Pas op met 'the internet of things'

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Uw computer, telefoon en zelfs uw auto zijn al te hacken. Maar hackers komen nu achter uw huis aan. Daarom past u beter op met The Internet of Things, zeggen de FBI, HP en Eddy Willems, beveiligingsexpert van Gdata

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/pas ... 11767.html
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

ik zeg het al langer, straks kom je thuis, heeft je koelkast ineens 1000 eieren besteld :)
we gaan de tijd van email-spam nog missen als ze aankomen met die eieren!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

en tegelijkertijd een mail in je mailbox "you've won the lottery" :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Het probleem is dat veel van de dingen call-home functies hebben en data doorsturen naar servers waar je zelfs niet van weet van wie ze zijn.

Een recent voorbeeld was het ALDI wireless stopcontact... al was dit wel eenvoudig te blokkeren mits je een goede firewall hebt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

Dat vind ik nog niet het ergst, wat wel:

- het spel watch dogs gaat nog realiteit worden, waarbij alles met alles connected wordt, privacy min oneindig, ze gaan werkelijke alles weten
- hackers zijn één deel van het probleem, maar waarover in alle talen wordt gezwegen, is dat al deze devices in het schadelijke microgolfspectrum gaan stralen

één op twee mag zich al voorbereiden op een kankertoekomst, dat percentage gaat zeker niet dalen met nog meer gepulste RF bronnen
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”