[Web-development] Zimlux platform

Plaats reactie
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo, allemaal.

vandaag maak ik hier een topic aan, over de ontwikkeling van Zimlux. Zimlux was een eind-school-project, maar dat ik ga het verder evolueren en uitwerken.

Watte?!
Wat is Zimlux?
Zimlux, is een platform dat je in het dagelijks leven kan gebruiken. Waneer je eenmaal een account hebt aangemaakt, bieden we je verschillende elementen aan.

Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, er zijn geen betalende diensten op Zimlux. Al de content wordt gratis aangeboden, je kan een account kosteloos aanmaken.

Hoe ontstond Zimlux?
Zimlux, was feitelijk bedoeld als een eind werk voor op school. De drie fantastische oprichters, vonden het wel wat hebben en hebben het uitgerolt tot een echt dagelijks platform. De ontwikkeling van Zimlux is twee jaar geleden gestart en er wordt nog steeds aan gewerkt.

Wie zijn de oprichters?
De eerste echte oprichter is Jochem Van de Boer. Hij bedachte het hoofddoel van Zimlux en rolde het verder uit met Willem Van Damme en Pieter PeterMans.

Ons aanbod
Laatste nieuws :: Nieuws, is de hoofdactiviteit van Zimlux. Op Zimlux vind u dagelijkse updates over het nieuws uit heel de wereld.
Zo doe je dat :: Wekelijks verschijnen er op Zimlux "Zo doe je dat's" beter bekent als tutorials. Deze tutorials leren je verschillende dingen.
PC-Hulp :: Zimlux vind het belangrijk dat mensen van deze generatie kan werken met een computer. Op Zimlux vind u beginners en expert cursussen.
Spelletjes :: Dit element is nog in groei-fase, maar dat wilt niets zeggen. Op Zimlux, vind u een klein maar leuk aanbod van spelletjes die je in saaie dagen wel wat amuseren.
School-hulp :: Zimlux heeft enkele medewerkers, die elke dag voor je zullen klaar staan als je problemen hebt met school. Onze medewerkers, maken toetsen voor je en geven je proffesionele uitleg.
Mailbox :: Elk aangemaakt account, beschikt over een eigen persoonlijke mailbox. Met de "Zimlux mailbox", kan je berichten sturen naar andere gebruikers.
Cloud* :: Wanneer je bent aangemeld, kan je een persoonlijke Cloud aanvragen. Op de Cloud, kan je al je persoonlijke bestanden bijhouden.
Play and win :: Zimlux organiseert regelmatig wedstrijden/acties waarin jij iets kan winnen. Dit kan gaan van een spel tot een Iphone.
Promoot socialmedia* :: Het meest recentste element is fat je je socialmedia account kan promoten. Twitter, Facebook pagina, Youtube kanaal,...
Nieuwsbrief :: Met de dagelijkse Zimlux nieuwsbrief, blijf je altijd op de hoogte van het nieuws binnen en buiten Zimlux.
Andere (secret) dingen

In dit gedeelde, worden al de updates geplaatst
12/09/2015 - 1
OPEN VOOR VOLLEDIGE SCREEN
Na een eerste ontwikkeling van de layout is er dit uitgekomen:
Afbeelding
of
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wat is jullie business model? Maw hoe denk je er geld uit te scheppen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

"Wat is jullie business model? Maw hoe denk je er geld uit te scheppen?"

In het begin zal het niet makkelijk zijn om er geld uit te scheppen, dat weten we. We zijn hier voor nog een beetje aan het kijken, maar sommige content zal aangeboden worden door (eventuele) sponsors.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik wil niet negatief doen, maar ik zou eerst de -dt fouten etc. er even uit halen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

WillemVD schreef:Hallo, allemaal.

vandaag maak ik hier een topic aan, over de ontwikkeling van Zimlux. Zimlux was een eind-school-project, maar dat ik ga het verder evolueren en uitwerken.

Watte?!
Wat is Zimlux?
Zimlux, is een platform dat je in het dagelijks leven kan gebruiken. Waneer je eenmaal een account hebt aangemaakt, bieden we je verschillende elementen aan.

Zijn er kosten aan verbonden?
Nee, er zijn geen betalende diensten op Zimlux. Al de content wordt gratis aangeboden, je kan een account kosteloos aanmaken.

Hoe ontstond Zimlux?
Zimlux, was feitelijk bedoeld als een eind werk voor op school. De drie fantastische oprichters, vonden het wel wat hebben en hebben het uitgerolt tot een echt dagelijks platform. De ontwikkeling van Zimlux is twee jaar geleden gestart en er wordt nog steeds aan gewerkt.

Wie zijn de oprichters?
De eerste echte oprichter is Jochem Van de Boer. Hij bedachte het hoofddoel van Zimlux en rolde het verder uit met Willem Van Damme en Pieter PeterMans.

Ons aanbod
Laatste nieuws :: Nieuws, is de hoofdactiviteit van Zimlux. Op Zimlux vind u dagelijkse updates over het nieuws uit heel de wereld.
Zo doe je dat :: Wekelijks verschijnen er op Zimlux "Zo doe je dat's" beter bekent als tutorials. Deze tutorials leren je verschillende dingen.
PC-Hulp :: Zimlux vind het belangrijk dat mensen van deze generatie kan werken met een computer. Op Zimlux vind u beginners en expert cursussen.
Spelletjes :: Dit element is nog in groei-fase, maar dat wilt niets zeggen. Op Zimlux, vind u een klein maar leuk aanbod van spelletjes die je in saaie dagen wel wat amuseren.
School-hulp :: Zimlux heeft enkele medewerkers, die elke dag voor je zullen klaar staan als je problemen hebt met school. Onze medewerkers, maken toetsen voor je en geven je proffesionele uitleg.
Mailbox :: Elk aangemaakt account, beschikt over een eigen persoonlijke mailbox. Met de "Zimlux mailbox", kan je berichten sturen naar andere gebruikers.
Cloud* :: Wanneer je bent aangemeld, kan je een persoonlijke Cloud aanvragen. Op de Cloud, kan je al je persoonlijke bestanden bijhouden.
Play and win :: Zimlux organiseert regelmatig wedstrijden/acties waarin jij iets kan winnen. Dit kan gaan van een spel tot een Iphone.
Promoot socialmedia* :: Het meest recentste element is fat je je socialmedia account kan promoten. Twitter, Facebook pagina, Youtube kanaal,...
Nieuwsbrief :: Met de dagelijkse Zimlux nieuwsbrief, blijf je altijd op de hoogte van het nieuws binnen en buiten Zimlux.
Andere (secret) dingen

In dit gedeelde, worden al de updates geplaatst
12/09/2015 - 1
OPEN VOOR VOLLEDIGE SCREEN
Na een eerste ontwikkeling van de layout is er dit uitgekomen:
Afbeelding
of
Ik heb het een en het ander in het vet gezet... Er stonden wel enkele foutjes in :-D
Toch veel succes gewenst met het project. Maar toch beter een goede indruk maken met een mooie degelijke tekst. Zeker als je studenten op een professionele manier wil helpen.

PS: op Zimlux.nl ook best gebeurt aanpassen in gebeurd
Het is vandaag 26 augustus. Dit wilt normaal zeggen dat Zimlux weer open/online ging gaan. Echter, zijn er wijzigingen gebeurt en zal Zimlux vandaag nog niet open gaan.
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt. Die tekst was puur van de website afgesleurd. Dus ik heb het niet echt nagekeken toen ik het hier op plaatste. Nogmaals, bedankt.

(even voor de duidelijkheid: ik ben afkomstig uit Namen, anderen zullen controleren op spellingfouten)
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nieuwe updates

(Registreren)

To do to nicht
-Wat focussen met de Back-end development.
-De basis layout raster af hebben. (eerste fase is al af)
-Cookies plaatsen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vanwaar de naam... lijkt me zo wat verwachtingen te scheppen over "lux"... Linux maar ik zie de link niet (tenzij je hosting al is dat niet relevant) ?

Wat mij betreft is het de zoveelste community site... ik kan er niets nieuw in vinden, sorry.
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wij zijn anders dan de bekendste community websites. Chatten, vrienden hebben/opvolgen,... hebben wij niet.

Wij proberen content voor iedereen te voorzien wat hem interesseert.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heu...

frontpage.fok.nl?
tweakers.net?
zdnet.be?
de reguliere kranten-websites?

Laatste nieuws => toegevoegde waarde boven een gewone krant? deredactie.be? fok.nl? ...
Zo doe je dat => ligt aan wat, maar je hebt zo'n zaken ook op knack, gamma, computertotaal, zdnet, ...
PC-Hulp => computertotaal, zdnet
Spelletjes => 100den mogelijkheden
School-hulp => scholieren.com
Mailbox => toegevoegde waarde?
Cloud => zit tegenwoordig ingebouwd bij het OS, en anders is er wel dropbox of google drive
Play and win => welke voorwaardes?
Promoot socialmedia => toegevoegde waarde? lijkt meer "wij laten ons spammen"
Nieuwsbrief => *kan* wel interessant zijn, aan de andere kant... ik persoonlijk haat nieuwsbrieven, weer een mail extra die niet echt bijdraagt aan iets
Andere (secret) dingen => "weten we nog niet" dus?

het klinkt een beetje als "laten we alles samenrapen wat al gekend is en bij elkaar onderbrengen in de hoop dat iemand komt",
zonder dat er echt wat unieks bijzit.
en daar bovenop moet je nog registreren ook, terwijl al de bovenstaande sites dat niet vereisen.
je KAN misschien wel succes hebben als het mooi in elkaar zit en een eigen touch meekrijgt die iets toevoegt.

persoonlijk denk ik niet dat ik ooit bij jullie zal kijken, gezien ik me op de meeste sites voor informatie en spelletjes niet registreren wil,
dus blijft er bij jullie eigenlijk niets over waarvoor ik zou willen registreren en dus... niets voor mij

ps: momenteel geeft zimlux.nl gewoon "cannot connect to server", terwijl de ssl versie ten eerste met een localhost certificaat werkt(!),
en ten tweede niet dezelfde content lijkt te hebben want die zegt "apache is functioning normally".
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

1) Tijdens onze presentatie op school, waren de meeste enthousiast omdat het één website was waar alles aan verbonden is. Dus ik verschiet een beetje... :|
2) Verder hebben we nog andere ideeën die wel uniek zijn, maar die houd ik liever nog even voor onszelf.
3) Zimlux.nl, moest gewoon naar de database leiden, probleem opgelost.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik kom op http://willemcreations.nl terecht ipv zimlux
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Klopt, het is nog niet ready...
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kinkt een beetje als senioren net voor jongeren.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Er staat ook content op voor "oudere mensen", zoals hoe je moet werken met word, powerpoint,....

Ook is er een pagina waarin we de gevaren van het internet uitleggen.

Ondertussen is er vannacht verder gewerkt, waardoor er al verschillende dingen af zijn.
WillemVD
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2015, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nieuwe update:



Eerste layout van een nieuw bericht.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Heronic schreef:Kinkt een beetje als senioren net voor jongeren.
met het grote verschil dat je op seniorennet niet moet registreren (kan je zelfs niet denk ik?)

hetgene dat mij het meest stoort op een site die alles samenbrengt, is net dat je verplicht zou zijn te registreren,
en het tweede storende zou -voor mij- zijn als het te "druk" is (en dat is seniorennet dan weer wel imho)

dat de mensen op je school enthousiast waren over het samenbrengen, kan ik nog inkomen, dat kan inderdaad ook interessant zijn.
maar naar mijn mening zou het al meer interessant kunnen zijn als je registratie optioneel maakt ipv verplicht,
de andere sites die ik in mijn vorige post aanhaalde zijn allemaal optioneel te registreren:
ik kan aan de informatie ZONDER alweer ergens in te loggen, al KAN het wel als er een reden voor is.

beetje zoals UB ook bv: ik kan gerust al de posts lezen zonder dat ik me inlog, en de enige reden om in te loggen is dan als ik wat wil posten.

EDIT: als ik trouwens op willemcreations kijk dan wil ik ook even 2 dingen aanhalen:
1) je engels is, euh, "auw"
2) het lijkt erop dat je niet veel doorzet? op willemcreations staat :
lookbrussels "offline" => surf je ernaar, krijg je een default pagina (met links die niet werken)
lookamsterdam "offline" => werkt echter gewoon
zimlux => ok, daar ben je dan aan bezig
danger icons => opening in september, maar noch de .eu noch de .nl zijn geregistreerd...
Plaats reactie

Terug naar “Development”