Het is weer zover. Zowat elke dag valt de verbinding meerdere malen weg tussen 00:00 en 01:00
Onmogelijk te pokeren of spelletjes te spelen.
Eerst in 't zak gezet door scarlet, ik moest zogezegd geen installatie kosten betalen, achteraf moest ik dan toch een "omschakelingskost" betalen dat was zogezegd geen installatie kost en nu deze zever...
Zit scarlet in financiele problemen en verlegen voor bandbreedte? (Gezien de nieuwe download limiet)
Gruffi
Verbinding valt vaak weg tussen middernacht en 1
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor zover ik weet, is er bij Scarlet nog altijd de "36-u disconnect".
Dat wil dus zeggen, dat je internet verbinding iedere 36uur eventjes uitvalt.
Als dit toevallig tussen 12u en 1u 's nachts gebeurt, dan zal dit om de 3 dagen terug tussen 12u en 1u 's nachts zijn.
Je kan dit op verschillende manieren vermijden:
Dat wil dus zeggen, dat je internet verbinding iedere 36uur eventjes uitvalt.
Als dit toevallig tussen 12u en 1u 's nachts gebeurt, dan zal dit om de 3 dagen terug tussen 12u en 1u 's nachts zijn.
Je kan dit op verschillende manieren vermijden:
- door je modem zelf 1 keer per dag te herstarten (klokje), op een tijdstip dat je het minst last van hebt (vb tussen 3u en 4u) ?
- door je modem 1 keer te herstarten op dat uur, en dat zal dan automatisch iedere 3 dagen op datzelfde uur gebeuren (tenzij je modem tussendoor eens uitvalt)
- in sommige modems (vb FritzBox) kan je dat instellen (de modem wordt dan niet herstart, maar de PPPoE verbinding wordt eventjes onderbroken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
36u = toch 1,5 dag?
Herstart maandag om 09u00 = automatisch disconnect dinsdag om 21u00?
Herstart maandag om 09u00 = automatisch disconnect dinsdag om 21u00?
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
36 Uur is inderdaad 1,5 dag, dus om de 3 dagen heb je opnieuw hetzelfde tijdstip, de disconnect ertussenin ligt 12 uur later.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Sorry, je hebt natuurlijk gelijkpayphoneuser schreef:36u = toch 1,5 dag?
Herstart maandag om 09u00 = automatisch disconnect dinsdag om 21u00?
Bij Proximus was de disconnect 96u, dat viel dus (om de 4 dagen) op hetzelfde tijdstip
Intussen is de disconnect bij Proximus ook afgeschaft.
Goede vraag, er is geen enkele technische reden; een pure marketing beslissing!Sinna schreef:Waarom moet Scarlet persé nog die 36u-disconnect aanhouden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.