Apple vindt dat je maximaal 100 mb mag dowloaden over 3g

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Apple vindt dat je maximaal 100 mb mag dowloaden over 3g om apps up te daten.
Als de download van de nieuwe app meer dan 100 mb is gaat het enkel via wifi.
Wel echt superbelachelijk en verschrikkelijk vervelend als je ongelimiteerde 3g hebt, maar geen wifi.

3g sim card van de ipad past niet in mijn iphone dus ik kan de iphone wel updaten door van de ipad een wifi hotspot te maken, maar niet omgekeerd.

Oplossing:
Maak een usb personal hotspot van de ipad en sluit de usb aan op je pc
Op je pc maak je een adhoc wifi netwerkverbinding aan.
Connecteer met de wifi van de ipad op dit adhoc netwerk
En voila, ineens kan je updates van meer dan 100 mb downloaden met 3g verbinding

Echt handig en gebruiksvriendelijk zo een appel :roll: :roll: :roll:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ipad simkaartje is welke size, mini of micro?
Ik neem aan dat de iphone een nano kaart heeft.
Either way, kaartje verkleinen en een adapterke kopen zou ook werken :-)

In de praktijk heb ook ik daarvoor een oplossing, nl een mifi unit met een mobilevikings kaartje in :-)

Apple's probleem is nl niet de limiet, dat is veilig voor zij die geen unlimited 3g hebben, maar wel dat ze nog altijd controlefreak genoeg zijn dat je hem niet kan aanpassen :-)

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Mag ik vragen bij welke carrier je unlimited 3g hebt en hoeveelje daarvoor betaalt :-)

Ik download sowieso nooit apps via 3G(is al duur genoeg), maar zelfs al had ikon eperkt, dan zou ik het nog een luxeprobleem vinden. 90% van mijn apps zit trouwrns onder de 100mb.

duizend
Elite Poster
Elite Poster

Ja kaartje van micro naar nano knippen zou ook gaan, maar das een hardwareoplossing om een software probleem op te lossen ... :angel:

Ik zit een maandje in portugal en heb een prepaid sim kaart van meo gekocht, was in promotie: bijladen voor 15 euro was 30 dagen unlimited 4g
Thuis gaat ook alles over de wifi en tot eergisteren wist ik zelfs niet dat apple dit beperkte.
Blijkbaar verhogen ze met ieder nieuw ios de limiet, dus ik ben benieuwd hoeveel het met ios9 is ...

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Enfin, knippen... Laten vervangen bij je provider werkt meestal ook, indien nodig op lange termijn. Dan heb je opties :-)

Nuttige tip: bij het knippen passen de nanokaartjes zelden fatsoenlijk in adapters om ze terug micro of mini te maken. Ofwel krijg je ze er niet of nauwelijks in, ofwel (veel erger) vallen ze er constant uit, en dat kan leiden tot een kaartje dat vast komt te zitten in je simslot (denk aan iphones waar het slot klein is) omdat het uit zijn adapter kwam en heel het mechanisme blokkeert.

Terzijde: Three UK kaartjes geven ook unlimited data voor een 20£ herlading, gedurende 30 dagen.
Wel opletten, herladingen in de UK werken op het principe "je pikt een pakket uit en de waarde gaat van je beltotaal af", die 20£ is dus geen belwaarde meer, maar omgezet in minuten, smsjes, en data.
Ietwat anders dan het klassieke "ik herlaad mijn kaart die ingesteld is op een bepaald pakket, en krijg er gratis een aantal minuten, smsjes en data bij" en voer voor verwarring soms.

sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Naar het schijnt zou een andere mogelijke oplossing de volgende zijn:
De app downloaden over 3g je krijgt dan de boodschap dat je aan het niet gaat omdat het meer dan 100mb is, je telefoon herstarten en dan zou hij het wel doen.
Nog niet zelf getest.

edit: Met 3g bedoel ik dus over mobiele data, 3g, 4g, ... :-)
Laatst gewijzigd door sky 18 sep 2015, 08:41, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Klinkt handig, ook de workaround :).
Is dat trouwens enkel op "3G" of ook op "4G"?

Wat "unlimited" betreft.
Wij hebben via het werk een abonnement dat 3Gb toelaat binnen de bundel.
Dat is niet "unlimited", maar ik kwam voordien zelden boven de 800Mb, dus met die verhoging kan ik plots eender wat doen.
Updates uit de Play Store die wat groter zijn, hengel ik ook gewoon over 4G binnen (bv Outlook, Word, Excel, Powerpoint,...)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tja maar met die 3G unlimited data kan je dan wel maar alleen in Portugal of the UK gebruiken, je hebt er niks aan hier in Belgie...

verdorie goedkoper dan vast internet...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Zoals gezegd, de limiet op zich is inderdaad nog niet zo slecht. Anders zou het telefoon niet stil staan met boze klanten die een update geïnstalleerd hebben en dan een gigantische rekening krijgen van hun provider.
Dat je de mogelijkheid niet hebt om het bewust uit te schakelen is inderdaad voer voor discussie, maar het ligt wel binnen het 'verwachtingspatroon' van Apple.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

IK denk eerder dit is om mensen te beschermen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Enfin, knippen... Laten vervangen bij je provider werkt meestal ook, indien nodig op lange termijn. Dan heb je opties :-)
Tja dichtsbijzijnde meo shop is op meer dan 40 km afstand en de shop waar ik het kaartje kocht had op dat moment geen nano simkaart voorradig.

Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Eekhoorn schreef:IK denk eerder dit is om mensen te beschermen.
Ik ben daar zelfs zeker van.

Als ik kijk naar hoe vaak apps tegenwoordig updaten zou je wel eens voor verrassingen komen te staan als blijkt dat uw data na een week al op is, of als je ver over je limiet zit. Beeld u maar eens in dat 10 apps van 100 mb 2x een update krijgen in een maand. Reken maar uit hoeveel je kwijt bent.

Apple doet hiermee een goede zet om een harde limiet in te stellen dat je kan downloaden over een mobiele verbinding voor je moet over gaan naar wifi. (en wees blij, vroeger was deze limiet maar 50mb.)

Om die reden heb ik ook automatische updates uitgeschakeld en zal ik zelf wel elke paar weken controleren wat er beschikbaar is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Het is een 2snijdend zwaard.
Apple beschermd de gebruiker. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Apple betuttelt de gebruiker. Die kan heus zelf wel zijn dataverbruik in de gaten houden.

Persoonlijk: gelukkig doet Android daar niet aan mee. Ik kan heus zelf mijn datagebruik in de gaten houden.
Zoveel programma's heb ik niet die 100+ zijn, laat staan 2 keer per maand updaten :).
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Simkaartjes: vraag gewoon een nieuwe simkaart bij provider. Die zijn nu multi-gebruuk: zelfde sim voor normaal; micro als nano. Gewoon op het gewenste formaat kraken. Rest is bruikbaar als adapter.

Laatst gewijzigd door fvhbrugge 20 sep 2015, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

heist_175 schreef:gelukkig doet Android daar niet aan mee.
Ik krijg altijd de vraag of ik dit via wifi wil doen of niet als het groter is dan een bepaalde grootte. Ik vind dit het meest gemakkelijke oplossing.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bwa, een optieke om t af te zetten was leuk geweest.

De issue die de OP aanhaalt is net dat ie unlimited data heeft en vaak geen wifi in de buurt; dan kan t wel ns onhandig zijn, zulke limieten.

Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”