Apple Device Enrollment Program (DEP)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Zijn hier sysadmins die al met success DEP kunnen gebruiken in België?

Devices aangekocht bij Hifinesse (die ze op hun beurt aankopen bij Techdata) en we worden al meer dan een jaar van het kastje naar de muur gestuurd om zo'n ID te pakken te krijgen. Techdata weet het niet, Hifinesse doet zijn best en bij Apple 3 mensen aan de lijn gekregen waarvan er 2 niet wisten wat het was..
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat krijg je als je zelf probeert te registreren op de website van Apple zelf?

https://deploy.apple.com/qforms/open/register/index/avs

Je hebt volgens mij trouwens meer succes bij een winkel zoals switch of coolblue met een deftige B2B afdeling itt een random winkel zoals Hifinesse of techdata (waar jullie eigenlijk geen rechtstreekse klant van zijn).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Techdata en Hifinesse zijn geen random winkels eh. Techdata is een van de grootste ditributeurs van België. En ik spreek niet in naam van mezelf als particulier maar als bedrijf.

Je hebt een Reseller ID nodig die bij Apple bekend is als member van dat DEP. Zo worden je devices getransfereerd door Apple naar de juiste ID als je ze koopt.

Het gaat er hier om dat men bij Apple België zelf niks kent van die programma blijkbaar...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Als ik het op de website van Apple nalees blijkt België wel bij de landen te zitten waar het programma uitgerold kan worden, maar is een andere vereiste dat je hem ofwel via Apple zelf koopt, ofwel via een 'participating Apple Authorised Reseller'. Vermoedelijk is TechData op zich al geen AAR, en indien ze het wel zijn zullen ze dit niet gebruiken.
Beetje triestig wel dat dit een vereiste is om DEP te kunnen gebruiken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb vandaag een vergadering gehad met een vertegenwoordiger van Switch.

Wat heb je nodig:

- Een DEP id (Device Enrollment Program) deze kan je zelf en gratis aanmaken op de eerder genoemde site van apple zelf.
- Een MDM server (Mobile Device Manager) zelf te hosten of voor een saas oplossing gaan. Switch zou dit ook aanbieden.

Wat moet je doen, in de eerste plaats moet je je toestellen kopen via een DEP reseller, en switch is (volgens hen) de enige die dat aanbiedt.
Dit zijn dan ook "speciale" toestellen die door apple eerst bij hun gekoppeld worden aan uw reseller, dan worden deze naar uw reseller verstuurd die dat op zijn beurt naar u verstuurt.
Levertijd is dan ook 2 a 3 weken itt dat ze het gewoon uit hun magazijn nemen.

In uw DEP account moet je dan linken naar uw MDM server (of de reseller doet dit). Van zodra het toestel online komt wordt deze naar uw MDM server gestuurd waar deze op moet inloggen om de config op te halen.

Bestaande toestellen kunnen (voorlopig) niet meer mee genomen worden in DEP. Maar Apple heeft tov switch ook nog geen concrete ja of nee gezegd, dus alles is nog mogelijk.
Het is achteraf ook mogelijk om uw toestellen uit DEP te halen, maar dan is het nooit meer mogelijk om deze terug in DEP te steken.

Dit is in korte lijnen wat ik onthouden heb van onze vergadering.

Dus bij uw Hifinesse en techdata moet je alvast niet zijn. Als je wil kan ik je de gegevens bezorgen van die vertegenwoordiger.

Nadeel: je bent min of meer verplicht om je toestellen via uw DEP reseller te kopen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ergens best grappig want TechData doet heel wat distributie voor Apple hier in België.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Techdata is voor zover ik weet een distributeur, geen eindverkoper.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tomsworld schreef:Ergens best grappig want TechData doet heel wat distributie voor Apple hier in België.
Yups dat zeer duidelijk te merken op hun meetit vorge week :angel:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Verklaar u nader?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Terwijl heel wat merken de moeite deden om hun nieuwe producten voor te stellen op de beurs, stond Apple daar met de kleinst mogelijke stand met 1 vertegenwoordiger achter een balie zonder producten. (Soit, voor Apple producten moet je niet bij TD zijn.)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Trojan,

Bedankt voor de verduidelijking. Nu kan ik mijn klant eindelijk goed informeren...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Terwijl heel wat merken de moeite deden om hun nieuwe producten voor te stellen op de beurs, stond Apple daar met de kleinst mogelijke stand met 1 vertegenwoordiger achter een balie zonder producten. (Soit, voor Apple producten moet je niet bij TD zijn.)
Ik heb die discussie met TD al meerdere keren gehad, de prijspolitiek die TD moeten voeren wordt volledig bepaald door Apple, met hun apr etc die commitments etc hebben. Veel komt via TD, ik weet genoeg materiaal dat je kan kopen via APR's aan betere prijzen die ik zelf krijg bij TD, omdat die APR omzet verplichtingen hebben etc. Er is marge mogelijk maar er zijn heel veel voorwaarden :(. Dat is het spijtige aan het hele Apple verhaal.

Maar soit Microsoft was daar met een immens grote stand en ook niemand die een zinnige uitleg kan geven wanneer we eindelijk Surface's gaan kunnen bestellen via TD, best goed het product te pushen, alle accessoires zijn er maar niet de tablets, die moet je in de supermarkten / mediamarkten halen ... dus alle grote hebben kuren. Maar soit dit gaat off topic ( t is niet beter bij ingram, copaco of td ).'
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En zo beginnen alle groten hun kuren te krijgen.... Hp met hun promo's die niet gelden voor partners, Samsung die hun high-end toestellen niet verkoopt aan webshops, Asus die de Belgiesche markt blijkbaar te klein vind om nog te leveren, Huawei die het vertikt om officiële accessoires mee te verkopen ....
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

Qua HP mag ik niet klagen ik krijg juist via de partner support juist meer service.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”