf dus blijkt te zijn voor straat B)
- krijgt boete van geen geldig parkeerbewijs... terwijl het ticketje dat hij nam notabene duurder was dan hetgene hij moest gehad hebben!
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dus op 1 minuut was er een controleur dan?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

selder schreef:...Da telt daar toch hé, de verliezer betaald alle kosten, ni?
ja, de verliezer betaalT alle kosten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Splitter schreef:het is nog niet zo lang geleden dacht ik dat iemand ook gekloot was in turnhout omdat die aan de dichtsbijzijnde paal een ticketje nam...
maar het was de andere paal dat geldig was voor de desbetreffende straat.
Dat verhaal bleek dus niet te kloppen...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2404048
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik ben er zelf ook niet helemaal zeker van of je gewoon een hele dag tickets via SMS mag kopen en je auto niet verplaatst.

Maar dan nog, dat is een ander onderwerp.

De parkeerretributie die ik gekregen heb is dat er om 15h01 geen geldig parkeerbewijs zou zijn. Die eerste SMS van in de foto bewijst wel het tegendeel, er was er wél een.
Sinister schreef:Dus op 1 minuut was er een controleur dan?
Ja nee, hé, op 1 SECONDE. Want het eerste sms-ticket gelde tot 15h01. En dan om 15h01s01 zou de controleur er moeten geweest zijn. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is wanneer die dan exact (tot op de seconde) die retributie geschreven heeft. Want om 15h01 was er al een nieuw SMS-ticket. Maar nogmaals, ben niet zeker ervan dat je 2 SMS tickets na elkaar mag kopen...

Hahahaha, wat een kantjes-afloop :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Gewoon naar het parkingbedrijf gaan en zo proberen op te lossen, men ma heeft dit eens voorgehad en is toen ook zo opgelost geweest.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

SpecialK schreef:Dat verhaal bleek dus niet te kloppen...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2404048
hmm, juist ook... maar het zou me toch niet verbazen moesten ze het wél zo flikken in het echt hoor...
let ook op de afsluitende teneur van dat bericht:
Ondanks de leugenachtige verklaringen van Ceyssens, geeft schepen van Mobiliteit Marc Boogers (Groen) toe dat de situatie met meerdere parkeermeters in verschillende tariefzones op die plek tot verwarring kan leiden.
oftewel: het was hier niet het geval, maar we weten dat mensen zo wél gekloot worden nu en dan

dat je geen tickets na elkaar zou mogen gebruik is helemaal zever + je kan normaal toch ook dagtickets nemen? (kies je nu automatisch voor volgens die parkeerwachter :p)
wel eerste keer dat ik iemand tegenkom die een ticket heeft via 4411 dat afgelopen is... ik dacht dat 4411 je de hele dag laat parkeren en je zelf telkens moet stopzetten?

je kan natuurlijk ook altijd proberen gewoon niet te betalen en kijken of ze het alsnog willen innen... dat het hen zowiezo al meer kost dan dat je moet betalen,
en dan aankomen met het feit dat je wel degelijk geldige tickets had... kwestie van ze ook eens een keer écht te laten werken.

edit: overigens zou het niet de eerste keer zijn dat ik letterlijk een parkeerwachter pestertje zie spelen: als die ziet dat je ticket gaat vervallen binnen 2 a 3 minuten blijft die létterlijk aan je wagen staan en heeft die alles al klaar voor als de tijd op is... daar win je nooit van, en dat zijn ook de eikels die alle parkeerwachters een slechte naam geven.
(heb er zo oa in roeselare, turnhout, en hasselt al zien rondlopen)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Technisch gezien mag je niet langer dan de maximumduur parkeren, en geen tweede ticket nemen zonder je te verplaatsen.
Dat is incl "serieel gratis tickets gebruiken".
Sommige flikken vroeger trokken krijtstrepen bij de banden om te controleren.

"Dagtickets" zijn vaak ook veel duurder dan serieel ticketjes bijnemen.

En als het idd ene is die de afloop van je ticket opwachtte, dan kan het zijn dat je toch mag betalen, vanwege die "max duur".


[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hier in Antwerpen is een dagticket 3.80€ ik vind dat nog best te doen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hier in Leuven is het halve-dag tarief 22,5 euro.
En misleidend zijn er zo 3 halvedag blokken in Leuven, niet 2: 9-13u, 13-17u, en 17-21u.
Verder is het 2 euro per uur met een max van 2 uur (tenzij je dus dat halvedagtarief kiest).

Uit de officiele site van de stad:
Parkeerduur

De parkeerduur kan 1, 2 of 4 uur bedragen.
De zone met een parkeerduur van 1 uur bevindt zich vooral in de straten rond de winkel-wandelgebieden (uitgezonderd Kerkhofdreef, Nieuwe Kerkhofdreef en Pleinstraat).
4 uur parkeren mag in de Wagenweg, Pelgrimsstraat, Kruisstraat en op het Sint-Jacobsplein. Je kan ook 4 uur parkeren ter hoogte van de Tervuursevest (parkeereilandjes).
De parkeerduur van 2 uur geldt op alle andere locaties.
Tarieven

Aan iedere parkeerautomaat kan je een parkeerticket bekomen waarmee je gratis 15 minuten kan parkeren.
€ 2/uur
€ 22,50 per tijdsblok
Waar betalend parkeren tot 21.00 uur geldt, is dit een tijdsblok van maximaal 4 uur: van 9.00 tot 13.00 uur, van 13.00 tot 17.00 uur en van 17.00 tot 21.00 uur
Waar betalend parkeren tot 19.00 uur geldt, is dit een tijdsblok van maximaal 5 uur: van 9.00 tot 14.00 uur en van 14.00 tot 19.00 uur





[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Amaai dieven ginder :s
Hier werken ze met kleurzone's. In de rode zone kan je geen dagtickets aankopen en mag je maximaal 3 uur staan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Is meerdere ticketjes leggen verboden? :twisted:
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik dacht dat je je in theorie diende te verplaatsen om een nieuw ticket te nemen, halve meter vooruit rijden is ook verplaatsen.

Parkeerbedrijf heeft foute vaststelling gedaan.
Mail sturen met de screenshots, zeggen dat je geldig ticket had en laat ze met antwoord komen. Niet veel woorden aan vuil maken, heel droog en heel kort.


Mijn vrouw heeft ook in voormiddag & namiddag eens boete gehad, paar jaar terug. Bij die van de namiddag hadden ze verkeerde straat opgeschreven, mail gestuurd en 't was ok.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

TiTanium schreef:Hier in Antwerpen is een dagticket 3.80€ ik vind dat nog best te doen.
Is dan wel heel goedkoop, voor t weekend een hotel geboekt zn ze vragen een luttele 19€/24u gezien de openbare parking duurder is.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Wel op de zone letten waar je zit. Het varieert er sterk van kleur tot kleur.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

bruma schreef:
TiTanium schreef:Hier in Antwerpen is een dagticket 3.80€ ik vind dat nog best te doen.
Is dan wel heel goedkoop, voor t weekend een hotel geboekt zn ze vragen een luttele 19€/24u gezien de openbare parking duurder is.
Dat is dan ook enkel buiten de Leien, in het centrum is het net iets duurder...

Wat betreft die boete, neem gewoon contact op met parkeerbedrijf en zeg dat dat niet kan. Voldoende bewijs. Hier gaan ze niet moeilijk over doen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En dan verschieten gemeentebesturen er van dat de plaatselijke middenstand minder omzet draait enkel en alleen omdat klanten geld in een parkeermeter moeten steken en dat onderhand beu zijn (Dendermonde). Waardoor ze naar shoppingcentra trekken waar ze gratis parkeren en alles onder 1 dak hebben (Waasland Shopping Center in Sint Niklaas).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

eigenlijk moeten ze nog minstens 5 minuten na het verlopen wachten tot schrijven van boete ....
Afbeelding
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik had zo overlaatst een leuke, was in de wagen gaan zitten terwijl controleur rond de wagen liep, dus die komt vanvoor en begint te noteren ... ik bekijk die zo aan van wat doet ge nu, die ziet me plost zitten, die was vlug weg op zijn brommerke ....

nooit geen boete gezien ...
Afbeelding
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Pas daar mee op, want als je langer stilstaat dan nodig (ook al zit je nog in de wagen) dan wordt dit beschouwd als parkeren, en moet je in principe dus ook betalen...

Zie http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... e/100-art2 punt 2.22 en 2.23
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TiTanium schreef:Hier in Antwerpen is een dagticket 3.80€ ik vind dat nog best te doen.
Dat is niet in het centrum... is al eerder naar de rand (parkeer zo ook wekelijks bij een klant). Meer naar het centrum betaal je bijna datzelfde bedrag voor een dik uur of zo !

Maar heb ook al een boete gehad ondanks een SMS ticket... bleek dat er toen een probleem was met de verwerking van hun SMSjes en heb ze natuurlijk niet moeten betalen na het voorleggen van een screenshot van m'n GSM.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

r2504 schreef:Dat is niet in het centrum...
Ik zeg toch dat het van de kleur van zone afhangt, om een voorbeeld te geven parkeer ik een hele dag in 1 van de zijstraten van de Britselei voor 3.8€ en neem ik den tram in stad (heb omnipas via men vrouw haar werk). Qpark en konsoorten zijn ook zeer duur.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Wat mij altijd al heeft geboeid (zelfde met trajectcontroles):

Laat ze maar bewijzen dat hun clock juist staat (immers digitale clocken driften, hoe weet jij nu zeker dat dit een rechtsgeldige vaststelling is) .....

Gezien jij geldig ticket had en je ook nog eens operator logs hebt (telefoonrekening) moeten ze die zaak per definitie verliezen
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Splitter schreef:
SpecialK schreef:Dat verhaal bleek dus niet te kloppen...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2404048
hmm, juist ook... maar het zou me toch niet verbazen moesten ze het wél zo flikken in het echt hoor...
let ook op de afsluitende teneur van dat bericht:
edit: overigens zou het niet de eerste keer zijn dat ik letterlijk een parkeerwachter pestertje zie spelen: als die ziet dat je ticket gaat vervallen binnen 2 a 3 minuten blijft die létterlijk aan je wagen staan en heeft die alles al klaar voor als de tijd op is... daar win je nooit van, en dat zijn ook de eikels die alle parkeerwachters een slechte naam geven.
(heb er zo oa in roeselare, turnhout, en hasselt al zien rondlopen)
Allee, een soort agent Volder in Guust Flater. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Maar dit is toch niet correct...?
Je kan toch niet verwachten dat wanneer je je auto parkeert, je 10 seconden later een ticketje hebt genomen?

Ik heb ooit een boete gehad omdat mijn parkeerticket vervallen was. Ik had betaald tot 13:09 en om 13:10 had ik een boete. Ik kwam aan om 13.:13 en heb gewoon een nieuw ticketje genomen, deze print naar de firma gestuurd met de uitleg dat ik om 13:09 naar de parkeermeter was gewandeld, en er 3 mensen voor mij stonden te treuzelen.
Boete is vervallen, want je hebt als ik het mij goed herinner, 10 min "respijt"..
Zowel aan het begin, als aan het einde.
Zelfde principe in een parkeergarage, daar betaal je ook 15 min minder om de parking uit te geraken. Je moet ook naar de meter lopen, betalen, naar de auto etc..
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:En dan verschieten gemeentebesturen er van dat de plaatselijke middenstand minder omzet draait enkel en alleen omdat klanten geld in een parkeermeter moeten steken en dat onderhand beu zijn.
Of in Leuven, daar moet je tientallen euro's betalen om te mogen komen winkelen.
Zie ik er zo dom uit :)? Vroeger, toen we nog in Leuven studeerden, ging ik geregeld naar een paar boekenwinkels (Paard v Troje, Plato, ...), nu we buiten Leuven wonen gaat dat niet meer. Ik betaal mijn boek dubbel door er te parkeren. Als den Tobback denkt dat hij zo zijn middenstand gaat helpen of redden: doe maar.
Bol.com levert het nu rechtstreeks in mijn brievenbus. Om te snuisteren heb ik andere boekenwinkels gezocht in gemeenten die me niet afzetten om te mogen komen winkelen.
En den Tobback maar foeteren op Uplace Shopping :).
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Of in Leuven, daar moet je tientallen euro's betalen om te mogen komen winkelen.
De parkeergarages staan er in het weekend geregeld vol. Blijkbaar hebben de meeste shoppers het er toch voor over dan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Maar de middenstand doet het niet echt goed hoor... Nu, er zijn goedkopere parkeergarages die geen 2 euro per uur vragen. Tegenwoordig kan je ook op een goedkopere randparking staan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150928_01890956

In alle geval, zo'n parkeerretributie, op het ticket staat gewoon dat je hen kan mailen. Gewoon mailen met de bewijzen en ze schelden dat gewoon kwijt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik denk dat in dit geval er een automatische reactie opgetreden is:

Er zal allicht wel ergens beschreven staan dat je max. zoveel uur mag parkeren. En als je dan na die tijd gewoon opnieuw een SMS stuurt is dat in theorie een overtreding. Het systeem zal dit oppikken en redeneren "hela, gij parkeert langer dan de max toegestane tijd!", en een leuke boete sturen. De oplossing? Auto verzetten naar een andere zone en opnieuw SMS"en.

Bovenstaande moet ik ook regelmatig doen in BXL centrum: parkeren, betalen met creditcard, max 3u. Daarna verlengen gewoon onmogelijk (tenzij met een andere creditcard :p), dus auto verzetten naar andere zone en aan die automaat betalen met creditcard gaat dan weer wel. Vervelend :-(

Ik zeg niet dat 't zo gegaan is, maar 't lijkt me wel een meer verklaarbare uitleg dan dat er een parkeerwachter om 15:01 aan uw wagen stond en op die seconde dat ge zonder betalen er stond een boete heeft uitgeschreven :-)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

er staat toch nergens in het verkeersreglement dat je buiten dezelfde zone moet parkeren? Ik dacht dat je 100m aan het verkeer moest deelnemen en dit kan een betaalsysteem niet detecteren.

En terugkomend op de tijd om een ticket te halen: in Brugge gezien aan het station, terwijl wij boven een koffie aan het drinken waren: de parkeerwachter loopt langs de auto's en merkt het ontbreken van een ticket op (of een vervallen, konden wij niet zien), ziet dat er mensen aan de automaat staan en wacht tot deze bij hun auto zijn, daarna maakt hij PV's op en wie niet van de automaat komt heeft pech. Eentje die een broodje ging halen en rap naar de automaat ging had ook pech.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

bruma schreef: Eentje die een broodje ging halen en rap naar de automaat ging had ook pech.
das ook zo'n zever... sommige van die automaten kunnen niet sms-parkeren, of je moet eerst via internet registreren ofzo...
dus dan sta je daar zonder kleingeld, ben je verplicht eerst een winkel te vinden en iets te kopen om je ticket te gaan halen...
heb het ook al voorgehad dat ik met dat gratis kwartier niet toekwam en een minuut te laat was (die parkeerwacht was echter wél vriendelijk).

dat ze eens een deftig systeem vinden dat ook universeel is, ipv5 verschillende firma's, die elk 3 verschillende manieren van berekenen hebben,
met 10 soorten prijszones per streek etc etc etc.
zowiezo ben ik al geen fan van betalend parkeren of de parkeerschijf, maar ze doen ook absoluut geen moeite om het voor de mens bruikbaar te maken,
dusjah...

de staat wil zoveel geld van de gewone mens, dat ze dan het hele parkeerbeleid federaal maken ipv geprivatiseerd, betaalbaar met je eid op de belastingen,
en de gemeentes waar je geparkeerd hebt op het eind van het jaar een percentage (gezien ze nu ook maar een stukje krijgen zal dat het verschil dus niet maken)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Krijg de indruk dat velen tot op het randje willen gaan met de parkeertijd, naar analogie met juist op de snelheidslimiet te rijden. Soms ga je nu eenmaal pech hebben. Gelukkig ben ik een halve dinosaurus en heb ik altijd wel wat kleingeld liggen in de wagen om een ticket te kopen. En hoeveel parkeerders zijn zich niet bewust van de lokale situatie? Denk dat de meeste goed genoeg weten waar, wat en hoe :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je zoveel betaalt zoals hier in Brussel wil je uiteraard zo veel mogelijk op het randje gaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Djenjen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waarom mogen we niet twee parkeer ticketten na een nemen??
Als je langer blijft dan wat je dacht moet je je plaats laten en een andere gaan zoeken en dan pas uw ticket nemen ofwat?
:bang:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

MichelJ schreef:Krijg de indruk dat velen tot op het randje willen gaan met de parkeertijd, naar analogie met juist op de snelheidslimiet te rijden. Soms ga je nu eenmaal pech hebben. Gelukkig ben ik een halve dinosaurus en heb ik altijd wel wat kleingeld liggen in de wagen om een ticket te kopen. En hoeveel parkeerders zijn zich niet bewust van de lokale situatie? Denk dat de meeste goed genoeg weten waar, wat en hoe :)
Ik hoop dat je het niet op mij hebt ... eerste SMS-ticket gold tot 15h01, ik krijg een SMS dat het afloopt en stuur onmiddellijk een nieuwe SMS, waarvan in om 15h01 een bevestiging krijg. Is dat de randjes aflopen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

selder schreef:
MichelJ schreef:Krijg de indruk dat velen tot op het randje willen gaan met de parkeertijd, naar analogie met juist op de snelheidslimiet te rijden. Soms ga je nu eenmaal pech hebben. Gelukkig ben ik een halve dinosaurus en heb ik altijd wel wat kleingeld liggen in de wagen om een ticket te kopen. En hoeveel parkeerders zijn zich niet bewust van de lokale situatie? Denk dat de meeste goed genoeg weten waar, wat en hoe :)
Ik hoop dat je het niet op mij hebt ... eerste SMS-ticket gold tot 15h01, ik krijg een SMS dat het afloopt en stuur onmiddellijk een nieuwe SMS, waarvan in om 15h01 een bevestiging krijg. Is dat de randjes aflopen?
Niet echt, maar is wel kantje boordje, beetje zoals toen er enkel geld automaten waren, en dan lopen om opnieuw een centje te gaan insteken :)

Als ik die SMS dienst is gebruik zorg ik gewoon voor voldoende lange tijd, en indien er een max op staat dan wil dat normaal wel zeggen dat het niet de bedoeling is dat er op die plek langparkeerders staan denk ik dan.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dus is het het wel, "kantje boordje" van "de kantjes eraf lopen" ....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Tjah, ge weet nooit hé, mss staat die kerel te wachten om 15h01 om op te schrijven. Anderzijds, met een SMS ticket is er geen ticketje om op te schrijven, dus hoeven ze enkel rond te stappen en zien of je er nog staat :)


Anyway, al die parkeer toestanden zullen me eerlijk gezegd worst wezen, heb er totaal geen last van. Met de trein ben ik binnen 10 minuten in Antwerpen, en als ik er met de auto naar toe moet betaal ik wel een gewone parking of eentje waar ik met SMS gewoon moet starten en op eigen tijd kan stoppen.

Parkeerwachters, miserie van alle tijden :p
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De auto, de heilige melkkoe.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”