Android 5.1.1 - Silent mode

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik heb enkele dagen geleden een OTA gekregen naar Android 5.1.1

Ik had voordien 2 apps die ik gebruikt om mijn telefoon "stil" te zetten. Stil als in: geen geluid maken, geen enkel.
De eerste app was een "schedule" app (phone schedule) die elke avond/nacht mijn telefoon op stil zette, zodat ik niet wakker zou worden van onverlaten die me opbellen of van emails van zotte collega's die 's nachts nog werken, ... Maar het uur verschilt van dag tot dag: weekend, week, zich herhalende avondactiviteiten, ...
De tweede app was voor meetings, net voor ik in meeting ging gaf ik aan hoelang de meeting zou duren en dat mijn telefoon tijdens die tijd ook geen enkel geluid mocht maken. De app was "Quiet Time".

Sinds Android 5.1.1 werken die apps niet meer. Midden in de nacht hoor ik toch nog meldingen, tijdens meetings idem.
Blijkbaar is er iets grondigs gewijzigd aan hoe je uw telefoon stil kan zetten.

Ik heb al gevonden hoe het nu wel moet.
Vanuit de notification balk kan ik het geluid op "all", "priority" of "none" zetten. Dat is ideaal voor meetings etc. Je kan aangeven hoeveel uur, dat is niet echt specifiek (de app kon dat tot op uur/10minuten/minuut niveau), maar het werkt wel goed. En het is weer aan app minder :).
Maar de nachtelijke stilte, kan ik enkel instellen voor alle dagen hetzelfde.

Als ik op zoek ga naar apps die "silent mode" instellen, vind ik heel veel apps, maar in de commentaar staat telkens dat de sinds Lollipop het niet meer werkt.

Iemand tips hoe ik het wel nog met een app kan? Verschillende dagen verschillende uren dat ie silent moet gaan (ook bv recurrente meetings).
Of hoe ik op mijn homeschreen een shortcut kan zetten naar silent mode? Dat zou nog makkelijker zijn om in meeting te gaan...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik gebruik Llama, kan je locatiegebonden profielen opstellen, of manueel activeren voor een bepaalde tijd, etc... Je hebt ook Noisy callers, ook al staat ie stil, rinkelt ie toch als een bepaald nummer belt (bij mij bvb mijn alarmcentrale, patiënten waarvoor ik van wacht ben, etc...).
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Bedankt voor de tip, maar
Lama - Bijgewerkt 23 oktober 2014
Ik veronderstel dat die app, los van het locatiegebonden gegeven, dezelfde API aanroept als alle andere apps die nu niet meer blijken te werken?

Ik zal het straks eens testen.
Die andere heb ik niet nodig. In een meeting kan ik toch niet bellen, en ik controleer geregeld mijn telefoon, dus priorty calls (school, opvang, mijn vrouw) zou ik toch redelijk snel zien.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ga gewoon naar Instellingen -> Systeemprofielen en wijzig of maak daar je eigen profiel dat 'echt' stil is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je kan blijkbaar ook selecteren om geen meldingen of enkel prioriteitsmeldingen te krijgen tot wanneer je ingestelde alarm af gaat.

Wat ik nog een nadeel vind aan het nieuwe systeem. Je stelt bvb 8u in, en eens die aflopen komen de meldingen uitgesteld binnen. Vervelend voor mij. Ik stel die soms op 8u nachtrust in, maar als ik langer slaap moet mijn telefoon me wel niet wekken met meldingen die al uren oud zijn.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”