Enkele vragen over de Samsung Galaxy S4 mini

Plaats reactie
Geert1964
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Hoi allen,

Ik heb enkele weken geleden een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini gekocht. Ik weet dat hij al langer op de markt is, daarom dat ik hier een aantal vragen en opmerkingen post.

1° Blijkbaar is Azerty niet in te stellen. Wel heb ik gelezen van een app om dit te verhelpen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Update nu : Na een week ging de gsm automatisch over op Azerty! Nochtans is enkel Querty in te stellen. De heilige geest ? Of een update van Android ?

2° Smssen doorsturen lukt enkel met gebruik van het clipboard. Ik vind dit onhandig. Iemand hier dezelfde ervaring mee en een oplossing ?
Update nu : Ook weer hier na enige tijd verscheen bij het langer drukken op een sms de bijkomende optie "doorsturen". Hier ook weer de vraag : de Heilige Geest of iets anders?

3° Als ik mijn toetsenbord op 3x4 instel, ben ik niet in staat om letter per letter in te voeren. Bijvoorbeeld, ik wil de c invoeren die onder abc staat, dat lukt niet. Dit heeft als gevolg dat hij enkel die woorden voorspelt/aanbiedt die hij al kent, en ik dus via deze manier geen extra nieuwe woorden kan invoeren. Eigenlijk sluit dit het gebruiken van het 3x4 scherm uit. (Of ik moet telkens bij een onbekend woord voor hem, omschakelen naar het querty toetsenbord (nu azerty) waar hij wel automatisch bijleert?)
Dit vind ik zeer spijtig omdat voor mij 3x4 de snelste manier is om een smsje te schrijven. Ook bij een oudere Samsung kon dat wel.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee en een eventuele oplossing ?

4° Ik zie dat er soms geupgraded wordt naar een nieuwere versie van Android.
Heeft dit voordelen/nadelen ? Gebeurt dat automatisch of moet je dat aanvragen ?
Mijn huidige versie is : 4.4.4

Zo, dat waren mijn vragen en opmerkingen.

Met vriendelijke groeten,

Geert1964
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

1. Keyboard app
Er zijn heel wat apps, wat ik goed vind, vind jij misschien niet goed en vice versa.
Ik gebruik "Touchpal", voordien gebruikte ik Swiftkey, maar dat vond ik lastiger werken.

4. Updates
Updates introduceren nieuwe features en dichten veiligheidslekken.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

  1. Kijk eens bij Instellingen -> Taal en invoer. Normaal dien je bij het in gebruik nemen van je smartphone aan te geven welke taal er ingesteld moet worden. Als je kiest voor Nederlands (Nederland), dan zet hij het toetsenbord in Qwerty, kies je echter Nederlands (België), dan heb je een Azerty.
  2. Je kan dit ook doen door een bericht in een conversatie te selecteren (lang drukken op een bericht zelf, daarna tik je op de 3 puntjes rechts bovenaan en dan op Delen. Dan krijg je een lijstje met welke app je het wilt delen en je kiest terug de Berichten app. Het is ook een beetje omslachtig, maar misschien kan je een echte Doorsturen-functie verkrijgen in een andere SMS-app.
  3. Dit lijkt me een woordenboek dat zich geforceerd wil moeien, maar ik weet helaas niet welke instelling je hiervoor bij Samsung moet wijzigen als ze het standaard Android-toetsenbord niet gebruiken. Als ik het goed begrijp is dit je eerste smartphone? Je kan ook leren swypen (zoek eens op YouTube), dat gaat ook vrij snel ipv die oude 3x4 methode, die volgens mij alleen goed werkt op een echte toetsen en niet op een touchscreen. Tegenwoordig komt zowat elke smartphone met een swype-achtige functionaliteit, ook al is het niet de echte Swype.
  4. Android 4.4.4 is nog goed genoeg. Als er een update is komt hij dat meestal zelf zeggen. Dit zou er dan eentje moeten zijn naar 5.1.1. Alles wat ouder is in de 5-reeks zou ik gewoon overslaan.
Afbeelding
Geert1964
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Hallo allen,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vat hier eventjes samen wat ik geleerd heb van jullie.
1° Azerty : heeft zich vanzelf ingesteld bij mij, dus geen app nodig.
2° Doorsturen van berichten : heel goede tip om via "delen" door te sturen.
3° Instelling van het geprefereerde 3x4, maar waarbij men geen nieuwe woorden kan aanleren : hier heb ik zelf ontdekt dat ik dan eventjes via opties de optie "voorspellende tekst" moet uitschakelen, en daarna weer inschakelen. Spijtig dat daar geen rechtstreekse toets voor bestaat in het invoerscherm.
4° Updates van Android : daar zal ie zelf wel naar vragen.
Zo, dat was het.
Ik beschouw mijn vragen als opgelost.
Groetjes,
Geert1964
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”